Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 65 van 65

Discussie: Kenia & Tanzania

Standaard Re: Kenia & Tanzania

Wij, een groep van 11 vrienden, zijn dit jaar de laatste week van Juli voor 2 weken naar Tanzania geweest. Eén week Safari en 1 week Zanzibar. Wij vonden het allen een ongelofelijke ervaring.

We hebben een vlucht genomen via Addis Abeba (Ethiopean Airlines) naar Kilimanjaro en van daaruit op Safari vertrokken. Arusha National Park, Tangire National Park, Lake Manyara, Serengeti National Park, Ngorongoro Krater zo terug naar Arusha. Hierop een vlucht naar Zanzibar.

Om op uw vraag te antwoorden van de beste periode, wist de gids ons te vertellen dat de periode van december tot februari en van juli t/m september de beste periode is om wild te zien en daar in de periode van eind maart tot eind mei het regenseizoen is, eind mei het landschap meer indrukwekkend is wegens een overvloed van bloemen en gras.
    Onze reis was schitterend georganiseerd door africondo ( zie gegevens op http://www.africadona.be/).

Wij gaan zeker nog eens terug, maar dan ook ergens in de mei periode om eens een ander zicht op het landschap te hebben.
    Indien je interesse hebt kan ik je de volledige reisroute mailen, laat maar iets weten.

Hopelijk heb je iets aan deze info.
    Vriendelijke groeten, Luc
    Canon EOS 7D, Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM, Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM , EF Canon 50mm F:1.8, Canon EF 85mm F:1.8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VDBL Bekijk bericht
    W
    We hebben een vlucht genomen via Addis Abeba (Ethiopean Airlines) naar Kilimanjaro en van daaruit op Safari vertrokken. Arusha National Park, Tangire National Park, Lake Manyara, Serengeti National Park, Ngorongoro Krater zo terug naar Arusha.

Allemaal op 1 week
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Het waren natuurlijk lange dagen, maar de meeste verplaatsingen viellen wel mee. We logerden in lodges in de buurt van de parken en in Sergenti sliepen we zelfs in een tentenkamp in het park. Een geweldige ervaring om 's morgens wakker te worden met op 50 meter van uw tent een troep olifanten zien passeren.
    Natuurlijk als je een langere tijd op vakantie kunt gaan kun je overal meer tijd nemen, maar dit zat er nu niet in.
    En uitrusten kunnen we tijdens het jaar.
    Vriendelijke groeten, Luc
    Canon EOS 7D, Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM, Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM , EF Canon 50mm F:1.8, Canon EF 85mm F:1.8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Dit topic even vanonder het stof gehaald. uiteindelijk zijn we naar Ethiopie gegaan.
    Maar we denken toch om voorjaar 2011 eens naar Kenia en of Tanzania te gaan. We twijfelen nog tussen de periode 4/2 tot 19/2 of 14/5 tot 28/5 . Welke periode zou het beste zijn? We weten ook wel dat je zo de migratie van de gnoes missen maar er zullen wel veel andere zaken te bewonderen zijn.

Nu we hebben eens gekeken voor de vlucht als we naar Nairobi vliegen hebben we een vlucht voor 460 euro per persoon. Vliegen we naar Kilimanjaro komt het op 589 euro per persoon. Nu moeten we een keuze maken, als we enkel Tanzania doen kunnen we in Nairobi een shuttle bus nemen (6h) naar Arusha noord Tanzania en dan daar de nationale parken doen. Andere opties zijn een combinatie doen bvb Nairobi als start en stop locatie en dus Nairobi.
    We dachten aan een route zoals hier beschreven:

http://www.mondireizen.nl/Tanzania_e..._rondreis.html

mir
    Kijk ook eens op Fox.nl , wij hebben daar geboekt : Schiphol - KIA .
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Thumbs up Re: Kenia & Tanzania

volgend jaar in augustus (grote trek) 2011 gaan we met het gezin (2volw en 2kids 13 en 15 jaar) voor 17 dagen naar Kenia. 10 dagen safari en daarna binnenvlucht naar Lamu (Unesco beschermd). Alles is samengesteld door een Belgische dame die ginds verblijft. De familie is kennis van ons. Ruime safari-jeep, privégids (lees chauffeur). Alle overnachtingen in lodges en tentenkampen. Full board, volledig op maat volgens uw wens. Tickets zijn het interessants (lees goedkoopst) 330 dagen op voorhand. Website : www.timelesskenya.com
    Deze formule is ideaal voor fotoliefhebbers.

