Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 65

Discussie: Kenia & Tanzania

Standaard Re: Kenia & Tanzania

Wij zijn al een tiental keren in East Afrika op safari geweest. Onlangs nog voor de vierde keer in Tanzania; en éénmaal in Kenia.
    We waren een paar keer op een safari waar we meestal met een groep in één jeep zaten en we hebben toen beslist: nooit meer! Je hebt als fotograaf meestal andere wensen dan een niet-fotograaf en dat is nooit te verzoenen.
    Wij boeken nu een jeep voor onszelf en vragen een voorstel en gaan op basis daarvan zelf een trip samenstellen. Dat moet je goed voorbereiden; elke organisator stelt een 'cultureel' bezoek voor aan een Masiaa dorp (of equivalent); wij hebben dat gedaan en zeggen dus nu beleefd maar beslist neen. Selfdrive zou ik nooit doen want in Kenia en Tanzania zou ik zo mijn weg kwijtspelen (er zijn bijna geen wegwijzers). Een diver/gids staat in contact via radio met de andere jeeps en zo weten waar wat interessant te zien is. En die zien en weten dingen die je zelf nooit zou zien.
    Als je je eigen jeep hebt, kan je rustig een uur of langer je onderwerp bekijken.
    Het is natuurlijk duurder; een goede opzoeking kan wel een groot prijsverschil opleveren.
    De driver die we in Kenia hadden is nu zelfstandig begonnen; PM mij als je zijn gegevens wenst.
    Succes ermee
    Herman

Ik ben vrij nieuw in fotografie en ben er eigenlijk voor twee redenen mee begonnen, reizen en (off topic) vliegtuigen. Ik ben mijn eerste stapjes richting een reis Afrika aan het zetten, en als ik hier al die discussies een beetje volg valt mij vooral één ding op:
    Echte natuurliefhebbers/fotografen vinden moeilijk hun gading bij de georganiseerde reizen en iedereen heeft hetzelfde probleem: een aantal gelijkgestemde zielen vinden om zelf iets te organiseren.
    Een onderdeel 'reisgenoten gezocht' is het beste voorstel dat ik hier las. Het moet toch mogelijk zijn onder zoveel mensen die mekaars hobbie delen gelijkgestemden te vinden om zelf iets te ondernemen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
    Ik ben vrij nieuw in fotografie en ben er eigenlijk voor twee redenen mee begonnen, reizen en (off topic) vliegtuigen. Ik ben mijn eerste stapjes richting een reis Afrika aan het zetten, en als ik hier al die discussies een beetje volg valt mij vooral één ding op:
    Echte natuurliefhebbers/fotografen vinden moeilijk hun gading bij de georganiseerde reizen en iedereen heeft hetzelfde probleem: een aantal gelijkgestemde zielen vinden om zelf iets te organiseren.
    Een onderdeel 'reisgenoten gezocht' is het beste voorstel dat ik hier las. Het moet toch mogelijk zijn onder zoveel mensen die mekaars hobbie delen gelijkgestemden te vinden om zelf iets te ondernemen.
    Het blijft echter zeer moeilijk want zelfs onder natuurliefhebbers/fotografen heb je enorme verschillen. Denk maar aan reiservaring, meer in het bijzonder eerdere safari-ervaring, interesses, geduldigheid, dagritme,... En dan heb ik het nog niet over individueel karakter, respect voor anderen en omgeving, enz... Alles moet 100% klikken, ook na een week, want anders wordt de droomtrip al snel een frustrerende hel. Geloof me, het is niet moeilijk om na een relatief korte maar intense tijd samen op elkaars lip te zitten, ook al kwam je de weken voordien prima overeen. Ik kan mij inbeelden dat een trip met een legertje gedreven fotografen het ook al niet eenvoudiger maakt, want iedereen wil een zo goed mogelijk shot.

Wat volgens mij wel kan lukken is een relatief kleine groep newbies die meegaat onder leiding van een ervaren fotograaf/safarist, waarbij deze laatste de planning opmaakt en onderweg de belangrijkste beslissingen neemt. Dit allemaal natuurlijk zo veel mogelijk rekening houdend met de individuele wensen, maar wel dat die zonder gemor aanvaard worden mocht dat niet zo zijn. En dat zal soms al moeilijk genoeg zijn.

