Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallerbos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hallerbos

    Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
    Waarvoor dank...

    Wij gaan er in ieder geval zondag naartoe.

    Eugène.
    Ik ga er morgenvroeg ook een kijkje nemen.
    Hoop tegen 6u daar te zijn om zonsopgang mee te hebben. Duimen voor goed weer en een mooi paars tapijt
    Last edited by stekkie00; 27 april 2013, 18:35.
    www.sterckxjef.be Nikon D7000 - Tamron 17/50mm f2.8 VC - Nikkor 80-400 VR - Nikkor 80-200 f2.8 -Nikkor 14-24 f2.8 - William optics 80ED zentihstar 545/1050 mm - ATIK 320e - Nikkor 50mm

    Comment


    • #17
      Re: Hallerbos

      toeme, ben straks de hele week in buitenland. hopen dat het nog op iets trekt na de 7mei
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #18
        Re: Hallerbos

        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
        ...... hopen dat het nog op iets trekt na de 7mei
        dan beginnen ook de bollenvelden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Hallerbos

          Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
          Langs waar kom je het dichtstbij met de auto, gebruik makend van de parkings natuurlijk. Dit om geen nutteloze kilometers af te leggen, met ons materiaal. Graag info, waarvoor dank.
          Je kan langs andere kanten ook parkeren langs het bos, die niet op de website beschreven staan.
          Zoals: "Hogebermweg", "Kapittel". Bij die laatste heb je ook café 't Kriekske, als je er nadien dorst van gekregen hebt.

          Eventueel aan de kant van de Dreef van Eigenbrakel, als je vanaf Wallonië komt, al is daar geen parking. Maar als je daar ietsje meer het bos uitstapt richting Chemin du bois de Hal, kan je de heuvel van Waterloo zien in de verte:
          http://goo.gl/maps/EK4yn

          Volgens mijn ma waren de eerste hyacinten inderdaad in bloei aan 't komen afgelopen week... momenteel zijn de bosanemonen (de wittekes) overheersend, maar het grote paars tapijt moet nog komen, zal er deze week zeker zijn, op 1 mei zal het dus druk worden in 't bos.
          Maar dat blijft wellicht wel 2 weken ...

          Comment


          • #20
            Re: Hallerbos

            Ben er vandaag geweest en er waren toch al zeer veel hyasinten. Zeker de moeite waard!
            - Photography made me look at things differently -

            Comment


            • #21
              Re: Hallerbos

              Was er vanochtend ook. Nog geen paars tapijt maar dat duurt niet lang meer. Het blad begint ook in de bomen te komen en het bladerdak zal nu ook wel relatief snel gaan. Op de hellingen was er nog niet zo veel te zien. Ik zou het nog een week geven.
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #22
                Re: Hallerbos

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Je kan langs andere kanten ook parkeren langs het bos, die niet op de website beschreven staan.
                Zoals: "Hogebermweg", "Kapittel". Bij die laatste heb je ook café 't Kriekske, als je er nadien dorst van gekregen hebt.

                Eventueel aan de kant van de Dreef van Eigenbrakel, als je vanaf Wallonië komt, al is daar geen parking. Maar als je daar ietsje meer het bos uitstapt richting Chemin du bois de Hal, kan je de heuvel van Waterloo zien in de verte:
                http://goo.gl/maps/EK4yn

                Volgens mijn ma waren de eerste hyacinten inderdaad in bloei aan 't komen afgelopen week... momenteel zijn de bosanemonen (de wittekes) overheersend, maar het grote paars tapijt moet nog komen, zal er deze week zeker zijn, op 1 mei zal het dus druk worden in 't bos.
                Maar dat blijft wellicht wel 2 weken ...
                Vergeet niet als je op zon- of feestdag gaat dat dan het bos afgesloten is voor verkeer.
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #23
                  Re: Hallerbos

                  Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                  Vergeet niet als je op zon- of feestdag gaat dat dan het bos afgesloten is voor verkeer.
                  Zeker via de Vlasmarktdreef, daar staan inderdaad barelen waar je op sommige momenten niet door kan.
                  De andere plaatsen die ik aangaf hebben geen barelen, maar die gaan niet tot in het bos zelf. Van daar moet je sowieso te voet verder.

                  Misschien moet ik zelf ook eens een kijkje gaan nemen, maar dan om Forummers te spotten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hallerbos

                    Naar ik hier lees zouden morgen en woensdag de topdagen zijn voor de bloei van hyacinten, daarna door het slechte weer bergaf:

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hallerbos

                      Ben er gisteren geweest. Was toch de moeite. Ook een hert gezien.
                      Ik had enkel de breedhoek mee. Een tele was beter geweest.
                      De link van Thierry bevat een plannetje hoe je er best kan geraken/parkeren.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hallerbos

                        Gisterenavond laat nog een invitatie gekregen om naar Hallerbos te rijden. Ben er vanmorgen erg vroeg geweest omdat we de file naar Brussel wilden voor zijn.
                        Het licht was niet echt geweldig; ik had alsnog vlug mijn reisstatief meegepakt, gelukkig maar.
                        Al bij al zeer de moeite en bovendien ook een hertejong gezien, mijn fotomaat had een tele opzitten; ikzelf had helaas een 24-70 gemonteerd....
                        De boswachter van 'Bos en Groen' heeft enkele Engelsen uit de bloemen gejaagd....het waren ongedisciplineerde gasten; er staan bordjes genoeg en voor iedereen verstaanbaar door de symbolen
                        Hij vertelde me dat op de plateau's de hyacinten al over hun hoogtepunt zijn, in de valleien zijn ze nog niet donker genoeg.
                        Er liepen enorm veel fotografen rond, zeker toen wij ophoepelden rond 10 uur. Wat gaat dat morgen op 1 mei zijn.
                        Succes !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hallerbos

                          Ik ben er vandaag voor de eerste maal geweest. Om 7h00 zag je vnl fotografen maar tegen 13h00 was het koppen lopen. Ik had een iets dikker blauw tapijt verwacht maar zoals ik lees lijkt me dit niet meer voor dit jaar te zijn. Het bladerdek zorgt reeds voor minder zonlicht.
                          Grtjs Isabel

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hallerbos

                            Was blijkbaar overal koppen lopen.
                            Aangezien iedereen in het Hallerbos zou zijn, dacht ik: "laat ik eens naar het kasteel van Gaasbeek fietsen." daar zal het rustig zijn.
                            En ook daar bleek het koppenlopen, alle parkeerplek volzet,... gelukkig was er voor de fiets plek genoeg

                            Iedereen wil na de wintermaanden bij het minste zonnetje eens flink profiteren om buiten te komen, en terecht.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hallerbos

                              Zou het nog de moeite lonen om dinsdag(ochtend) af te zakken naar dit magische bos? Zou voor mij de eerste keer zijn...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hallerbos

                                Ik ben er gisteren geweest, het was zeker nog de moeite, maar je ziet duidelijk dat de Hyacinten over hun top zijn. Perfect dagje trouwens gisteren.
                                Ook nog 2 herten gespot in het bos.
                                Misschien lukt het dinsdagochtend nog
                                Last edited by Tantje; 6 mei 2013, 09:35.

                                Comment

                                Working...
                                X