Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: Kit voor Thailand

Standaard Kit voor Thailand

Hallo,

Ik ga binnen enkele weken vertrekken naar Thailand. Geen grote rondreis maar ik hoop toch zo veel mogelijk rond te gaan en dingen te zien krijgen. Zoals Khao Sok national park. Similan eilanden enzovoort.

Wat ben ik van plan mee te nemen: D700+20 2.8 (als ik er optijd eentje vind!), 35 2.0, 50 1.4 en 85 1.8. Of kies ik voor de zware zoom kit. De 20-35 2.8 en de 80-200 2.8
    En ja de SB-800 gaat ook nog mee.

Ik ben sowieso geen tele-man. Ik gebruik mijn 80-200 zelden. Maar ik vraag me af of ik die toch niet een beetje ga missen daar ? Ookal verwacht ik niet echt veel wildlife te zien te krijgen...

Ik zal een 20 tal GB aan geheugen meenemen waarschijnlijk. Dat moet een 1250 foto's in RAW minstens geven. Meer dan genoeg waarschijnlijk. Misschien netbook meenemen als backup ?

Wat moet er nog mee ? Silicagel. Zip-lock bags om de dingen iets of wat te beschermen van water voor bepaalde kanotoertjes misschien ? Een poncho voor de regen is waarschijnlijk aangeraden in deze periode ?
    Nog iets belangrijk ?

Standaard Re: Kit voor Thailand

Genoeg geld...en dat steek je los in je zak, want het is vermoeiend om elke drie tellen je portefeuille te moeten bovenhalen
    Neem altijd taxi met meter indien nodig en breek je nek niet op de "voetpaden" in BKK
    Regen kan hevig maar korstondig zijn, regenseizoen juni - october
    Prachtig land, lange en vermoeiende reis, maar zeker de moeite!

Haha, ik vertrek al binnen een dikke week. (voor mijn 7de Thailandreis trouwens) Zip-lock bags zijn wel aan te raden. Niet noodzakelijk voor de regen, maar beter om je toestel te laten acclimatiseren. In je hotelkamer met airco is het relatief fris( hoewel ik de airco niet lager als 25 instel) en relatief droog. Buiten is het dan verd*md heet en extreem vochtig. Condens kan niet alleen het fotograferen onmogelijk maken maar ook je electrische circuits om zeep brengen. Het echte hoogtepunt van het regenseizoen is al ongeveer voorbij. Ik verwacht vooral tegen de avond (18.00 - 20.00 u) onweers- en stortbuien. Je bent duidelijk iemand die primes verkiest, maar om nu zo zwaar geladen in die hitte te gaan rondlopen zou ik toch niet aanraden. (ik neem zelf mijn 450D, 60mm Macro, 28-135IS,18-55is,55-250IS,380EX,G9,220EX en netbook mee maar zal niet alles altijd bij hebben...)

Ik zit al 2 maand in Thailand nu (en ik blijf er nog 4)
    Tele heb ik ook nog niet echt gebruikt, dus ik denk niet dat je die zal missen. Qua vochtigheid zit alles gwn in men rugzak met een regenhoes over. (Zowel tegen regen, stof, als diefstal. Niet dat je daar eigenlijk voor moet vrezen in Thailand)
    Het weer is erg wisselvallig en absoluut onvoorspelbaar. Het is wel regenseizoen maar om echt te zeggen dat er vooral tussen 18u en 20u onweer is.. Hebben af en toe een weekje droog met volle zon, dan weer wat dagen bewolkt met af en toe goede bui.

Mvg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ga binnen enkele weken vertrekken naar Thailand. Geen grote rondreis maar ik hoop toch zo veel mogelijk rond te gaan en dingen te zien krijgen. Zoals Khao Sok national park. Similan eilanden enzovoort.

Wat ben ik van plan mee te nemen: D700+20 2.8 (als ik er optijd eentje vind!), 35 2.0, 50 1.4 en 85 1.8. Of kies ik voor de zware zoom kit. De 20-35 2.8 en de 80-200 2.8
    En ja de SB-800 gaat ook nog mee.

Ik ben sowieso geen tele-man. Ik gebruik mijn 80-200 zelden. Maar ik vraag me af of ik die toch niet een beetje ga missen daar ? Ookal verwacht ik niet echt veel wildlife te zien te krijgen...

Ik zal een 20 tal GB aan geheugen meenemen waarschijnlijk. Dat moet een 1250 foto's in RAW minstens geven. Meer dan genoeg waarschijnlijk. Misschien netbook meenemen als backup ?

Wat moet er nog mee ? Silicagel. Zip-lock bags om de dingen iets of wat te beschermen van water voor bepaalde kanotoertjes misschien ? Een poncho voor de regen is waarschijnlijk aangeraden in deze periode ?
    Nog iets belangrijk ?

