Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand Polen en Tsjechië reiservaringen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand Polen en Tsjechië reiservaringen ?

    Wij trekken voor 10 dagen naar Polen (omgeving Krakow) en naar Tsjechië (omgeving Brno).

    Iemand ervaringen en tips ivm bezienswaardigheden en landschapsfotografie ?

    Tips in verband met de staat van de wegen en de straatverlichting (wij rijden vaak 's avonds)

    Met dank,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

  • #2
    Re: Iemand Polen en Tsjechië reiservaringen ?

    Krakow is een prachtige stad. In de buurt heb je ook Auschwitz en Birkenau, zeer indrukwekkende restanten van een onprettig stuk geschiedenis. Voor zover ik mij herinner zijn de grote wegen prima. De secundaire wegen vragen soms wel wat aandacht en vooral 's avonds is dat iets lastiger.

    Tsjechië verandert snel na de toetreding tot EU. Wij waren een paar keer in Praag met de camper. Een bruisende, propere en schitterend mooie stad
    de wegen in Tsjechië? Geen probleem denk ik.

    N.B. mss ben ik een beetje gewend geraakt aan de toestand van de wegen in de ex-oost europese landen. Enkel Roemenië blijft wat in de herinnering hangen als "oppassen!" (op een aantal kleinere wegen)
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Iemand Polen en Tsjechië reiservaringen ?

      Heb Brno gedaan, 2de grootste stad van Tsjechië, als ik me niet vergis.
      Vooral industrie. Stad zelf niet zo veel bezienswaardigheden, in vergelijking met Praag. Wel een stuk goedkoper dan Praag.

      Platteland en omgeving, weet ik niet zo goed. Heb er wel een wijnkelder bezocht, maar herinner me enkel het begin van de avond En dat het 5 frank was voor 2 liter wijn, gevuld in gerecupereerde colaflessen...

      Was er voor een studentenuitwisseling met een 20-tal man, vijf dagen, 10 uur geslapen, op de hele reis. Prachtig om uit te gaan. Enkel leuke herinneringen.

      Groeten
      JO
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

      Comment


      • #4
        Re: Iemand Polen en Tsjechië reiservaringen ?

        Ben vorig jaar naar Praag (prachtig) en Polen geweest. Heb enkel nog maar de foto's van Polen verwerkt en in het bijzonder deze van Auschwitz. Bezoek dit ZEKER ! Ik heb er 2 dagen voor uitgetrokken. Moht je interesse hebben: www.photodex.com
        Ga in het menu bovenaan naar 'Sharing' en vul dan 'Vino' in in Browse Member. Je vindt dan wel mijn fotoshow over Auschwitz.

        Veel plezier tijdens je vakantie !

        Luc

        Comment


        • #5
          Re: Iemand Polen en Tsjechië reiservaringen ?

          Ik kan je alvast vertellen dat je HEEL hard moet oppassen als je rijd!
          De Polen zijn weliswaar zeer sympathiek maar rijden als totale zotten! Voorla het feit dat ze inhalen op eenders welke manier! T'probleem is dat je na een tijdje hetzelfde gaat doen...
          De wegen zijn over het algemeen bar slecht, dus voorzichtigheid is de boodschap...(Je hebt niet veel zin om daar in een ziekehuis te belanden...).
          Voor Tsjechie geld dit eveneens...

          Comment


          • #6
            Re: Iemand Polen en Tsjechië reiservaringen ?

            Bezoek zeker eens de zoutmijnen in Wieliczka net buiten Krakow.
            Je gaat er tot 380m diep en je vind er een uitgehouwen stad.
            Er is een kathedraal winkels enz te vinden.
            Echt de moeite waard.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand Polen en Tsjechië reiservaringen ?

              Ook hier werd er al wat over gepend...
              Begin april ben ik van plan een weekje naar Tsjechie te gaan. Als bestemmingen denk ik aan het reuzengebergte en Praag.... en dus op zoek naar plekjes die je gezien moet hebben. Hoor dan ook graag jullie ervaringen.


              Misschien nuttige info.

              G's
              Aster
              When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

              Comment

              Working...
              X