Ten slotte nog dit: hoe groter de groep, hoe goedkoper de trip. Logisch, maar ook hoe minder je ziet. Er is voor alles meer tijd nodig gewoon omdat meer mensen aan hun trekken moeten komen (en het is een accummulatie van vele kleine dingen). Dus individueel in een jeep lijkt misschien wel duurder, maar je krijgt wel veel meer kansen om iets te zien. Je krijgt echt waarvoor je betaalt en volgens mij loont het echt wel om wat extra budget opzij te zetten om het maximum er uit te halen. En trouwens, bij de offertes die ik heb opgevraagd was het verschil tussen 2pax of 4pax in een jeep per passagier niet zo enorm (of zelfs nihil). Het is gewoon een kwestie van voorbereiding, vergelijken, de knoop doorhakken en genieten van de trip.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
    Het blijft echter zeer moeilijk want zelfs onder natuurliefhebbers/fotografen heb je enorme verschillen. Denk maar aan reiservaring, meer in het bijzonder eerdere safari-ervaring, interesses, geduldigheid, dagritme,... En dan heb ik het nog niet over individueel karakter, respect voor anderen en omgeving, enz... Alles moet 100% klikken, ook na een week, want anders wordt de droomtrip al snel een frustrerende hel. Geloof me, het is niet moeilijk om na een relatief korte maar intense tijd samen op elkaars lip te zitten, ook al kwam je de weken voordien prima overeen. Ik kan mij inbeelden dat een trip met een legertje gedreven fotografen het ook al niet eenvoudiger maakt, want iedereen wil een zo goed mogelijk shot.

Wat volgens mij wel kan lukken is een relatief kleine groep newbies die meegaat onder leiding van een ervaren fotograaf/safarist, waarbij deze laatste de planning opmaakt en onderweg de belangrijkste beslissingen neemt. Dit allemaal natuurlijk zo veel mogelijk rekening houdend met de individuele wensen, maar wel dat die zonder gemor aanvaard worden mocht dat niet zo zijn. En dat zal soms al moeilijk genoeg zijn.
    Persoonlijke ervaring :

- hou de groep klein max (2 - 4 - 6) hoe kleiner hoe beter, natuurfotografie doe je niet met 20 personen.
    - doe een weekend uitstap, zo kan je zien dat het klikt. (helaas komen de kleine kantjes niet altijd na twee dagen boven)
    - iemand moet de leiding nemen van de groep
    - planning, alternatieven zijn belangrijk
    - deelnemers moeten flexibel zijn en snel kunnen beslissingen.

Het forum ' reizigers gezocht' is heel goede tip
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

is er al zo'n forum opgericht? want dat lijkt me echt een goed idee.. ik denk dat er wel duidelijk bij moet staan dat het niet op verantwoordelijkheid van belgiumdigital is, want anders gaan ze zo'n forum niet toelaten..
    ik wil gerust helpen met maken en 'op orde' houden ervan

groetjes,

Tom

Ik heb net een vraag in die richting gesteld in een nieuw draadje. Ik heb ook interesse, wat kan er gedaan worden?

ik heb het al eens gevraagd aan een van de mods en blijkbaar zal dit er niet van komen. Persoonlijk vind ik het zeer jammer want zou veel geïnteresseerde mensen samenbrengen...
    Ik ben enigszins aan't denken of forum (buiten BD om dan, maar indien mogelijk wel met een wederzijdse samenwerking) een optie zou zijn? Een eenvoudig forum is snel online gezet...
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Wel, ik besef dat reisgenoten zoeken heel moeilijk is maar ik zou toch een poging willen wagen via een forum of zo. Ik heb trouwens op een vraag hier een hoop forums gekregen die ik morgen eens ga bekijken.
    Hoe zou je zoiets willen aanpakken cee37?

Er bestaan al dergelijke sites waar reisgezellen gezocht worden.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Er bestaan al dergelijke sites waar reisgezellen gezocht worden.

mir
    allicht wel, maar ook specifiek voor fotoreizen? Een fotoreis of een reis waarop je foto's neemt, is immers een groot verschil. En fotoworkshop-reizen zijn er ook genoeg maar dan betaal je je blauw. Bovendien betaal je dan dikwijls, naast de begeleiding, een duur hotel (of lodge) terwijl voor sommigen eenvoudige logies al voldoende zijn.

