Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijk te vinden..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Moeilijk te vinden..

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Op welk van de 2 bouk?

    op de link die op het eerste stond, krijg ik nergens mogelijkheid (enkel de zin: Registratie stop....)
    welke link..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Moeilijk te vinden..

      Op: http://cluburbex.forum-actie.com/forum -> hier krijg ik geen goedgekeurd account (+ die berichten over het dode foum zie hier).


      Op: http://underground.go-board.com/login -> hier kan ik niet registreren (zie hier).
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #18
        Re: Moeilijk te vinden..

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        "Schuin rechtover" schotte ligt DuParc...
        Locatie die mij nog steeds kan bekoren...
        Wel serieus vernield, en veel bezocht door jonge vandaaltjes....

        Daar kan je wel enkele uren slijten (wel oppassen, sommige delen zijn niet meer zo stevig)
        Let in godsnaam goed op als je in de voormalige stockageruimten rondloopt, het is er vrij donker en er zijn in de grond waterafvoerkanalen die met houten planken zijn toegemaakt, hier en daar ontbreken die. Je valt niet te pletter maar je kan je flink pijn doen (een arm of een been is snel gebroken als je van 30 cm hoogte onverwacht op iets hard valt) en je camera ook. Goede zaklamp meebrengen is de boodschap. Ik had het zelf net op de laatste seconde in de gaten en kon het gat nog juist onwijken.

        Comment


        • #19
          Re: Moeilijk te vinden..

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Let in godsnaam goed op als je in de voormalige stockageruimten rondloopt, het is er vrij donker en er zijn in de grond waterafvoerkanalen die met houten planken zijn toegemaakt, hier en daar ontbreken die. Je valt niet te pletter maar je kan je flink pijn doen (een arm of een been is snel gebroken als je van 30 cm hoogte onverwacht op iets hard valt) en je camera ook. Goede zaklamp meebrengen is de boodschap. Ik had het zelf net op de laatste seconde in de gaten en kon het gat nog juist onwijken.
          Ben ik vergeten vermelden: inderdaad oppassen,
          ik ben er ingevallen, flits de grond op, camera net kunnen redden en eventje wat mank lopen
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #20
            Re: Moeilijk te vinden..

            Het is altijd leuk om eens foto's te zien van anderen
            en ik heb ook gevraagd voor lid te worden

            groetjes !
            Everything has its beauty but not everyone sees it.

            Comment


            • #21
              Re: Moeilijk te vinden..

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Let in godsnaam goed op als je in de voormalige stockageruimten rondloopt, het is er vrij donker en er zijn in de grond waterafvoerkanalen die met houten planken zijn toegemaakt, hier en daar ontbreken die. Je valt niet te pletter maar je kan je flink pijn doen (een arm of een been is snel gebroken als je van 30 cm hoogte onverwacht op iets hard valt) en je camera ook. Goede zaklamp meebrengen is de boodschap. Ik had het zelf net op de laatste seconde in de gaten en kon het gat nog juist onwijken.
              Ik zal wel eens gaan kijken naar ginder, heb ook alweer mooie foto's gezien.
              Jammer genoeg ben ik nog maar naar Gent geweest (gisteren).
              Moest ik het een beetje eerder wisten zou ik het nog kunnen meenemen
              Het zal wel nog eens passen voor een volgende keer !
              Groetjes
              Everything has its beauty but not everyone sees it.

              Comment


              • #22
                Re: Moeilijk te vinden..

                Weet er trouwens nog iemand iets liggen rond Diest..
                Liefst een beetje dicht bij elkaar,
                ik zou eventueel eens gaan kijken terwijl we op familiebezoek gaan

                Bedankt
                Everything has its beauty but not everyone sees it.