Ik hoop het voor jou, Rony, maar ik zou toch maar wachten tot na de reis vooraleer de op de loftrompet blazen.

In Kenya is weinig kwaliteitscontrole, en je hebt uitbaters die het menen, en zich aan de regels houden (ook al is controle er onbestaande), maar je hebt er evenveel andere die er hun voeten aanvegen, en denken dat 't spel van hen is. Deze laatste mensen is het om de snelle winst te doen, en niks anders. Komt nog bij dat er in de Mara tevéél bedden en operators zijn. Het gaat er allesbehalve goed.

Kijk eens naar dit fotoalbummetje, dat toont hoe het niet moet.

Er zijn ook discussies van op Fodors en SafariTalk.

Zorg AUB dat je niet meedoet aan deze klucht!

Mvg,

J.

Wink Re: Kenia & Tanzania

Beste Jochen,

ik ga zeker geen loftrompet schallen. Ik geef enkel een reactie op de vraag. Wil je het kleinschalig houden zodoende je de reis zelf in handen hebt lijkt deze formule ideaal.
    In de periode dat wij gaan kan je de Masai niet overslaan wegens de trek van de wildebeesten. Niet te missen. Alle lodges die wij aandoen zijn kleinschallig, met aandacht voor de ecologische voetdruk, waarvan een deel uigebaat door Belgen. Wij bezoeken ook de Samburu, wat dan iets minder gekend is. Enfin veel afwisseling. Net als Namibië enkele jaren geleden kom je overal reisgezellen tegen met hetzelfde doel. Misbruik is overal, ook in eigen land. Ben echter positief ingesteld en zie uit naar de reis.
    vriendelijke groet
    Rony

Laat ons weten hoe het geweest is!

Het klinkt goed. Maar je moet me begrijpen; eenmaal iemand spreekt van de overpopulaire Mara-crossing, dan vrees ik een beetje dat je in dat circus terechtkomt...

Happy travels!

Talking Re: Kenia & Tanzania

Txs, eerst nog enkele maanden werken doch kijk er naar uit!

goeiedag, ik was gedurende een 15-tal jaar beroepsfotograaf (persfotografie vooral) in Belgie en woon nu sinds enkele jaren in een buurland van Kenya en Tanzania, Uganda.

Uganda is nog niet zo populair in Belgie maar is zeker de moeite waard, ook voor fotosafaris. Ikzelf heb goeie contacten bij lokale touroperators, alhoewel mijn eigen business iets heel anders is, ik importeer en verdeel namelijk kleding en ik exporteer crafts. Hier is mijn link : http://web.me.com/guidoraedschelders..._for_life.html

De grote voordelen van Uganda zijn vooral de vriendelijkheid en openheid van de mensen, de naar afrikaanse maatstaven enorme veiligheid (je kunt hier snachts in je eentje veilig op straat lopen) en het is een heel groen land. Alle belangrijk wildsoorten zijn er en het is nog niet zo toeristisch als Kenya en Tanzania. Verder is het het afrikaanse land met de meeste vogelsoorten en hebben we nog een aantal families silverback gorillas. Er is geen specifiek "beter seizoen", er zijn wel regenseizoenen en droge seizoenen maar die hebben allemaal hun charmes.

Ikzelf ben graag bereid om te helpen bij de organisatie van jullie reis, laat eventueel maar iets weten. Ik kan jullie afhalen op de luchthaven, rondleiden in Kampala, laten kennismaken met het echte afrikaanse stadsleven en jullie dan afleveren aan jullie touroperator...

Hier enkele links van de sites van mijn bevriende ugandese touroperators :

een goedkope : www.mamalandsafaris.com
    een dure luxe : http://www.wildfrontiers.co.ug/

groeten uit Kampala,

guido

Na een rondreis door Zuid Afrika was ik vooral aangesproken door het Safari luik. In een volgende trip wil ik echt de focus leggen op safari. Terug in Kruger of een andere bestemming. Ik hoor veel erg positieve berichten over Tanzania.
    Ik reis alleen dus ik deed Zuid Afrika als groepsreis. Dat is goed meegevallen maar een echte safari trip was het niet.
    Heeft iemand ervaring met Tanzania? Hoe is het wild spotten tov Kruger? Hoe valt het reizen daar mee? Zou dat als solo reiziger haalbaar zijn?
    Mensen die een trips met verschillende deelnemers willen plannen mogen ook contact nemen.