Nogmaals, zo'n forum is op zich snel opgezet, er komt natuurlijk wel het onderhoud en de promotie bij kijken. Je hoeft daarom de reizen niet zelf te organiseren maar mensen zijn zo wel gemakkelijker samengebracht. Zelf heb ik er de tijd en energie niet echt voor maar ik kan alleen maar andere ondernemende geesten inspireren
    Laatst gewijzigd door cee37; 12 januari 2010 om 16:54
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Waarom geen tread opstarten die de forumleiding als "sticky" vastzet?

Je kan er dan meedelen waar je naartoe wilt, hoe lang de reis mag duren en in welke periode van het jaar.

Eventueel kan je je budget meegeven, maar dat raad ik niet aan.

Sven

@Cee, ik vind je voorstel interessant maar zelf ben ik niet specifiek op zoek naar een fotoreis, een fotoworkshopreis, maar naar een reis waar ik toch wat reisgenoten vind die een paar dagen vroeg uit de veren willen en met een gids een wildpark in willen, en buiten het wildparkgegeven nog een aantal andere plekken in Zuid Afrika te bezoeken. Met een gids de townships van J'Burg in bv, en nog een paar andere trekpleisters, niet teveel op te weinig dagen. Beter een stukje van een land zien dan een heel land doorkruisen op 15 dagen. Het organiseren van een reis ligt me wel, dat is geen première voor mij, maar het moet geen louter fotoworkshop zijn

De tip van Sven vind ik heel goed. Dat zou ik wel willen opstarten. Moet je een speciale aktie ondernemen om het als 'sticky ' vast te zetten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
    De tip van Sven vind ik heel goed. Dat zou ik wel willen opstarten. Moet je een speciale aktie ondernemen om het als 'sticky ' vast te zetten?
    Ik vermoed dat je best even een mod hierover aanspreekt en de "werkwijze" aan hen vraagt.

Wij staan op het punt om een strandvakantie te boeken in Kenia, maar zouden graag 2 a 3 dagen safari willen inlassen. Voor welke reservaat kan je dan best kiezen als je vanuit Mombasa moet vertrekken?
    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
    Wij staan op het punt om een strandvakantie te boeken in Kenia, maar zouden graag 2 a 3 dagen safari willen inlassen. Voor welke reservaat kan je dan best kiezen als je vanuit Mombasa moet vertrekken?
    Voor 2-3 dagen kun je tsavo ( east -west ) combineren met amboseli , of een fly in naar de masai mara .

vanuit mombasa dagtrips naar shimba hills , wasini eiland etc ...

onze tickets voor deze zomer zijn ondertussen geboekt , de 9 daagse prive safari ( tsavo east/west - Amboseli - Lake nakuru -lake naivasha - masai mara ) is ondertussen ook bijna rond .
    mijn reizen : www.astrixx.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theMONKEY Bekijk bericht
    Voor 2-3 dagen kun je tsavo ( east -west ) combineren met amboseli , of een fly in naar de masai mara .

vanuit mombasa dagtrips naar shimba hills , wasini eiland etc ...

onze tickets voor deze zomer zijn ondertussen geboekt , de 9 daagse prive safari ( tsavo east/west - Amboseli - Lake nakuru -lake naivasha - masai mara ) is ondertussen ook bijna rond .
    Klinkt goed. Wat zijn de voornaamste verschillen tussen Tsavo en Amboseli? Aan welke prijzen moet je denken voor 3 dagen vanuit Mombasa naar Tsavo/Amboseli? Zo'n fly in naar de masai mara zal waarschijnlijk een stuk meer kosten?
    GO ON...BE A TIGER!!!

elk natuurpark/wildreservaat heeft zijn eigen eigenschapen wat betreft natuur , wildlife etc .. in tsavo gaan we voor de "rode olifanten" en amboseli voor de achtergrond

hier een linkje naar KWS site : de http://www.kws.org/parks/parks_reserves/

voor de prijzen .... onderhandelen met de plaatselijke aanbieders , en de keuze in accommodatie is vooral doorslaggevend .
    3 dagen by road +/- 300 € fly-in +/- 500 € p/p all-in

...
    mijn reizen : www.astrixx.be

Interessante info, bedankt!!
    GO ON...BE A TIGER!!!

2-3 dagen in Amboseli is perfect!
    Op die tijd heb je het NP gezien en het is er ook eenvoudig om je weg te vinden.