                Comment


                • #23
                  Re: Moeilijk te vinden..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yakina Bekijk bericht
                  Ik zal wel eens gaan kijken naar ginder, heb ook alweer mooie foto's gezien.
                  Jammer genoeg ben ik nog maar naar Gent geweest (gisteren).
                  Moest ik het een beetje eerder wisten zou ik het nog kunnen meenemen
                  Het zal wel nog eens passen voor een volgende keer !
                  Groetjes
                  Rond Gent is er de laatste 3-4 jaar enorm veel verdwenen of afgesloten : de betoncentrale, De Porre, ECVB, de Nieuwe Molens, UCO FNO, Filature Du Rabot, Verffabriek Geha en dan vergeet ik er nog wel een paar.
                  Voor Kortrijk (Kapel Ter Bede met de steenbakkerijen en de dakpannenfabriek was ik zelf te laat voor) is het al niks anders en voor Brugge is het ook huilen met de pet op : X-press in brand gestoken, Garage SOS weg, alle machines in de betonfabriek zijn ook al weg. In de buurt van Aalst is het ook al niks meer met uitzondering van een vernield Duparc waar af en toe wel eens brand uitbreekt.
                  Ik merk dat meer en meer mensen zich gaan toeleggen op huizen, waar ze vervolgens van alles op een ronduit belachelijke manier in scène zetten : het trouwkostuum van meneer naast de huwelijksfoto hangen, de tafel dekken enzomeer... er passeren soms locaties waarvan ik denk : is dit urbex of is dit inbraak ?
                  Het wordt moeilijk, door de wildgroei van de fora gaan locaties rond als een strovuurtje, als iedereen alles zou achterlaten zoals het was zou dit een hele tijd kunnen duren maar het zijn die verdomde vandalen en in mindere mate die halve garen die alles in scène zetten, de deur of het venster laten openstaan die verraden dat er iets aan de hand is. En van alles is er wel een eigenaar, een curator, een verantwoordelijke die dat vroeg of laat in de gaten heeft...
                  Op locatie loop ik altijd op mijn tenen maar als je merkt welk sommigen moeten hebben sta je toch wel te kijken. In Graffitti-school (zie site onderaan) zijn alle opengaande Alu-ramen met dubbel glas gestolen, er ligt er nog een voorraad klaar aan de ingang. Tussen elke twee opendraaiende ramen zit er telkens een vast raam, daar het glas uit halen resulteert kwasi altijd in een breuk. De gangen liggen daar echt bezaaid met glas. Aan de buitenkant ook hé, recht in het gezicht van de straat. Voor het vandalisme pleit ik 99% van de Urbexers vrij, voor het in scène zetten voor de foto (je ziet dat meteen) is dat al een heel anders cijfer. Ik heb nog gezien dat er "kunstzinnig" met kwik gegoten was, met Arseenverbindingen gestrooid was (die hebben mooie kleurtjes maar zijn stuk voor stuk zeer erg giftig)
                  Gisteren hoorde ik nog dat gieterij Vuylsteke in Roeselare compleet tegen de grond ligt. Alweer een minder, ik had nog gehoopt dat de saneringskosten iedereen gingen afschrikken want dààr zit er wat in de grond zeg

                  Sorry als ik hier advocaat van de duivel speel maar als niemand het zegt zal niemand het ooit gehoord hebben.
                  Ik heb zelf 10-tallen neen honderden locaties die ik nog moet checken, het is een complete warboel momenteel, de "reeds bezochte" staan apart maar die volg ik dan niet meer op. Iedereen die me hier een beetje kent zal weten dat ik niet die paranoia heb die aan veel Urbexers eigen is. Iedereen die na één mailtje wil worden overladen met locaties is aan een verkeerd adres, meestal gaat daar eerst wat weg-en-weer communicatie overheen. Ik heb ook geen zin om locaties te geven die ik zelf nog niet heb gedaan en dit om verschillende redenen (ik weet vb niet als het nog de moeite is en ik wil niemand sturen naar een plaats die uiteindelijk een braakliggend stuk grond is). Deze die ik wél heb gedaan, daar mogen er voor mij een aantal van vrijgegeven worden maar dan nog loop je het risico om er te komen en te zien dat de boel tegen de grond ligt of niet meer de moeite is. OK, in het begin was ik ook tevreden met een dooie mus maar die tijd is achter de rug. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om een locatie te geven waar ik zelf geen camera zou bovenhalen (beetje zelfrespect kan nooit kwaad).
                  De zeer kwetsbare, de "verse", de exclusieve deel ik alleen met een beperkt aantal mensen.