Wie tips heeft en die wil delen , altijd welkom
    Laatst gewijzigd door GillesH; 17 november 2010 om 12:25

Wij zijn net terug van 3 weken Namibië, het was een SelfDrive rit, dus met 2 personen, eigen 4x4 (grote bak) en overal lodges (om te relaxen, alles op te laden, foto's te backuppen enz)

Een Selfdrive door Namibië kan ik niet anders dan aanraden, echt wel vrij easy.
    (wij hebben via ExploreNamibië onze lodges, auto etc etc laten boeken, en zo is het helemaal makkelijk, je moet die mensen wel betalen uiteraard voor dat voor jou allemaal te checken, te reserveren , als er iets is hebben zij hun lokale contacten enz enz
    => Echt super!

Qua materiaal is het aan ieder uit te maken wat hij wil doen, maar ik zou zeker aanraden:

- neem iets mee voor wideangle (ik heb veel panoshots met NEX5 pano function genomen)
    - neem iets mee voor heel ver te kunnen gaan (minimaal 500m zou ik adviseren)
    - neem een beanbag mee om op uw ruit of auto uw lens rustig te kunnen stabiliseren
    - neem een grote zak geduld mee ,... het is enkel door in stilte te staan wachten dat je de dieren de mooiste dingen ziet doene
    (gewoon 1 uur aan een waterhole staan zien bij zonsopgang of ondergang en je ziet een volledige Antwerpse zoo heen & teruglopen op een uur tijd, echt mooi)
    - zorg dat je overal die mannen een fooi geeft, en je vakantie is nog zo mooi ! (dan helpen ze jou echt met vanalles te dragen, helpen zaken op te zoeken voor jou, zijn veel meer met jou bezig dan de andere gasten in de lodges enz enz)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Hey Gilles,

Een tijdje geleden organiseerde ik een reis voor enkele leden van mijn toenmalige fotoclub (zijn mensen die hier ook zitten/zaten zoals Tinne, Kodoal en Sonyke). We deden Tarangire, Manyara, Ngorongoro en Serengeti. En dan Zanzibar. Het verslag staat hier:

http://www.pixelpower.be/TRAVEL/L022.php

(da's het eerste deel, Tarangire,andere delen volgen steeds via een link onderaan het verslag)

De belangrijkste dingen die ik toen heb geleerd:

- Zorg voor een privé-safari (ic stap in de jeep met mensen die je kent). Doe het niet met wildvreemden. Het is "leven op elkaars lip" in zo'n jeep, dus doe dat met mensen die je graag hebt !

- Zorg voor een gepast voertuig. Dus geen Japans busje met kleine raampjes, maar een Toyota of Landrover zonder ramen, of met grote ramen. Het dak; is leuker als het kan worden opengelegd. En steek je jeep niet vol met mensen. Hou wat plaats voor fotozakken etc.

- Een Europese reisorganisator is nergens voor nodig. Die huren op hun beurt toch een lokale organisator in. En die lokale TO gaat dan weer op zijn beurt shoppen bij lodges die bedden hebben, bij firma's die jeeps aanleveren, en hij belt ook enkele freelance gidsen op waar hij graag mee werkt. Eénmaal ter plaatse is het enige wat je nog merkt van je Europese TO: het plaatje met zijn logo, dat in de voordeur van de jeep wordt geschoven. Dus; exit Europese TO! Dat scheelt al een slok op een borrel.
    Indien je wil geef ik je wel het email adres door van een lokale gids (met lokale firma). Da's een beetje zoals roomijs kopen rechtstreeks bij de boerderij hee.

- De lokatie van je slaapplaats maakt een groot verschil voor het maximaliseren van je game-drive tijd. Je zal, doorheen dat reisverslag, vaak lezen dat ik lodges koos omwille van hun ligging. Liefst in de parken natuurlijk, maar ik hield ook rekening met het volledige reistraject. Bvb; wat ben je met een lodge die mooi diep i het park ligt als de afstand tot de gate enorm is? Ander vb; de Sopa lodge op de kraterrand is de enige die dicht bij de andere gate van Ngorongoro krater ligt. Neem deze lodge aan de noordkant en je vermijdt de files aan de gate (typisch aan de zuidkant). Een added value van Sopa is dat ook de andere kraters (waar geen kat komt) bereikbaar worden.
    We sloegen echter ook de bal mis, vooral wat de laatste lodge betreft (Ikoma); het westen van de Serengeti was zo goed als verlaten (qua dieren) en het duurde een vol uur na het verlaten van de lodge vooraleer we onze eerste dieren zagen.

