Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis auto Italië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis auto Italië

    Hallo,

    Ik ben een reis aan het opstellen waar we zeker deze steden zullen gaan doen

    - firenze
    - venetie
    - Bologna
    - siena
    - verona

    Ik zit namelijk met 1 probleem, ik ben op zoek naar parkeerplaatsen in deze steden waar je de sleutel niet hoeft achter te laten of een dorpje errond waar we niet lang op de bus hoeven (hebben hond bij ons). Iemand ervaring in deze steden met het parkeren?

    Thx voor alle hulp.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Reis auto Italië

    Kijk hier eens: http://www.parkopedia.it/
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Reis auto Italië

      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      bedankt voor deze website, alleen spijtig dat ik hier niet kan zien of ik de sleutel moet achterlaten, want dit zal ik zeker gaan niet doen.
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Reis auto Italië

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        bedankt voor deze website, alleen spijtig dat ik hier niet kan zien of ik de sleutel moet achterlaten, want dit zal ik zeker gaan niet doen.
        Wij hebben reeds in verschillende grote steden de sleutel moeten achterlaten in parkings.
        Bvb in Venetiê staan de auto's in die parkeergarages met drie tot vier achter elkaar.
        Zelfs in eigen land op bepaalde parkings rond de luchthaven van Zaventem moet je je sleutel achterlaten.
        Daar wordt je wagen bij het binnenrijden zelfs rondomrond gefotografeerd, zodat je achteraf niet moet afkomen dat de mensen van het parkeerbedrijf je wagen beschadigd hebben.
        Als je vooraf weet dat je de sleutel moet achterlaten, dan maak je gewoon dat er niks van waarde in je wagen achter blijft.

        In Athene bvb. is er waarschijnlijk geen enkele parking waar je de sleutels niet moet achterlaten... maar daar waren we wel telkens met een huurwagen op toer.

        Is er één of andere speciale reden waarom je de sleutel niet wil achterlaten ?

        Comment


        • #5
          Re: Reis auto Italië

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Wij hebben reeds in verschillende grote steden de sleutel moeten achterlaten in parkings.
          Bvb in Venetiê staan de auto's in die parkeergarages met drie tot vier achter elkaar.
          Zelfs in eigen land op bepaalde parkings rond de luchthaven van Zaventem moet je je sleutel achterlaten.
          Daar wordt je wagen bij het binnenrijden zelfs rondomrond gefotografeerd, zodat je achteraf niet moet afkomen dat de mensen van het parkeerbedrijf je wagen beschadigd hebben.
          Als je vooraf weet dat je de sleutel moet achterlaten, dan maak je gewoon dat er niks van waarde in je wagen achter blijft.

          In Athene bvb. is er waarschijnlijk geen enkele parking waar je de sleutels niet moet achterlaten... maar daar waren we wel telkens met een huurwagen op toer.

          Is er één of andere speciale reden waarom je de sleutel niet wil achterlaten ?
          het is nog maar net een nieuwe wagen, en daarom zal ik zeker mijn sleutel niet achterlaten, daarom ben ik op zoek naar een dorp/stad die goeie bus en trein verbindingen heeft.

          ik dacht om ergens in san Gimignano en van daaruit naar certaldo om de trein te nemen naar Firenze/siena
          in Siena heb ik trouwens wel een parking gevonden, aan het station blijkbaar.
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: Reis auto Italië

            Hoi,
            Zoek dorpjes in de buurt van de te bezoeken stad en ga met de trein.
            In de dorpjes kun je zo parkeren en met de trein rij je zo het centrum in.
            Zo hebben wij o.a. Venetië, Firenze, Pisa en meer bezocht.
            In Sienna hadden we onze auto aan de rand van het centrum gaparkeerd.
            In Verona sliepen we (met tent) op een krappe camping mét parkeerplaats tegen het centrum aan.

            Comment


            • #7
              Re: Reis auto Italië

              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
              het is nog maar net een nieuwe wagen, en daarom zal ik zeker mijn sleutel niet achterlaten, daarom ben ik op zoek naar een dorp/stad die goeie bus en trein verbindingen heeft.

              ik dacht om ergens in san Gimignano en van daaruit naar certaldo om de trein te nemen naar Firenze/siena
              in Siena heb ik trouwens wel een parking gevonden, aan het station blijkbaar.
              Geen omnium dan ??