                  Ik hoop dat de meeste mensen die me een PM sturen voor locaties dit eerst zullen lezen want het aantal aanvragen is tegenwoordig niet meer te doen.
                  Ik wil gerust zeggen dat er hier een aantal mensen op het forum zijn die ik betrouw in elk opzicht maar die ik onmogelijk een locatie kan geven in een bepaalde regio om de doodeenvoudige reden dat ik er zelf geen heb

                  PaulM

                  Comment


                  • #24
                    Re: Moeilijk te vinden..

                    Ik heb de indruk dat er ook heel wat cowboys zijn die gewoon aan urbex doen om "stoerder uitziende foto's" te kunnen nemen, omdat ze zelf niet in staat zijn banale objecten interessant in kaart te brengen. Er zijn er heel wat die zelfs helemaal geen interesse hebben in de historiek van het gebouw. *gooit een bommetje in de groep*
                    (niemand moet zich aangesproken voelen hoor )

                    Zelf heb ik jaren terug een aantal gebouwen bezocht, weliswaar geen spectaculaire, waar toen ook al vandalisme was, maar dat bracht vaak ook heel mooie graffiti met zich mee, waar ik wel fan van ben. Zolang die maar op onbruikbare muren staan is het goed, maar op waardevolle architecturale pareltjes is het zonde.
                    Momenteel heb ik al weinig tijd om gewone foto's te gaan maken, dus voor urbex gaat het er bij mij niet meteen van komen.
                    En waarom ook foto's nemen van gebouwen, waar al honderden anderen dezelfde foto van genomen hebben. Veelal is het niet meer zo origineel, ook al zijn er soms pareltjes van foto's. Tenzij je dingen in scene gaat zetten natuurlijk, maar dan is het ook niet meer "zoals het was".
                    Last edited by anonymous; 11 juli 2013, 10:21.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Moeilijk te vinden..

                      Welkom op het Urban Exploration Forum Forum

                      Je account is op het moment nog niet geactiveerd. Een beheerder van de site moet je account activeren voor je in kan loggen. Je ontvangt een e-mail op het moment dat dit gebeurd is.
                      ----
                      en daar blijft het bij denk ik...?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Moeilijk te vinden..

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        Welkom op het Urban Exploration Forum Forum

                        Je account is op het moment nog niet geactiveerd. Een beheerder van de site moet je account activeren voor je in kan loggen. Je ontvangt een e-mail op het moment dat dit gebeurd is.
                        ----
                        en daar blijft het bij denk ik...?
                        grt,bouk.

                        Zoals ik al tweemaal zei hierboven
                        dus, vraag ik mij af wat er zo goed is aan dat forum
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Moeilijk te vinden..