Ben ook naar Thailand geweest,en heb daar zoals steeds veel plezier beleefd aan mijn megazoom 18-200 Nikkor.( Op een cropcamera D300 )
    Een absolute must is een groothoek,(gevloekt dat ik heb dat ik mijn 10-20mm niet bijhad ! )om de vaak prachtige weidse landschappen eer aan te doen.( bv.Bridge over River Kwai )
    Alles hangt er vanaf hoe je reist,maar als je in gezelschap reist,en het moet vooruit gaan,zal je snel de lust ontnomen zijn altijd maar lenzenwissels te moeten doen terwijl de anderen al staan te wenken om terug op de bus te stappen.Bedenk je tweemaal alvorens je zo'n gewicht aan lenzen gaat meesleuren!
    Denk niet te gauw dat je geen tele nodig hebt,alles hangt van je interessesfeer af,maar als je graag eens een detail van een tempel of toren dichterbij haalt,is 200mm op een FF een minimum.

http://forum.belgiumdigital.com/memb...-thailand.html

Walter
    Laatst gewijzigd door Phororhacos; 20 juni 2009 om 16:00

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
    Haha, ik vertrek al binnen een dikke week. (voor mijn 7de Thailandreis trouwens) Zip-lock bags zijn wel aan te raden. Niet noodzakelijk voor de regen, maar beter om je toestel te laten acclimatiseren. In je hotelkamer met airco is het relatief fris( hoewel ik de airco niet lager als 25 instel) en relatief droog. Buiten is het dan verd*md heet en extreem vochtig. Condens kan niet alleen het fotograferen onmogelijk maken maar ook je electrische circuits om zeep brengen. Het echte hoogtepunt van het regenseizoen is al ongeveer voorbij. Ik verwacht vooral tegen de avond (18.00 - 20.00 u) onweers- en stortbuien. Je bent duidelijk iemand die primes verkiest, maar om nu zo zwaar geladen in die hitte te gaan rondlopen zou ik toch niet aanraden. (ik neem zelf mijn 450D, 60mm Macro, 28-135IS,18-55is,55-250IS,380EX,G9,220EX en netbook mee maar zal niet alles altijd bij hebben...)
    Die primes zijn al speciaal gekozen voor hun lichtheid hoor (voor de hitte inderdaad). Al mijn zooms zijn 2.8 zooms dus die zijn nog veel zwaarder. Mijn zakje komt op 4kg (zonder computertje). D700+20-35+80-200 zou op bijna 4kg komen. Nu zit ik op 2,2kg ofzoiets voor camera + lenzen.

Bedankt voor de reacties al vast!

Als je naar de Similan eilanden gaat, moet je weten dat dit één van de betere duikplaatsen is. Ook als je enkel gaat om te snorkelen, eventueel eens denken aan een mogelijkheid om ook onderwaterfoto's te maken

Hier een link met een aantal foto's van Thailand, misschien word je geïnspireerd
    http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=32184599 (exif in de foto's)
    Deze fotograaf woont daar en die maakt zich niet zo druk om de weersomstandigheden
    zie ook zijn http://www.redbubble.com/people/pixplanet site

Goed dat ik je berichtje nog tegenkom voor ik vertrek.
    Een stopover in Dubai en dan een paar weekjes rondtrekken in Thailand.
    Ik heb me alvast een breedhoek aangeschaft speciaal voor deze reis. 10-22 en twijfel nu of ik daarbuiten enkel mijn 55-200 zal meenemen of toch ook nog de 18-55 lens.
    Polarisatiefilters staan erop en ook de lenskappen zullen wel van pas komen.

Mmm, ik ga nog wat foto's bekijken op een link van viewfinder in dit topic.

Ik had destijds nog geen dslr, enkel een Canon S3 IS.
    De beste reis ooit, zuidelijke rondreis "Aards Paradijs" via Best Tours + weekje Phuket. Was 1 jaar na tsunami, ons hotel was redelijk hoog, had geen schade opgelopen. Alles is gewoon had een Vosonic VP6230 externe harde schijf mee van 120gb (ook als mp3 speler) die CF kaarten & SD's slikt, dus makkelijk om te legen en geen netbook nodig. Zeker over de 1000 fotos genomen

Voor het koninklijk paleis kon je zeker een breedbeeld gebruiken (vooral met die gouden boedha's die er bijna niet op geraken van meeeeeters lang net met de voeten erop Wat tele was ook handig, er was daar een deuropening waarin de 'smaragden boedha" in de verte van een grot zat. Je mocht enkel in de deuropening fotos nemen, ik was één vd enige met 10x optische zoom en kon de smaragden boedha mooi groot op de foto krijgen, weliswaar met wat ruis door compactcam, de anderen zaten daar te foefelen met hun standaard 3x Ook het detail van de gouden structuren en kleuren is subliem!