              Toen wij op Sicilië waren kregen wij altijd de raad om de jongeren die op de muurtjes rond de parkings hingen wat geld toe te stoppen om zogezegd jouw auto een beetje in de gaten te houden.
              Deed je het niet, dan had je bijna gegarandeerd schade aan je auto toen je terugkwam.
              Op veel parkings kwamen ze zelfs spontaan naar je toe wanneer je parkeerde, met het voorstel om voor wat geld op je auto te passen.
              Je kan wel raden wat er gebeurde als je geen geld gaf...
              Maar ook daar was het huurwagen, maar toch breng je die niet graag terug met schade.

              En zelfs in het kleinste dorpje kan je met autoschuimers te maken hebben.
              Je kan zelfs tot daar gevolgd worden zonder dat je het merkt.
              Een buitenlandse nummerplaat trekt aan hé

              Als ik moet kiezen dan parkeer ik toch liever in een bewaakte garage waar ik mijn sleutel moet afgeven.
              Want meestal kom je die garages niet in zonder begeleiding. Bijna altijd gaan ze zelfs zelf je auto wegzetten en terughalen, dus derden komen er niet in.
              Elk zijn keuze natuurlijk.
              Last edited by Guest17; 23 november 2016, 12:05.

              Comment


              • #8
                Re: Reis auto Italië

                Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                Hallo,

                Ik ben een reis aan het opstellen waar we zeker deze steden zullen gaan doen

                - firenze
                - venetie
                - Bologna
                - siena
                - verona

                Ik zit namelijk met 1 probleem, ik ben op zoek naar parkeerplaatsen in deze steden waar je de sleutel niet hoeft achter te laten of een dorpje errond waar we niet lang op de bus hoeven (hebben hond bij ons). Iemand ervaring in deze steden met het parkeren?

                Thx voor alle hulp.
                In Siena 2 jaar geleden zonder problemen geparkeerd zonder sleutel te moeten afgeven.
                De laatste 2 zomervakanties in Umbrië en Toscane geweest.
                San Gimignano ook geen probleem met parkeren

                Comment


                • #9
                  Re: Reis auto Italië

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Geen omnium dan ??

                  Toen wij op Sicilië waren kregen wij altijd de raad om de jongeren die op de muurtjes rond de parkings hingen wat geld toe te stoppen om zogezegd jouw auto een beetje in de gaten te houden.
                  Deed je het niet, dan had je bijna gegarandeerd schade aan je auto toen je terugkwam........
                  Zou houd je het systeem wel in stand natuurlijk....

                  Nog even melden dat ik in firenze een schandalige boete gekregen heb van 250 euro omdat ik zogezegt de verboden zone ingereden ben. Dat had ik echter maar enkele 10 tallen meters gedaan om te kunnen draaien....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reis auto Italië

                    Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
                    Zou houd je het systeem wel in stand natuurlijk....

                    Nog even melden dat ik in firenze een schandalige boete gekregen heb van 250 euro omdat ik zogezegt de verboden zone ingereden ben. Dat had ik echter maar enkele 10 tallen meters gedaan om te kunnen draaien....
                    Ik laat met veel plezier de eer aan jou om dit systeem te doorbreken, ik betaal liever enkele euro's.
                    Benieuwd wat jij zou doen met je eigen wagen.... het systeem niet in stand houden en de krassen in je wagen er maar bijnemen ???? .

                    Bij een bezoek aan de stad Mantova (Mantua) in het noorden van Italië parkeerden wij bij het binnenkomen van de stad op een grote onharde parking.
                    Daar stond een ietwat ouder mannetje met een kepie op het hoofd (bij nader toezien bleek dit een kepie van de spoorwegen ).
                    Door een ander "toevallig passerend" ouder mannetje werd ons aangeraden een paar euro aan de man met de kepie te geven om onze (deze keer eigen) auto in de gaten te houden.
                    Toen wij vanop afstand de boel zelf een beetje in de gaten hielden, stelden wij vast dat de "toevallig passerende" oudere man, altijd toevallig passeerde wanneer er een auto op de parking kwam gereden.
                    Ik moet er geen tekeningske bij maken zeker... maar voor die paar euro die een reis dan meer kost...
                    Last edited by Guest17; 27 november 2016, 12:17.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reis auto Italië

                      Tja, ik vind het moedwillig beschadigen van andermans wagen, gewoon schandalig en zal zulke mensen nooit geld geven. Was daar eigenlijk geen fragment over in pulp fiction... Effe googlen, ja inderdaad.

                      Maar mijn wagen er laten staan zal ik nu ook wel niet doen. Gewoon terug vertrekken denk ik.

                      Comment

                      Working...
                      X