Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rome

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rome

    Begin maart ga ik een weekje naar Rome. Als ik zo door de Capitool reisgids blader, zal zowat alles de moeite zijn.
    Maar welke zaken mag ik zeker niet missen?

    Groetjes Steven
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Rome

    Wij zijn in mei 2007 4 dagen in Rome geweest.
    Een verslagje met vele foto's vind je op mijn blog, zie het archief van de maand mei en juni. Alles wat wij gezien en gedaan hebben was alvast de moeite waard.
    Een tip: als je met Ryanair vliegt en je bent met een gezelschap van 4 personen koop dan op het vliegtuig geen kaartjes voor de bus die je van de luchthaven naar de stad brengt maar neem een 'witte' taxi. Dit zijn de officiële taxi's. Een enkele rit kost 30 euro (max. 4 personen). Voor een buskaartje betaal je 8 euro per persoon. Komt er nog bij dat we heel lang staan wachten hebben eer iedereen op de bus raakte en eer de bus vertrok. De bus neemt ook een andere route. Dat merkten we omdat we toen we naar huis gingen wel een taxi genomen hebben. Met de taxi ben je sneller ter plaatse maar zeker uitkijken dat je een officiële hebt. De prijslijst hangt in de taxi aan de zetels.

    An
    www.bloggen.be/an
    Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
    Voorheen Fuji Finepix S9500.
    Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

    Comment


    • #3
      Re: Rome

      Merci voor de tips An!
      Als ik je blog zie, denk ik dat ik serieus wat MB aan fototjes zal meebrengen.

      Ik had gedacht met de trein van de luchthaven naar Rome te rijden, en dan daar verder de metro te nemen naar het hotel, in de buurt van het Vaticaan.
      Zal ook wel lukken zeker?
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Rome

        Rome is een schitterende stad ....er is zoveel dat "niet te missen" is! Een weekje moet je gelegenheid geven om veel toch al een beetje te ontdekken.

        Hier vind je een schaarse(?) weergave van ons weekje Rome in november 2007

        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Rome

          Wij waren er in september 2007.
          Ga zeker een keer 's avonds naar Piazza Navona,
          echt de moeite met al die kunstenaars en straatartiesten.


          Veel plezier,
          Canon 350D, Tamron 17-50 F/2.8, Canon 18-55, Canon 70-200 F/4L USM

          Comment


          • #6
            Re: Rome

            Er is zoveel te zien, dat het stresserend is.

            Als je lang genoeg gaat kan je wat kalmeren in Trastevere of een kleine uitstap naar Ostia Antica.
            Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

            Comment


            • #7
              Re: Rome

              Ik had gedacht met de trein van de luchthaven naar Rome te rijden, en dan daar verder de metro te nemen naar het hotel, in de buurt van het Vaticaan.
              Zal ook wel lukken zeker?
              hebben wij ook gedaan. lukt zeker!

              vergeet zeker niet tot boven op de koepel van het vaticaan te klimmen! de trappen in de koepel zijn al een belevenis op zich en het uizicht is

              veel plezier!
              10e
              http://www.myspace.com/hertzzsoundlab

              Comment


              • #8
                Re: Rome

                Ik was er afgelopen september 5 dagen.

                Met de trein vanaf vliegveld gaat prima, rijd 2x per uur.
                (dacht € 12,00 per persoon)

                Rome is een topstad, maar alles zien is onmogelijk.

                Kijk eens op deze site, daar staan meteen de dingen die je zeker "moet" doen.
                http://www.rome.nl/id/355

                Vergeet niet genoeg geheugen mee te nemen!!

                En heel veel plezier alvast.
                Gr Motordigitaal
                www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

                Comment


                • #9
                  Re: Rome

                  Ik ben er vorg jaar geweest. Schitterend.
                  Wat je vooral NIET moet doen is met zo'n open bus een stadsrondrit maken.
                  Dat is puur weggegooid geld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rome

                    Oorspronkelijk geplaatst door motordigitaal Bekijk bericht
                    Ik was er afgelopen september 5 dagen.

                    Met de trein vanaf vliegveld gaat prima, rijd 2x per uur.
                    (dacht € 12,00 per persoon)

                    Rome is een topstad, maar alles zien is onmogelijk.

                    Kijk eens op deze site, daar staan meteen de dingen die je zeker "moet" doen.
                    http://www.rome.nl/id/355

                    Vergeet niet genoeg geheugen mee te nemen!!

                    En heel veel plezier alvast.

                    Toch 12 euro/pp voor de trein. Kunnen bijna evengoed een taxi nemen voor een 30 euro.

                    Image tank van 40GB zal wel genoeg geheugen zijn zeker

                    Merci voor de tips
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rome

                      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Image tank van 40GB zal wel genoeg geheugen zijn zeker
                      Ik vlieg morgen (straks dus ) naar Venetie en ben blij dat ik meer bij me heb
                      Gr Motordigitaal
                      www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rome

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                        Toch 12 euro/pp voor de trein. Kunnen bijna evengoed een taxi nemen voor een 30 euro.