Dan in Kanchanaburi (bij River Kwai) een olifantentocht in de jungle + stukje te voet, hier heb ik onverwachts wat macro's klaargespeeld (tak met druppels en mieren) + rode libel op een tak bij een rivier.

Die tochten bij de rivieren waren prachtig qua fauna & flora, Sai Nok hadden we gedaan, daar kon je in de verte prachtige kleine vogeltjes met speciale kleuren zien, precies ijsvogels in fluoriscerend blauw Ook hier m'n maximale zoom moeten gebruiken.

Na een vaartje over de River Kwai rivier : de tempel van de tijger en de draak was subliem (ook de oneindig brede landschappen achteraan) en de kinderen prachtig op de fotos.

Als je kan zeker AYUTTHAYA doen! De voormalige hoofdstad van Thailand die door het Birmaanse leger 'verwoest' werd, maar toch nog redelijk intact is. Was een excursie die je zelf kon regelen via het hotel. Onderweg nog enkele lucky shots uit de wagen van palmbomen die weerspiegelden op water + rijstvelden onder water.

Kortom je kan alle bereik gebruiken in Thailand, het land van vele gezichten!
    MBK Center in Bangkok was niet normaal, 1 volledig verdiep van gsm's,geheugenkaarten,mp3,... (met schoonheidsinstituut middenin tegen de stress )

De Phi-Phi eilanden (en The Beach) hadden we pech : grijs weer gans de dag + in terugkeer stortvlaag! Heb met een onderwaterhoes wat vissen gefilmd en opeens waren een pak fotos verdwenen van m'n sd-kaart! Nog met recovery software nog kunnen herstellen

We gaan zeker eens terug voor de noordelijke rondreis met de bergstammen.
    Dan zou ik een 10-22 + 17-50 + 50-500 meedoen voor alle bereik te hebben in 3 lenzen.

The land of the ever smiling Thai is pas een "echte" exotische bestemming waar veel te beleven valt Goede reis Bibi !

Jaja, fotomateriaal kan in Thailand aardig wat vreemd gedrag vertonen. Op de drijvende markt in Damnoen Saduak deed mijn batterijgrip het plots niet meer... Alles 'ns uit elkaar gehaald en het euvel was opgelost. Kan niet genoeg benadrukken om zoveel mogelijk maatregelen te nemen tegen de hoge luchtvochtigheid.
    EOS 30D - Canon 10-22 - 24-105 - 70-200 L F4 IS - 50mm f1.8 - speedlite 430EX

Hallo weer

net terug uit thailand en supercontent dat ik mijn breedhoek bijhad. Deze nieuwe aanwinst was in dit land zijn gewicht in goud waard. Buiten die breedhoek had ik een kleine tele bij (200mm) maar die is toch onvoldoende voor de wildlife maar dan weer aardig om op een paar details in te zoomen.
    Maar het is dus vooral de breedhoek die ik gebruikte.

We fietsten in Bangkok, namen de lokale trein naar Ayutthaya, de nachttrein naar Chiang Mai, een dag in een olifantenpark om deze kolossen mee te voeden en te baden in de rivier, naar Khao Sok National Park om er in de treehouses te slapen, Chieuw Ran Lake met overnachting in een drijvend hutje en uiteindelijk nog een paar dagen uitblazen op Koh Samui. Een hele onderneming maar 1 met veel verschillende aspecten. Een uitdaging ook voor het snel wisselen van lenzen en geduld uit te oefenen voor een zoveelste shot van een tempel, een marktje, een monnik, de olifanten, ...

In Ayutthaya is er 2 weken per jaar een festival waarin de geschiedenis wordt uitgebeeld. Wij waren er op de goeie moment en de sound en light show met alle mensen, de tempels als achtergrond, en de olifanten op zijn best .... mmmh, nagenieten.

In Chiang Mai deden we ElephantNaturePark en dat blijft het hoogtepunt in alle opzichten. Als er 1 plek is in Thailand waar ik naar terugga is het daar.
    Ons jongste heeft er samen met de persoon die het initiatief opstartte slaapliedjes gezongen met en bij het babyolifantje van 4 maand. Onvergetelijk.

Enfin,ik weet wat ik de komende dagen zal uitspoken: foto's downloaden, selectie maken, enz enz

Bedankt nog voor je tips !

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 3
    Laatste bericht: 30 mei 2009, 14:09
  2. nikon d40 volledige kit **PRIJSVERLAGING**
    Door Aned in forum Aangeboden
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 oktober 2008, 11:30
  3. TE KOOP : 300d kit + Sigma 28-70 + Canon 75-300
    Door stroedel in forum Aangeboden
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17 december 2006, 21:03