Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

    Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
    Dit jaar houden we het rustig en kalm.

    Niet al te ver en goedkoper.

    In augustus effe naar IJsland (15-24 aug 2014)
    9 dagen maar ???? Dat komt niet meer goed

    Comment


    • #32
      Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      er is er hier ene die reuze jaloers is.
      :-)
      Toen ik in België woonde was Scandinavië het einde. Nu woon ik in Noorwegen en moet het richting groenland. Waar gaat dat eindigen
      Flickr

      Comment


      • #33
        Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

        Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
        :-)
        Toen ik in België woonde was Scandinavië het einde. Nu woon ik in Noorwegen en moet het richting groenland. Waar gaat dat eindigen
        Moagowzeg. Vertel

        Comment


        • #34
          Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

          Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
          :-)
          Toen ik in België woonde was Scandinavië het einde. Nu woon ik in Noorwegen en moet het richting groenland. Waar gaat dat eindigen
          Eindigen?
          Dat moet niet eindigen. Blijven genieten.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #35
            Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

            Rhodos griekenland...voor het 18de jaar

            Comment


            • #36
              Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

              Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
              Rhodos griekenland...voor het 18de jaar
              Ook een zware Rhodos fan marc? :-)
              Hier ook, maar ik moet nog een paar keer gaan om dit in te halen, maar dat doe ik graag!
              Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

              Comment


              • #37
                Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                Oorspronkelijk geplaatst door verheyf Bekijk bericht
                Ook een zware Rhodos fan marc? :-)
                Nogal ja...

                Comment


                • #38
                  Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                  @marc1201

                  Eén van onze zonen gaat einde mei naar Rhodos. Hij deed reeds Kreta, Corfu, Santorini, en Zakynthos.
                  Hij houdt blijkbaar ook van de Griekse eilanden, maar dan wel van verschillende .......
                  Groetjes
                  Last edited by Guest17; 10 april 2014, 09:07.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                    :-)
                    Toen ik in België woonde was Scandinavië het einde. Nu woon ik in Noorwegen en moet het richting groenland. Waar gaat dat eindigen
                    Wat jij dan zeker moet lezen is "het noordelijk gevoel" van Gerrit-Jan Zwier en zeker "ijspegels aan mijn snor" van Tim Moore.
                    Eén van mijn Reismarkt kompanen heeft een jaar op Svalbard gewoond maar als het iets exotischer mag zijn : Jan Mayen ?

                    Maarreuhh, ik kan het niet laten, waar in Noorwegen woon je en hoelang al ?
                    Ik ben er ook een onnoemelijk aantal keer geweest (voor het eerst in 80) maar de laatste 15 jaar heb ik er een onzalig gevoel bij gekregen, de liefde is compleet omgeslagen naar Zweden (en IJsland natuurlijk, maar dat is niet te vergelijken)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      @marc1201

                      Eén van onze zonen gaat einde mei naar Rhodos. Hij deed reeds Kreta, Corfu, Santorini, en Zakynthos.
                      Hij houdt blijkbaar ook van de Griekse eilanden, maar dan wel van verschillende .....
                      Ik heb die ook allemaal gedaan. Rhodos is niet het mooiste, maar wel
                      één van de fijnste eilanden om naartoe te gaan. De oude Rhodos stad
                      is een parel (wel druk). Dan heb je nog het prachtige Lindos, ook druk
                      en mooi, en zoveel fijne plaatsen tussen in. Ben ik dus jaloers van...
                      Mocht hij het niet meer weten, dan ook eens Samos bezoeken. Kleiner
                      en lieftalliger met nog veel natuur en echte Griekse haventjes...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Ik heb die ook allemaal gedaan. Rhodos is niet het mooiste, maar wel
                        één van de fijnste eilanden om naartoe te gaan. De oude Rhodos stad
                        is een parel (wel druk). Dan heb je nog het prachtige Lindos, ook druk
                        en mooi, en zoveel fijne plaatsen tussen in. Ben ik dus jaloers van...
                        Mocht hij het niet meer weten, dan ook eens Samos bezoeken. Kleiner
                        en lieftalliger met nog veel natuur en echte Griekse haventjes...
                        Bedankt voor de tips, ik maak ze hem zeker over
                        Groetjes

                        Comment


                        • #42
                          Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Eén van mijn Reismarkt kompanen heeft een jaar op Svalbard gewoond maar als het iets exotischer mag zijn : Jan Mayen ?
                          Svalbard is ook een toffe bestemming. Daar wil ik ook nog eens terug naartoe. De vorige keer (2004) waren we met een gehuurd motorhome naar de Noordkaap gereden en zijn we vanuit Tromso op "minitrip" geweest naar Longyearbyen. Helaas twee dagen zo ziek als een hond mee op excursie geweest (en dus geen walvis gegeten) en één dag was onze uitstap gecancelled wegens slecht weer. Wel tof dat we de ijsbrokken moesten wegduwen in het haventje om met de Zodiacs weg te kunnen.

