Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miami, waar aan te denken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miami, waar aan te denken?

    Binnen een aantal weken, trekken we een aantal dagen uit, om onze dochter in Miami te bezoeken...
    Eventuele tips (zowel reis- als bezienswaardigheden) zijn van harte welkom...

    Groetjes Sjef
    Groetjes Sjef
    Canon 350D/Canon 18-55/Sigma 55-200/Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro/B&W UV/Kaiser 55 Circ.Pol. filter/Velbon 440CX

  • #2
    Re: Miami, waar aan te denken?

    Miami is een grote stad. Dacht van 60 km op 40 km. Dus echt wel groot. Is wel ook een gangsterstad. Blijf in de bewoonde wereld en deuren op slot, zeker aan de verkeerslichten en laat echt niks zichtbaars op de zetels liggen, zeker niet achteraan. Wanneer je aangereden wordt, niet stoppen of uitstappen. Verder rijden en "probeer" ergens de politie te verwittigen en dan uitleggen wat er is gebeurd.
    Nu geen schrik krijgen om er heen te gaan, het is er wel "veilig", zolang jij het veilig houdt. Ben er 3x geweest en zelfs met de PP Miami een 1/2 dag en 1/2 nacht mee op dienst geweest. Dus een beetje uitkijken zoals je hier zou doen in onze eigen grootsteden.

    Miami seaquarium is zeker de moeite waard en verder even google voor andere bezienswaardigheden. Spijtig van het PPmuseum, is daar niet meer. Is verhuisd in de omgeving van Kennedy Space Center wat ook zeer de moeite waard is om te bezoeken. Ten N van Miami ligt Fort Lauderdale wat het "zeer rijke Venetie" is van de US. Voor de deur de mooiste auto's, achteraan liggen de mooiste yachten aangemeerd en in het midden van hun tuintje is een landingsplaats voorzien voor hun heli. Dus kijks genoeg. Doe gerust daar de rondtrip per boot en je zal wel zien.

    Zuidelijker vind je de Everglades en doe maar eens een tripje met een vliegboot. Noorderlijker is Orlando alwaar je 14 dagen alleen al kan verblijven om er alles te bezoeken.

    Meer info nodig, mail maar.


    Verder prettige reis.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Miami, waar aan te denken?

      Een Alligator farm bezoeken zou ik zeggen. Je kan ook de everglades in maar de kans dat je daar iets ziet is eerder klein in deze periode dacht ik.

      In Miami heb je natuurlijk het art-deco gedeelte.
      Verder toch eens naar de cubaanse wijk gaan. Daar kan je wel een terrasje doen en is er meer sfeer.

      Bezoek eens key-west. Is wel een eind rijden maar ik vond dit een van de mooiste plekken in florida. De rest is voor mij veel te steriel.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment

      Working...
      X