Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Londen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Londen

    Iemand ooit al in Londen geweest?
    Welke locaties zijn zeker de moeite om een bezoekje te brengen?

    Dit staat alvast op het programma:
    British Museum
    Harrods
    Trafalgar Square
    London Eye (de moeite om eens in te gaan?)
    Big Ben
    Piccadilly
    Hyde Park
    ..
    Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
    capture the world .. .

  • #2
    Re: Londen

    Allemaal de moeite (Britisch museum heb ik nooit gedaan).
    Maar het 'must see' lijstje is véél langer:
    - Tower of Londen
    - Tower Bridge (en de mooie gebouwen aan de Thames)
    - Buckingham Palace (afwisseling vd wacht)
    - St James Park vind ik interessanter dan Hyde Park (veel eekhoorns)
    - St Paul's Cathedral (fotograferen verboden )
    - Westminster Abbey en House of Parliament (ligt bij de Big Ben)
    - Covent garden (eventueel als je er passeert richting Trafalgar)
    - De 'tube'. Zéér fotogeniek vind ik persoonlijk.
    - En je ziet zoveel dingen onderweg zoals die dubbeldekkers, de taxi's, de telefooncellen, de soms vreemde figuren die er rondlopen. Een waar fotoparadijs

    Ps: The dungeon is eens iets anders dan die andere wassenbeelden musea.

    Comment


    • #3
      Re: Londen

      Tussaud gaan we niet, vind het redelijk prijzig om wat wassenbeelden te bezichtigen.

      Die dungeon lijkt me tof, fotograferen toegelaten?
      Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
      capture the world .. .

      Comment


      • #4
        Re: Londen

        Wel opletten dat de eekhoorntjes je brood niet pikken in St James' Park.

        Het krioelt ervan.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Londen

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Wel opletten dat de eekhoorntjes je brood niet pikken in St James' Park.

          Het krioelt ervan.
          Gaat leuk worden met mijn tele
          Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
          capture the world .. .

          Comment


          • #6
            Re: Londen

            Oorspronkelijk geplaatst door DavyV Bekijk bericht

            Die dungeon lijkt me tof, fotograferen toegelaten?
            Denk het wel, maar het licht zit niet mee. Gedeelte is met een bootje, dus camera stil houden zal ook niet lukken. Dit is meer een 'zie en doe' ding.
            Dus als je puur voor de fotografie naar Londen gaat, zou ik dit skippen. Dit is geen highlight maar gewoon een alternatief wassen beelden museum.

            Comment


            • #7
              Re: Londen

              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
              Denk het wel, maar het licht zit niet mee. Gedeelte is met een bootje, dus camera stil houden zal ook niet lukken. Dit is meer een 'zie en doe' ding.
              Dus als je puur voor de fotografie naar Londen gaat, zou ik dit skippen. Dit is geen highlight maar gewoon een alternatief wassen beelden museum.
              Sight-seeing komt op de 1ste plaats.
              Ik ga ook niet constant foto's maken.

              Denk wel dat we die dungeon gaan doen, lijkt me interessant.
              Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
              capture the world .. .

              Comment


              • #8
                Re: Londen

                Oorspronkelijk geplaatst door DavyV Bekijk bericht
                Gaat leuk worden met mijn tele
                Denk dat je tele te lang zal zijn, beestjes lopen echt voor je voeten.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Londen

                  Breng ook eens een bezoekje aan het "Sir John Soane's Museum" , niet zo gekend (maar best ook). Het is in een gewoon huis maar het staat er echt propvol. Jammer dat je er geen foto's mag maken. De dinsdagavond wordt het met kaarslicht verlicht. http://www.soane.org
                  Ook het shakespaeretheater aan de overkant van de milleniumbridge is interressant.
                  Alles hangt af van hoelang je er gaat verblijven want je kan gerust een ganse dag vullen in het British Museum alleen.
                  Nog een tip: koop een "one day travelcard", dan kan je een ganse dag onbeperkt met metro en bussen reizen.
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Londen

                    Wij hebben de laatste keer (slechts één volle dag in Londen zelf) Harrods gedaan (binnen) en Westminster-BigBen (buitenà-Thames-London Eye (niet op reuzenrad zelf). Een en ander zal afhangen van het weer, en van de tijd. Ik meen dat je London Eye moet reserveren, want anders veel te lang wachten.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Londen

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Wij hebben de laatste keer (slechts één volle dag in Londen zelf) Harrods gedaan (binnen) en Westminster-BigBen (buitenà-Thames-London Eye (niet op reuzenrad zelf). Een en ander zal afhangen van het weer, en van de tijd. Ik meen dat je London Eye moet reserveren, want anders veel te lang wachten.
                      de Eye kun je op voorhand reserveren zodat je slecht 15 min moet wachten maar fotografisch is het beter vanop de grond.

                      canary warf heeft ook mooie gebouwen
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Londen

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Wij hebben de laatste keer (slechts één volle dag in Londen zelf) Harrods gedaan (binnen) en Westminster-BigBen (buitenà-Thames-London Eye (niet op reuzenrad zelf). Een en ander zal afhangen van het weer, en van de tijd. Ik meen dat je London Eye moet reserveren, want anders veel te lang wachten.
                        The City of London en Westminster City (met St James' Park, Green Park,BigBen) is perfect in 1 dag te doen.

                        En inderdaad een dagticket voor openbaar vervoer kopen. Kost £11,- ofzoiets.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Londen

                          Voor fotografie zeker doen: http://www.highgate-cemetery.org

                          Voor een India-ervaring: de Southhall-wijk

                          En ook een musical meepikken natuurlijk....
                          Last edited by Mr.D; 19 februari 2009, 16:36.

                          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Londen

                            Hoeveel maanden ga je?
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Londen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Hoeveel maanden ga je?
                              4 dagen
                              Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
                              capture the world .. .

                              Comment

                              Working...
                              X