Je kunt logeren in- of net buiten het natuurpark.
    Buiten het park is een geweldige Sopa lodge.

Wel oppassen met je materiaal voor zandstormen!

Veel plezier,
    Sven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
    2-3 dagen in Amboseli is perfect!
    Op die tijd heb je het NP gezien en het is er ook eenvoudig om je weg te vinden.

Je kunt logeren in- of net buiten het natuurpark.
    Buiten het park is een geweldige Sopa lodge.

Wel oppassen met je materiaal voor zandstormen!

Veel plezier,
    Sven
    Jij zou tsavo en Amboseli niet combineren? Is er in Amboseli voldoende te zien? Wat zijn volgens jou de hoogtepunten van Amboseli?

Wat is een Sopa Lodge? Komen zandstormen daar vaak voor?
    GO ON...BE A TIGER!!!

Jij zou tsavo en Amboseli niet combineren?
    Ik zou zeker Tsavo en Amboseli combineren, maar niet als je zo weinig tijd hebt!
    Tsavo is vrij groot en Amboseli is kleiner en daardoor beter geschikt om "sneller" dieren te zien.

Is er in Amboseli voldoende te zien?
    Er zitten voldoende dieren om je 2/3 dagen bezig te houden.

Wat zijn volgens jou de hoogtepunten van Amboseli?
    Door de compactheid van het gebied, moet je geen uren rijden voor je de dieren vind.
    Je kunt van hieruit ook de kilimanjaro zien bij goed weer.

Wat is een Sopa Lodge?
    Sopa lodges zijn een keten zoals je hier Novotel of Hilton hebt.
    Ze zijn prijs/kwaliteit erg goed.

Komen zandstormen daar vaak voor?
    Op mooie dagen meestal in de namiddag. Je kunt er mooie foto's maken.

Mvg,
    Sven Michiels

Jij zou tsavo en Amboseli niet combineren? Is er in Amboseli voldoende te zien? Wat zijn volgens jou de hoogtepunten van Amboseli?

Wat is een Sopa Lodge? Komen zandstormen daar vaak voor?
    Amboseli is vooral olifantenland. Grote kuddes trekken 's morgens het moeras in om te eten en komen er 's avonds terug uit. Andere dieren zijn er natuurlijk ook .

Behalve het moeras is amboseli heel dor en droog. Met zandstormen moet je geluk hebben, de wind steekt gewoonlijk in de namiddag op. Opletten met het stof, het is heel fijn en kruipt overal in en tussen.

De kilomanjaro kan je enkel 's morgens vroeg bewonderen. Daarna steekt hij in de nevel.

2-3 dagen is voldoende voor dit NP
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Amboseli is vooral olifantenland. Grote kuddes trekken 's morgens het moeras in om te eten en komen er 's avonds terug uit.
    Klopt! Dit levert erg mooie plaatjes op.

Dit topic even vanonder het stof gehaald. uiteindelijk zijn we naar Ethiopie gegaan.
    Maar we denken toch om voorjaar 2011 eens naar Kenia en of Tanzania te gaan. We twijfelen nog tussen de periode 4/2 tot 19/2 of 14/5 tot 28/5 . Welke periode zou het beste zijn? We weten ook wel dat je zo de migratie van de gnoes missen maar er zullen wel veel andere zaken te bewonderen zijn.

Nu we hebben eens gekeken voor de vlucht als we naar Nairobi vliegen hebben we een vlucht voor 460 euro per persoon. Vliegen we naar Kilimanjaro komt het op 589 euro per persoon. Nu moeten we een keuze maken, als we enkel Tanzania doen kunnen we in Nairobi een shuttle bus nemen (6h) naar Arusha noord Tanzania en dan daar de nationale parken doen. Andere opties zijn een combinatie doen bvb Nairobi als start en stop locatie en dus Nairobi.
    We dachten aan een route zoals hier beschreven:

http://www.mondireizen.nl/Tanzania_e..._rondreis.html

mir
    Laatst gewijzigd door mir; 9 september 2010 om 17:47
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Bij kerst ben ik ook 2 weken in Tanzania.
    Het wordt wel een 'onderwater-safari' want we spenderen de 2 weken op Zanzibar om te duiken met heen- en terugvlucht op Dar es Salaam (+- 550€ pp).
    Maar aan die info heb je wellicht niet veel

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Regels voor berichten