Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gps Locatie Vogelkijkhutten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gps Locatie Vogelkijkhutten

    Naar aanleiding van de site van http://vogelkijkhut.nl/ waar ik het heel intersant vond dat je een POI kon downloaden met alle vogelkijkhutten van Nederland, heb ik de POI file verder uitgebreid met kijkhutten uit België, Frankrijk en Duitsland.

    Zo word dit bestandje steeds interressanter voor de vogelaar en actieve natuurfotograaf en zijn de kijkhutten toch al wat makkelijker te vinden.

    Het is de bedoeling dat dit bestand steeds verder wordt geupdated en daarvoor kunnen mensen eventuele locatie's of correctie's doormailen naar mij.

    Het bestand is enkel toepasselijk voor een TomTom maar er zijn genoeg programma's op het net te vinden om dit om te zetten naar andere Gps merken.
    ==> www.poieditor.com

    Niet alle locatie's zijn gecontroleerd door mij dus het kan zijn dat er hier en daar een fout in zit.

    Het bestand vind je HIER,
    veel vogelplezier,
    Peter
    Last edited by Airco; 9 november 2010, 20:30.
    www.pdsfotografie.be

  • #2
    Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

    Interessant! Via de deze site kan je dat bestand omzetten in een KLM-bestand dat je dan weer in Google Earth kan openen. Op die manier krijg je een kaart met alle locaties.

    Heb je er bezwaar tegen dat ik die locaties eens opsom als een lijst in een apart 'Waarheen vandaag' topic?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Interessant! Via de deze site kan je dat bestand omzetten in een KLM-bestand dat je dan weer in Google Earth kan openen. Op die manier krijg je een kaart met alle locaties.

      Heb je er bezwaar tegen dat ik die locaties eens opsom als een lijst in een apart 'Waarheen vandaag' topic?

      Natuurlijk is er hier geen bezwaar tegen, integendeel,
      de eerste nieuwe kijkhutten zijn al toegevoegd
      Last edited by Airco; 26 juli 2010, 11:42.
      www.pdsfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

        Ik heb de meeste locaties inmiddels toegevoegd aan de lijst van Belgische fotolocaties, met vermelding dat er een vogelkijkhut is.

        Daarbij is me opgevallen dat in je lijst één hut ontbreekt die ik ken: langs de vijvers van Bergerven in Neeroeteren (Limburg) staat sinds een jaartje ook een kijkhut - helaas vrij ver van de waterrand.

        Volgens de kaart staat er ook een vogelkijkhut in het centrum van Sint-Truiden?
        Last edited by Laurens; 25 juli 2010, 19:35.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
          Volgens de kaart staat er ook een vogelkijkhut in het centrum van Sint-Truiden?
          Spelen de kanaries daar niet ?

          Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
            Ik heb de meeste locaties inmiddels toegevoegd aan de lijst van Belgische fotolocaties, met vermelding dat er een vogelkijkhut is.

            Daarbij is me opgevallen dat in je lijst één hut ontbreekt die ik ken: langs de vijvers van Bergerven in Neeroeteren (Limburg) staat sinds een jaartje ook een kijkhut - helaas vrij ver van de waterrand.

            Volgens de kaart staat er ook een vogelkijkhut in het centrum van Sint-Truiden?
            Hey,
            Kan je me de gps loactie (Lengtegraad, breedtegraad) doorgeven, is gemakkelijk via Google Earth te vinden.

            Wat betreft de kijkhut in het centrum van Sint Truiden, wat is hier de naam van want ik vind deze niet terug, dichtsbijzijnde kijkhut die ik bij Sint Truiden vind is die van "Het Vinne"

            Verder zijn er 6 kijkhutten van rond het Gentse (Bourgoyen, Durmemeersen & Leeuwenhof) en 4 kijkhutten uit Noord Frankrijk (Oye-Plage & Natuurgebied Wissant) toegevoegd.

            Nieuwe locatie's mogen altijd doorgemaild worden naar peterdeschepper@telenet.be
            Last edited by Airco; 26 juli 2010, 11:57.
            www.pdsfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

              Met de onderstaande site is het heel gemakkelijk om het TomTom bestand om te zetten zodanig het op andere GPS merken ook bruikbaar wordt.

              www.poieditor.com
              www.pdsfotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

                Mooi initiatief van Airco en Laurens
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

                  Voor de natuurliefhebbers.
                  Domein Het Broek - Willebroek
                  GPS coördinaten onderaan de foto.



                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

                    De hut van "Domein Het Broek" in Willebroek en het kijkscherm van "De Kraenepoel" te Aalter zijn aan de POI's toegevoegd
                    www.pdsfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

                      Wederom nieuwe kijkhutten toegevoegd waarvan 11 kijkhutten in en rond de streek van Lac Du Der en de kijkhut in de buurt van het vogelopvangcentrum van Merelbeke,
                      met dank aan Frank & Wallieman
                      www.pdsfotografie.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

                        daar valt dus niks te downloaden tot dusver..?
                        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                        http://pallenhoven.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                          Interessant! Via de deze site kan je dat bestand omzetten in een KLM-bestand dat je dan weer in Google Earth kan openen. Op die manier krijg je een kaart met alle locaties.

                          Heb je er bezwaar tegen dat ik die locaties eens opsom als een lijst in een apart 'Waarheen vandaag' topic?
                          Ja en nee

                          Doel van dit forum is enthousiasme te kweken en informatie te verspreiden, maar als we daar allemaal tesamen staan wordt dit gauw een lijst van te mijden plaatsen

                          Beetje zelf zoeken kan geen kwaad

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

                            Ik denk niet dat het zo een vaart zal lopen dat we met z'n tienen op dezelfde plek zullen staan, er staan al meer dan 600 kijkpunten, natuurgebieden en hutten in de lijst...
                            Last edited by Airco; 6 augustus 2010, 14:43.
                            www.pdsfotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gps Locatie Vogelkijkhutten

                              Wederom een update doorgevoerd met kijkhutten in Bretagne waar rond deze tijd Ibissen vertoeven (heb ze zelf gezien vorige week), verder zijn ook de Parkings van de Tier Freigelande in het Bayerische Wald erbij gezet.
                              www.pdsfotografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X