- de maasai dorpjes aan de zuidkant van de krater (typisch op de weg naar Serengeti) leveren mooie plaatjes op maar zijn zo fake als wat.

Dingen die ik na deze reis heb geleerd;

- je kan ook opteren om een tented safari te doen, dat kan wat duiten besparen. Maar dan zou ik toch opteren voor private kampeerplaatsen ipv publieke kampeerplaatsen. Een private kampeerplaats wordt afgehuurd voor jou alleen door de lokale TO. Hij zorgt dan ook voor sanitaire voorzieningen en eten. En da's een stuk beter dan degemeenschappelijke voorzienngen op publieke kampeerplaatsen. Trouwens, uit goede bron weet ik dat er op publieke kampeerplaatsen ook regelmatig wordt gestolen. Nog een klein bijkomend voordeel van privé kampeerplaatsen; geen apen die er hun thuis hebben gemaakt om er voedsel te stelen (een beet van die kerels = einde vakanie).
    Ik weet niet of private kampeerplaatsen mogelijk zijn in Tanzania. Wij deden het wel in Botswana.

- de ervaring van de gids kan enorm veel verschil maken. OK, we zagen veel in Tanzania, maar bvb onze reis met Ewan Masson doorheen Botswana was veel spectaculairder. Da's natuurlijk een oude rot in het vak.

- onze reis doorheen Botswana was nog steeds: rijden door nationale parken. Dat betekent; geen mogelijkheid to off-roaden, en je bent op je eentje dus sighting-tips via de radio krijgen kan ook niet (al kan sightings sharen ook een nadeel zijn als het met teveel jeeps wordt gedaan). Je kan er ook geen safaris te voet doen, noch nachtelijke game drives. In een privé concessie kan/mag dat wél. Ergo; ik vind privé concessies beter maar geef grifweg toe dat dat een duurdere formule is. Alhoewel... als je goed genoeg zoekt vind je ook adresjes die zéér bij prijs zijn. Als je tips hierover wil (vooral Zuid Afrika dan; laat maar horen).

Als je al het vorige hebt gelezen dan ga je nu begrijpen wat ik schrijf;

Een safari met wildvreemden doorheen nationale parken komt nog niet aan de hielen van een safari met een ervaren gids in een privé concessie.

Mvg,

J.

NB. reisverslagen van bvb die trip in Botswana, maar ook van onze laatste trip naar Zuid Afrka staan eveneens op mijn site (het laatste safari-deel van Zuid-Afrika gaat dit weekeinde online)

Dag Jochen

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik had al wat gesnuisterd in uw site, en daar staan erg interessante zaken op.
    Ik ga dat zeker in detail bekijken.

Tanzania interesseert mij momenteel. Ik heb recent een rondreis met internationale groep (kende niemand van haar noch pluim vooraf) door ZA gemaakt. En ik besef dat ik vooral veel geluk gehad heb. Ik trof gezellige mensen, we namen met zijn zessen een jeep tijdens safari's en dat viel erg mee. Maar ik denk dus dat dat een kwestie van geluk is.

Daarom zou ik nu ook zelf iets willen in mekaar steken, daar zal wat tijd en aandacht in kruipen maar ik denk idd dat het meer dan de moeite is.
    Ik zou wel een aantal mensen moeten bij mekaar rapen met dezelfde ingesteldheid, de meeste vrienden zitten in de luiers of in de kleuters, geen safaripubliek. Dat zal de belangrijkste schakel voor mij zijn.
    Het organiseren zelf lukt mij wel, zeker met handige tips uit verschillende sites zoals de uwe

Gilles

Als hier iemand de fotografe kent uit Dadizele : Gio Versyck ? Ze gaat met mij mee naar Kenya, samen met een reisvriendin van haar. (dierenarts op pensioen)
    Mocht hier nog iemand zijn die mee wil ?

Uiteraard kan je onafhankelijk van haar langskomen.
    In ieder geval gaat zij voor 337 €uro 4 dagen op Safari naar Tsavo Oost en West.
    (lodge, maaltijden ,transport/gids safari drives inbegrepen, met privé bus en open dak)
    Eigen drank niet inbegrepen.
    Mail gerust voor meer info

Monique
    Laatst gewijzigd door Rinique; 4 februari 2018 om 14:45
    Panasonic FZ72
    Have a nice day.
    RiNique

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Regels voor berichten