Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Myanmar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Myanmar

    Is iemand van jullie al in Myanmar geweest? Kan je/kunnen jullie er iets van vertellen?

    Djienbe

  • #2
    Re: Myanmar

    Ik ben er geweest in 2000. Het is een prachtig en fotogeniek land, een heel stuk authentieker dan bijvoorbeeld Thailand.
    Het regime is niet echt koosjer, maar als reiziger voel je dit enkel doordat je in bepaalde gebieden geen toegang hebt om rond te reizen.
    Wil je echt heel veel weten dan is de Reismarkt in Bugge hier uitermate geschikt: http://www.reismarkt-brugge.be/home
    Myanmar is één van de mooiste landen die ik ooit bezocht.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Myanmar

      Ik ben er 2 keer geweest begin jaren '90 en in 2012 nog eens terug gegaan. Het blijft een prachtig land met zeer vriendelijke bevolking. Maar, zoals in heel Azië, het wordt wel véél drukker natuurlijk. Maar zelfs op de topbestemmingen valt het mee van de hoeveelheid toeristen. Het land is een absolute aanrader. Ik heb alle landen in Zuid-Oost Azië meerdere keren bezocht, maar Myanmar blijft voor mij toch een van mijn favorieten, tesamen met Cambodia.

      Comment


      • #4
        Re: Myanmar

        @Leopard en @Kurt C
        Bedankt voor jullie reacties, ik krijg al meteen goesting om te vertrekken. Ik denk dat de volgende stap de Lonely Planet gids kopen gaat zijn.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Myanmar

          Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
          @Leopard en @Kurt C
          Bedankt voor jullie reacties, ik krijg al meteen goesting om te vertrekken. Ik denk dat de volgende stap de Lonely Planet gids kopen gaat zijn.

          Djienbe
          De Reismarkt is echt hetgene wat ik je zou aanbevelen, daar zitten reizigers die je met de nodige kennis en overgave je alle aspecten van het land zullen uitleggen zonder commerciële bedoelingen.
          Ik huurde in Myanmar een auto met chauffeur indertijd, het gaf mij voldoende vrijheid om het land op eigen tempo te bereizen. De prijzen waren echt laag, de mogelijkheden voor fotografie adembenemend. Voor wie van portretten houdt in een schitterende omgeving is dit een waar paradijs. Gewoon teveel om op te noemen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Myanmar

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            De Reismarkt is echt hetgene wat ik je zou aanbevelen, daar zitten reizigers die je met de nodige kennis en overgave je alle aspecten van het land zullen uitleggen zonder commerciële bedoelingen.
            Ik huurde in Myanmar een auto met chauffeur indertijd, het gaf mij voldoende vrijheid om het land op eigen tempo te bereizen. De prijzen waren echt laag, de mogelijkheden voor fotografie adembenemend. Voor wie van portretten houdt in een schitterende omgeving is dit een waar paradijs. Gewoon teveel om op te noemen.
            Ik had de link naar die website wel gezien maar 8 maart valt echt heel ongelegen. Ik hoop echter dat ik me via het forum of mail tot jou kan wenden wanneer onze plannen concreet worden.

            Djienbe

            Comment


            • #7
              Re: Myanmar

              Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
              Ik had de link naar die website wel gezien maar 8 maart valt echt heel ongelegen. Ik hoop echter dat ik me via het forum of mail tot jou kan wenden wanneer onze plannen concreet worden.

              Djienbe
              Geen probleem hoor, maar neem best wat lectuur door (Lonely Planet).
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Myanmar

                Ook van mij een vraagje: hoe laat het reisbudget zich vergelijken met bvb Laos, Cambodja en/of Thailand?
                Iemand ervaring met het regenseizoen daar? Ben niet bang om nat te worden, maar een beetje negatieve foto ervaring gehad in Laos op dat vlak.

                Comment


                • #9
                  Re: Myanmar

                  Inzake reisbudget ligt dit volledig in lijn met de rest van Zuid-Oost Azië; goedkoop dus.
                  Ik was er in het droog seizoen (november). Myanamar is zo nodig nog regenrijker dan de rest van Zuid-Oost Azië, enkel Mandalay in het Noorden ontsnapt wat aan de moesson.
                  Toch zou ik het niet echt aanbevelen om in het regenseizoen rond te reizen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Myanmar

                    Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord.
                    We zijn namelijk op zoek naar een bestemming die de zoon ook leuk vindt.
                    Maar aangezien hij gebonden is aan de grote vakantie ... misschien toch maar laten liggen totdat hij op zijn eigen gaat reizen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Myanmar

                      Ik ben enkele jaren geleden de hele maand juli geweest. Op de volledige rondreis heb ik slechts 1 keer regen gehad, in Rangoon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Myanmar

                        Myanmar,
                        Wij zijn zaterdag morgen terug van drie weeks bezoek aan dit mooie land.
                        De beste periode om het land te bezoeken is van oktober tot maart.
                        In Bagan de stad met duizenden pagodes is de mogelijkheid voor met een luchtballon te overvliegen eind maart gedaan tot oktober.
                        Onze plaatselijke gids had nu nog een opdracht en dan gedaan tot oktober.
                        Echt verschrikkelijk mooie Pagodes wel weten dat je al deze plaatsen enkel blootsvoets kan bezoeken.
                        Zeer vriendelijke mense en geen enkel probleem om foto's te nemen.
                        Wij hebben de gouden rots bezocht een beetje vergelijkbaar als Lourdes voor de christen.
                        Zeker bezoeken hè Inle meer en ons hotel was op palen in het water. En nog meer vele prachtige plaatse.
                        Duur is het er zeker niet,in een restaurant voor een grote fles water 0,5€ en een grote fles bier voor 3€.
                        Indien je vragen hebt laat maar komen.
                        Mvg.Suz

                        Comment


                        • #13
                          Re: Myanmar

                          Is het nog steeds zo dat je moet vliegen en niet over land de grens over mag? En welke is dan de goedkoopste luchtvaart maatschappij?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Myanmar

                            Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                            Is het nog steeds zo dat je moet vliegen en niet over land de grens over mag? En welke is dan de goedkoopste luchtvaart maatschappij?
                            Je moet inderdaad nog altijd vliegen om Myanmar binne te geraken, over land is het onmogelijk voor een doorsnee toerist uit het Westen.
                            Er zijn verhalen wan mensen die in het Noorden van Thailand zijn over geraakt, maar dan werden ze in het eerste dorp al netjes het land uitgezet.
                            Goedkope vliegtickets vinden is een kwestie van veel zoekwerk.
                            Soms heb je promoties met maatschappijen die met een tussenstop vliegen op Yangon, soms is het goedkoper om op Bangkok te vliegen en daar een low budget carrier zoals Air Asia te nemen.
                            Het vraagt in ieder geval wat zoekwerk op het internet. De website van Kayak is alvast een goede start:www.kayak.nl
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Myanmar

                              Bedankt voor de info en de link.
                              Skyscanner.net is ook een goeie.

                              Comment

                              Working...
                              X