Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis naar Kenya

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op reis naar Kenya

    Dag allemaal,

    eind augustus vertrek ik voor twee tot drie weken naar Kenya en daarom
    heb ik een goede lens nodig voor mijn nikon d90. Ik wil met deze lens veel gezichten/personen
    en objecten van veraf scherp kunnen fotograferen. Ik heb dus vooral een lens nodig met een redelijk groot
    zoom-bereik.Wat voor lens zouden jullie mij kunnen aanbevelen?
    Als er nog andere belangrijke zaken zijn die ik zeker niet moet vergeten voor mijn reis dan zou ik die graag willen horen.
    Last edited by inspiflo; 28 augustus 2011, 21:06.

  • #2
    Re: Op reis naar Kenya

    Je wil twee dingen: portretten en ... veraf.
    Normaal koop je hiervoor 2 lenzen. De gulden middenweg zou een 70-200mm lens kunnen zijn. Een Sigma is nog betaalbaar.
    Maar als enige lens zal dit niet voldoende zijn om een gevarieerd album te hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Op reis naar Kenya

      Hoi kohraya,

      Ik ben vergeten te vermelden dat het ook
      twee lenzen mogen zijn. Het gaat vooral om gezichten/personen te fotograferen.

      Bedank voor je reactie.

      Comment


      • #4
        Re: Op reis naar Kenya

        Als je puur voor mensen gaat, zal een 70-200 op D90 een prima bereik zijn.
        Ze komen daar toch allemaal rond je staan om iets te komen vragen (of geen geld geen foto)
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Op reis naar Kenya

          Je spreekt over "objecten" maar ik vermoed dat je dieren bedoelt, gezien je ze van ver moet fotograferen. Dus inderdaad een tele lens nodig.

          En dan spreek je over mensen. Sta je veraf, dan ja inderdaad zou je ook je telelens kunnen gebruiken. Weet echter dat dat ginds NIET geapprecierd wordt. Als je iemand wil fotograferen, dan vraag je dat eerst (vooral aan de fiere Maasai).

          Sommigen zeggen ja, anderen vragen een kleine vergoeding, anderen zeggen neen. Hou je aan hun eisen. Ik wil hier geen religieus debat, maar ik durf wel in alle eerlijkheid beweren dat Islamieten doorgaans in de laatste categorie vallen en behoorlijk chagrijnig kunnen reageren.

          Anyway, doe je het dus "the right way", dan heb je ook een portretlens nodig.

          Mvg,

          J.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Re: Op reis naar Kenya

            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Je spreekt over "objecten" maar ik vermoed dat je dieren bedoelt, gezien je ze van ver moet fotograferen. Dus inderdaad een tele lens nodig.

            En dan spreek je over mensen. Sta je veraf, dan ja inderdaad zou je ook je telelens kunnen gebruiken. Weet echter dat dat ginds NIET geapprecierd wordt. Als je iemand wil fotograferen, dan vraag je dat eerst (vooral aan de fiere Maasai).

            Sommigen zeggen ja, anderen vragen een kleine vergoeding, anderen zeggen neen. Hou je aan hun eisen. Ik wil hier geen religieus debat, maar ik durf wel in alle eerlijkheid beweren dat Islamieten doorgaans in de laatste categorie vallen en behoorlijk chagrijnig kunnen reageren.

            Anyway, doe je het dus "the right way", dan heb je ook een portretlens nodig.

            Mvg,

            J.
            kan ik echt beamen....het beste wat je kan doen doen is een Maasai-dorp 'binnengaan' en een prijs afspreken ( ts 40-60 dollar voor een groep van 4 personen), dan kan je zo lang en zo dicht fotograferen als je wil : meer dan zijn geld waard hoor !
            Voor de rest is het niet zo dat je op locale markten effentjes met een lange tele ongezien kan foto's nemen , omstaanders spreken je erover aan en meestal niet al te vriendelijk . Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen maar reken er niet te veel op .
            Hou het bij Maasai ( na betaling ) , enkele snapshots en dieren.
            Ik heb de Tokina 80-400 aangekocht voor Tanzania en ben aangenaam verrast geweest . De Nikkor 70-200 zat enkel bij schemering op de D300 of bij onderwerpen welke ik nadien sterk wilde croppen .
            Prettige reis : prachtbestemming voor foto's
            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

            Comment


            • #7
              Re: Op reis naar Kenya

              Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
              een prijs afspreken ts 40-60 dollar voor een groep van 4 personen
              Is een oud topic, maar kan niet laten te reageren, voor ingeval er nog meer mensen zoals ik zijn die veel lezen op BD : 60 dollar is een maandloon voor een kamermeisje in je hotel, voor een ober en de handdoeken man bij het zwembad.

              Hoe kies je die bevoorrechte 4 uit ? Dat wordt gegarandeerd vechten als je weg bent en je bevestigd het beeld dat blanken geld hebben groeien in hun achtertuin.

              Ik vraag of ik een foto's mag nemen en vervolgens vraag ik naar welke p.o.box ik de foto's zal opsturen. Wat ik ook echt doe
              Panasonic FZ72
              Have a nice day.
              RiNique

              Comment

              Working...
              X