                        Image tank van 40GB zal wel genoeg geheugen zijn zeker

                        Merci voor de tips
                        Hier mijn inbreng inzake transport naar Rome vanuit de luchthaven Fiumicino:
                        Een taxi is te duur (40 à 60€), de trein blijft de beste oplossing.
                        Bij aankomst volg je de bordjes tot het station van Fiumicino (ongeveer 5 à 10 minuten door allerhande gangen, roltrappen e.d.).
                        In het stationnetje heb je keuze uit twee treinen:
                        1) Roma Termini direct (rechterspoor): prijs 9.50€ - deze rit duurt ongeveer 30' maar er zijn iets minder treinen. Dit is dus de typische dure toeristentrein.
                        2) Richting Orte (FM1 – linkerspoor): prijs 5.00€ - deze lokale trein is vrij regelmatig (om de 20' ma-zat, zon om de 30') – je kan afstappen in Rome Ostiense of Rome Tiburtina om van daar de metro (1.00€ ) te nemen naar eender welke halte in Rome. Deze trein stopt niet in Roma Termini, maar Termini is uiteraard makkelijk per metro te bereiken. Het station van Roma Ostiense is iets verder van het metrostation gelegen (15' stappen) dan het station van Roma Tiburtina (5' stappen). De rit neemt zo'n 30' (exclusief metro) in beslag. Roma Tiburtina is ongeveer 15' verder met de trein dan Roma Ostiense. De haltes worden zeer goed aangeduid in de trein.
                        Trein tickets kan je in Fiumicino station kopen aan de automaat (vrij vlug) of aan het loket (lange rij).
                        Dit is het treintje dat de Italianen ook nemen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rome

                          Precies persoonlijke reisbegeleiding hier!
                          Merci voor al de tips
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rome

                            Ik ben er vorig jaar in maart ook geweest. De luchthaven Ciampino (ryanair) ligt dichter bij het stadscentrum dan de luchthaven Fiumicino. Wij zijn toegekomen in Ciampino en hebben daar de bus genomen naar metrostation Anagnina (busticket kostte denk ik ongeveer 1€). Vanaf Anagnina vervolgens de metro genomen (ik schat kostprijs 1,5€) naar het stadscentrum tot vlakbij ons hotel. Ik denk dat dit ongeveer de goedkoopste manier is om naar het stadscentrum te gaan. Je hebt natuurlijk wel een overstap in Anagnina wat een beetje vervelend is als je veel bagage hebt, maar voor "light travelles" is dat weinig problematisch.

                            Wat ik niet te missen vond:
                            Colloseum
                            Vaticaans museum
                            St-Pietersbasiliek
                            Piazza Navona
                            Trevi fontein

                            Wat ik minder de moeite vond:
                            Catacombes
                            Engelenburcht

                            Een goede tip is toch wat op de spullen te letten. Zakkenrollers zijn op drukke plaatsen aan het werk. Ik was ook gewaarschuwd, maar ze hadden me toch nog bestolen, die mannen zijn echt wel rap, want ik wist het onmiddellijk als het gebeurde, maar ze waren toch weg. Enfin, gelukkig had ik mijn identiteitskaart etc. voor de zekerheid uit de portefeuille gelaten en in de kluis laten liggen van het hotel, waardoor het verlies beperkt bleef tot enkel een goede 25€ + mijn metrokaartje, maar bon het blijft vervelend. Het politiebureau zat overigens stamp vol met toeristen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rome

                              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                              Merci voor de tips An!
                              Als ik je blog zie, denk ik dat ik serieus wat MB aan fototjes zal meebrengen.

                              Ik had gedacht met de trein van de luchthaven naar Rome te rijden, en dan daar verder de metro te nemen naar het hotel, in de buurt van het Vaticaan.
                              Zal ook wel lukken zeker?
                              Ik neem ook steeds de trein als ik in Rome ben en de verbinding is goed. Nadien kan je inderdaad nog de metro of een taxi nemen. Taxi's zijn niet zo duur als je met een paar mensen bent. Alleen is een metro goedkoper.

                              Vergeet ook je groothoeklens niet want die kan je in Rome zeker gebruiken.

                              Zoals hierboven reeds gezegd. Kijk uit voor zakkenrollers. Mijn laptop hebben ze daar eens gestolen uit mijn handen en ik heb niks gemerkt. Alles gebeurde in enkel seconden. Zeker het station is een beruchte plaats.
                              Ben je alleen, kijk dan zeker goed uit als je treinkaartjes koopt want men maakt misbruik van de afleiding die je dan hebt. Ben je in gezelschap laat dan iemand toezicht houden op al de spullen.

                              Misschien ook eens de film Caro Diario bekijken van Nanni Moretti. Deze film geeft een mooi beeld van Rome en laat meer zien dan de bekende toeristische plaatsen.
                              Last edited by karlito; 10 februari 2008, 08:27.
                              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                              Bezoek mijn foto's online

                              Comment

                              Working...
                              X