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Rond Gent is er de laatste 3-4 jaar enorm veel verdwenen of afgesloten : de betoncentrale, De Porre, ECVB, de Nieuwe Molens, UCO FNO, Filature Du Rabot, Verffabriek Geha en dan vergeet ik er nog wel een paar.
                          Voor Kortrijk (Kapel Ter Bede met de steenbakkerijen en de dakpannenfabriek was ik zelf te laat voor) is het al niks anders en voor Brugge is het ook huilen met de pet op : X-press in brand gestoken, Garage SOS weg, alle machines in de betonfabriek zijn ook al weg. In de buurt van Aalst is het ook al niks meer met uitzondering van een vernield Duparc waar af en toe wel eens brand uitbreekt.
                          Ik merk dat meer en meer mensen zich gaan toeleggen op huizen, waar ze vervolgens van alles op een ronduit belachelijke manier in scène zetten : het trouwkostuum van meneer naast de huwelijksfoto hangen, de tafel dekken enzomeer... er passeren soms locaties waarvan ik denk : is dit urbex of is dit inbraak ?
                          Het wordt moeilijk, door de wildgroei van de fora gaan locaties rond als een strovuurtje, als iedereen alles zou achterlaten zoals het was zou dit een hele tijd kunnen duren maar het zijn die verdomde vandalen en in mindere mate die halve garen die alles in scène zetten, de deur of het venster laten openstaan die verraden dat er iets aan de hand is. En van alles is er wel een eigenaar, een curator, een verantwoordelijke die dat vroeg of laat in de gaten heeft...
                          Op locatie loop ik altijd op mijn tenen maar als je merkt welk sommigen moeten hebben sta je toch wel te kijken. In Graffitti-school (zie site onderaan) zijn alle opengaande Alu-ramen met dubbel glas gestolen, er ligt er nog een voorraad klaar aan de ingang. Tussen elke twee opendraaiende ramen zit er telkens een vast raam, daar het glas uit halen resulteert kwasi altijd in een breuk. De gangen liggen daar echt bezaaid met glas. Aan de buitenkant ook hé, recht in het gezicht van de straat. Voor het vandalisme pleit ik 99% van de Urbexers vrij, voor het in scène zetten voor de foto (je ziet dat meteen) is dat al een heel anders cijfer. Ik heb nog gezien dat er "kunstzinnig" met kwik gegoten was, met Arseenverbindingen gestrooid was (die hebben mooie kleurtjes maar zijn stuk voor stuk zeer erg giftig)
                          Gisteren hoorde ik nog dat gieterij Vuylsteke in Roeselare compleet tegen de grond ligt. Alweer een minder, ik had nog gehoopt dat de saneringskosten iedereen gingen afschrikken want dààr zit er wat in de grond zeg

                          Sorry als ik hier advocaat van de duivel speel maar als niemand het zegt zal niemand het ooit gehoord hebben.
                          Ik heb zelf 10-tallen neen honderden locaties die ik nog moet checken, het is een complete warboel momenteel, de "reeds bezochte" staan apart maar die volg ik dan niet meer op. Iedereen die me hier een beetje kent zal weten dat ik niet die paranoia heb die aan veel Urbexers eigen is. Iedereen die na één mailtje wil worden overladen met locaties is aan een verkeerd adres, meestal gaat daar eerst wat weg-en-weer communicatie overheen. Ik heb ook geen zin om locaties te geven die ik zelf nog niet heb gedaan en dit om verschillende redenen (ik weet vb niet als het nog de moeite is en ik wil niemand sturen naar een plaats die uiteindelijk een braakliggend stuk grond is). Deze die ik wél heb gedaan, daar mogen er voor mij een aantal van vrijgegeven worden maar dan nog loop je het risico om er te komen en te zien dat de boel tegen de grond ligt of niet meer de moeite is. OK, in het begin was ik ook tevreden met een dooie mus maar die tijd is achter de rug. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om een locatie te geven waar ik zelf geen camera zou bovenhalen (beetje zelfrespect kan nooit kwaad).
                          De zeer kwetsbare, de "verse", de exclusieve deel ik alleen met een beperkt aantal mensen.

                          Ik hoop dat de meeste mensen die me een PM sturen voor locaties dit eerst zullen lezen want het aantal aanvragen is tegenwoordig niet meer te doen.
                          Ik wil gerust zeggen dat er hier een aantal mensen op het forum zijn die ik betrouw in elk opzicht maar die ik onmogelijk een locatie kan geven in een bepaalde regio om de doodeenvoudige reden dat ik er zelf geen heb

                          PaulM
                          Ik geef je grotendeels wel gelijk..
                          Op de locaties waar ik nu ben geweest, staat het vol van graffiti (en de meeste zijn dan nog niet eens deftig gedaan)
                          En de ramen zijn ook meestal allemaal kapot (geslaan)..
                          Jammer genoeg houden ze inderdaad niet zoals het allemaal was, 99% zou dingen veranderen of weg doen, of eventueel meenemen.
                          Ik vind dat persoonlijk echt niet kunnen.. En ze laten hun vuiligheid achter..
                          Er zijn dan ook nog krakers, die de boel ook niet echt proper houden.
                          Der zijn in inderdaad veel gebouwen die ze al plat hebben gedaan.. Ofwel zijn het gebouwen die ze al 100x bezocht hebben.
                          Ik weet niet goed hoe ik verder nog kan antwoorden op de hele tekst..
                          En het is inderdaad ook zo dat je niet mag verwachten dat mensen 10 adressen geven, als je zelf geen goeie of gewoon geen geeft..
                          Groetjes
                          Everything has its beauty but not everyone sees it.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Moeilijk te vinden..