                          Ik voel mij altijd direct thuis in een desolaat landschap hoewel het blijkbaar overal drukker wordt...
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #43
                            Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Wat jij dan zeker moet lezen is "het noordelijk gevoel" van Gerrit-Jan Zwier en zeker "ijspegels aan mijn snor" van Tim Moore.
                            Eén van mijn Reismarkt kompanen heeft een jaar op Svalbard gewoond maar als het iets exotischer mag zijn : Jan Mayen ?

                            Maarreuhh, ik kan het niet laten, waar in Noorwegen woon je en hoelang al ?
                            Ik ben er ook een onnoemelijk aantal keer geweest (voor het eerst in 80) maar de laatste 15 jaar heb ik er een onzalig gevoel bij gekregen, de liefde is compleet omgeslagen naar Zweden (en IJsland natuurlijk, maar dat is niet te vergelijken)
                            "Frost on my mustache " heb ik gelezen, dat andere zal ik bij een gelegenheid is zoeken. Het sprokkelen van lectuur kan nu weer beginnen voor volgende winter.
                            Svalbard staat heel hoog op mijn lijstje maar het is allesbehalve evident om er te geraken, tenminste als je je niet wil binden aan een of andere reisorganisatie. Om zelfstandig het binnenland in te trekken moet je een jaarloon in borg zetten.
                            Jan-Mayen, moet serieus de moeite zijn (Beerenberg!) maar dan zou ik in het Noorse leger moeten gaan :-) Als toerist krijg je niet zo gemakkelijk toegang.

                            Ik woon sinds twee jaar in Lom en ik heb het omgekeerde gevoel als jij. Als ik het Zweden van 10 jaar geleden bekijk en nu, zie ik een enorm toenemend egoïsme en de verzuring waarvan ik ben gaan lopen in België. Dan gaat het er hier toch rustiger en gelatener aan toe. Is het vandaag niet dan morgen wel.
                            Ik kan me wel inbeelden als je in de zomer (half juni tot half aug) naar hier komt dat de rust van de jaren 80 en 90 ver te zoeken is. Het toerisme is werkelijk ontploft (veel meer dan in Zweden) en dat zie je ook hier goed. Lom-dorp met z'n 1000 inwoners is 8 maanden per jaar een 'dood' bergdorp waar mensen, om wille van de kou, hun motor laten draaien als ze inkopen doen, waar huizen niet op slot zijn, en je gerust de volgende dag mag komen betalen. In die drie zomer maanden lijkt het er hier echter meer op Blankenberge. 10-tallen bussen met cruise-passagiers die van Geiranger (waar het nog 10 keer erger is) naar hier komen, campers op doorsteek van Oslo naar de fjorden,.. Rustig, nee, dat niet meer, maar die drukte en dat leven brengen dan weer andere voordelen met zich mee.
                            Als je de streek wat kent, vind je echter genoeg plekken waar je geen kat tegenkomt en een hele dag kan genieten van een boek met een uitzicht vanuit de boekskes.

                            Om nu toch nog een beetje bij 'reisfotografie' te blijven. Mede-fotografen die deze kant op komen, mogen me gerust contacteren via PM voor tips en als we zelf geen bezoek hebben, is er steeds een kamer vrij, of een tuin voor een tent.

                            Groeten
                            Jelle
                            Flickr

                            Comment


                            • #44
                              Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                              Schotland, voor de 4e keer al. Een stukje vasteland, allez als ge da vast kunt noemen hé, Ullapool, Torridon, Applecross. Maar eerst via Zeebrugge, Hull en Oban naar de Hebriden: Barra, Uist, Harris en Lewis. Als het weer wat meevalt ook St Kilda.

                              Alle nog verdere tips welkom.

                              Djienbe

                              Comment


                              • #45
                                Re: Naar waar gaat jullie reis deze zomer?

                                Eind mei een weekje naar Oostenrijk en komende zomer twee weken naar Slovenië/Kroatië. We gaan nu al jaren naar Slovenië en Kroatië en ondanks dat we wel eens denken "moeten we niet eens ergens anders naartoe" bevalt het ons gewoon enorm goed.

                                Comment

                                Working...
                                X