|
|||
|
Hoi,
ik denk er aan om in mei-juni naar Ijsland te gaan voor (amateur)foto-opnames. Dus niet de traditionele autobus-out, autobus in reis die enkel op locaties stopt waar dan een bord staat waar en hoe je je foto moet nemen. Dus neen, wel (soms) vroeg op om het ochtendgloren te schieten, de tijd te nemen om het statief op te stellen, en plaatsen verkennen om met de juiste (natuurlijke) belichting te kunnen fotograferen. Zijn er nog een 3-tal mensen met die "ambitie?"
|
|
||||
|
Mei-juni is idd te vroeg voor het binnenland en voor wat mij betreft de kleuren in het algemeen.
Volgende foto's zijn een compilatie van 4 keren IJsland waarvan in totaal 10 weken in de zomer, twee weken half-april en 1 week in de tweede helft van november. http://tinyurl.com/m66cve Wel de klank aanzetten, hoort erbij vind ik PaulM |
|
|||
|
ijsland is net zo goed mooi in de winter hoor... zie hier een verslagje van begin maart, 5 dagen ijsland:
http://unboringplaces.blogspot.com/2...and-day-1.html hoe lang denk je te gaan? 't begint al te jeuken... haha Laatst gewijzigd door d_oracle; 7 september 2009 om 20:01 |
|
|||
|
Citaat:
Prachtige compilatie
|
Schitterende montage Paul, en de met muziek helpt perfect om de sfeer te bepalen.
Ik was zelf ook al enkele keren in IJsland (als reisleider), en je raakt er nooit op uitgekeken. Vroeger waarschuwde ik de medereizigers dat ze voldoende filmkes moesten meenemen, maar bijna altijd moesten halfweg toch voor een nieuwe voorraad zorgen. Gelukkig zijn we in het digitale tijdperk, en toch gebeurt het nog dat mensen te weinig geheugenkaarten mee hebben. |
|
|||
|
Citaat:
Sta er ook van te kijken dat je tot in Djupavik bent geraakt. Ben er nu nog meer van overtuigd dat ik in de winter eens wil terug gaan. Ook duidelijk upgrade nodig van mijn camera. Kleuren zijn prachtig. Vervoer dure toestellen en lenzen op de motor op offroadwegen blijft echter een delicaat evenwicht. |
|
|||
|
Afgelopen zomer 10 weken met een Landrovercamper IJsland eens bekeken.
Vanaf 18 juni. Was nog een week of twee te vroeg voor het binnenland. Maar er is toch nog wel genoeg te zien op en langs de 1. We zijn ook 8 maanden door Afrika aan het rondsjouwen geweest met dezelfde auto. Vanuit Nederland naar "jullie Zaire" en via Saudi terug. Wat dat met IJsland te maken heeft? Niets, in zover dat ik meende dat niets deze reis kon overtreffen. De reis door IJsland was zeker zo indrukwekkend (wel anders) Waanzinnige natuur, buitenproportioneel, geweldige kleuren, onwezenlijke landschappen enz enz. Binnenwegen zijn slopers, wasborden. Neem je tijd en wees zeer vroeg bij de bekende touristische highlights, de meeste bussen komen rond een uur of 8 - 9. En dan is de aardigheid er snel af. Het land zal je niet teleurstellen. Veel plezier. |
|
|||
|
da's 't voordeel van de winter... geen bussen, geen toeristen... uren rijden zonder tegenligger tegen te komen...
|
|
|||
|
tuurlijk kan je dat! en't is veel goedkoper...
|
|
||||
|
Interesse, maar uiteraard afhankelijk van:
- te bezoeken plaatsen (Húsavík voor een Whale spotting boat trip bvb) - tijdstip (eerste kleine op komts in juli) - duurtijd (beperkt aantal congedagen) - kostenplaatje (obvious)
|
IJsland is inderdaad prachtig. Ik ben in september geweest met enkele vrienden: http://www.flickr.com/photos/zikje/s...7622189989251/
grappig dat je toch dezelfde plaatsen ziet terugkomen bij verschillende mensen
|
wat is te verkiezen: een georganiseerde groepsrondreis of individueel met huurwagen waarbij enkel kamer met ontbijt voorzien is....wat zijn dan ongeveer de extra maaltijdkosten voor het avondmaal?
was even gaan zien op askja.nl........
|
De grootste kost is mijn inziens de wagen... een goede 4X4 met sneeuwbanden als je in de winter gaat of als je in de zomer het binnenland wil intrekken kost best wat...
verblijfplaatsen zijn niet zo duur als je op zoek gaat naar bed & breakfast, ook de restauranten zijn niet zo duur, je kan lunchen in een bezinestation (hamburger of soep)... |
|
|||||
|
pffff
Het is moeilijk afwegen: langs de ene kant huisje huren op de Lofoten en Vesteralen begin juni (middernachtzon), ofwel een rondreis met huurwagen in Ijsland ook begin juni........ De huur (14dg)van de huisjes in Noorwegen ligt 500 euro duurder dan een autorondreis voor de zelfde periode met kamer met ontbijt.....tis wikken en wegen en er niet uitraken ![]() ben me er wel van bewust dat dit wel een luxe dilemma is
|
Citaat:
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| IJsland, een beetje cultuur | * Fuse * | Showcase Natuur en Landschappen | 22 | 15 juli 2009 23:43 |
| Ijsland... | Hellcat | Showcase Natuur en Landschappen | 40 | 11 juli 2009 12:57 |
| We gaan naar IJsland ! juli/aug | JePe | Reisfotografie | 3 | 20 juni 2009 17:08 |
| ijsland (deel 1) | larme_eternelle | Showcase Natuur en Landschappen | 24 | 31 juli 2008 23:46 |
| IJsland - deel 2 | fietsjunks | Showcase Natuur en Landschappen | 25 | 29 juli 2006 20:19 |
![]() |