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Welkom op het Urban Exploration Forum Forum

                            Je account is op het moment nog niet geactiveerd. Een beheerder van de site moet je account activeren voor je in kan loggen. Je ontvangt een e-mail op het moment dat dit gebeurd is.
                            ----
                            en daar blijft het bij denk ik...?
                            grt,bouk.
                            Ik denk dat je gelijk zal krijgen Bouk.
                            Ik neem aan dat je hebt over het UEF (niet over het Belgian Urban Explorers Forum) waar Ellen VH oa modereert, die betrouw ik.
                            Maar het UEF gunt een beginneling geen instap en als je dan na veel wroeten en zoeken een topstatus behaalt op een ander forum vlieg je er af. Ik ga mijn verhaal niet opnieuw doen maar ik spreek uit ervaring.
                            Voor een beginneling is het met het Urbex gedeelte van Flickr hetzelfde verhaal.
                            Ik heb ook veel vertrouwen in urbexNL van André Miedema maar ik heb geen tijd om me op twee fora tegelijkertijd bezig te houden. Een beginner raad ik altijd Earthview.nl aan, je geraakt er vrij makkelijk binnen mits jezelf voor te stellen en -belangrijker- : dat geweeklaag en die afgunst zijn daar kwasi afwezig.
                            Ik ben één van de weinigen die elite-status hebben daar en velen stellen zich daar van alles bij voor : zoals dat je inkijk hebt in alle locaties die op het forum bekend zijn. Dat klopt maar voor een deel. Niet alle locaties komen op het "Kmz-forum-gedeelte" van Elite. Wat wél klopt is dat je in dat selecte groepje gewoon de vraag kan stellen naar een tip of een locatie, zelf heb ik daar geen geheimen, je moet trouwens met een zekere regelmaat nieuwe locaties plaatsen om niet te zakken in rang. Geloof me : niet eenvoudig.
                            Zelf maak ik van dat "vragen naar" absoluut geen gewoonte, voor zover ik weet heb ik het twee keer gedaan. Voor Zeche XXL wou ik geen 600 km rijden om dan de ingang niet te vinden. Alla, niet ik maar Dama reed.
                            Het was trouwens een zeer geslaagde dag, samen met Zeche Hugo, nietwaar Danny
                            Wij waren trouwens een merkwaardige mix : Canon/Nikon, Statief/Vrije hand, Multiple shot/one shot, Bewerking/geen bewerking, Zeer beredeneerd te werk gaan/Intuitief, Display gebruiken na iedere foto/Display nooit gebruiken, Veel foto's/Weinig foto's. Merkwaardige mix maar wel een goede : "heb je dat gezien ?" "Verdorie nee, maar daarachter ligt er nog iets wat je niet mag missen". "Hé, daar ben ik voorbij gelopen".
                            Bovendien kent Danny veel beter Frans dan ik en is hij een betere onderhandelaar, anders hadden we horrorlabs wel op onze buik mogen schrijven

                            Het is en blijft voor me een verdraaid merkwaardig wereldje

                            Comment


                            • #29
                              Re: Moeilijk te vinden..

                              weet iemand het jeussette theater te liggen?
                              ik ben al dagen opzoek naar de locatie maar kan hem nergens vinden!
                              als e hem weet please mail me op facebook
                              Sabine van Gorp is op Facebook. Maak een Facebookaccount aan om in contact te komen met Sabine van Gorp en anderen die je misschien kent. Facebook geeft mensen de mogelijkheid om te delen en maakt de...

                              Comment

                              Working...
                              X