Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 49

Standaard fotomateriaal in de bagage

Hey

Ik merk dat ik binnenkort "slechts" 8kg in de handbagage mag.

Stoppen jullie al eens een body (van reflexcamera) e/of lens in de ruimbagage?
    Zo ja, wat is de ervaring?

Standaard Re: fotomateriaal in de bagage

nee, nooit, voor je het weet is het namelijk of kapot, of verdwenen....

wat ik in dat soort gevallen wel doe is een lens(en) in mijn jaszak stoppen bij inchecken.
    Als ze dan mijn handbagage wegen is die een stuk lichter.
    Overigens mag je vaak een camera of laptop als persoonlijk item meenemen en wordt die niet mee gewogen
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Nee, ook nooit. Al diverse malen gehad dat de ruimbagage na een week of zelfs drie weken pas op de plek van bestemming aangekomen zijn.
    Naast je 8kg tas mag je best nog een kleinere tas hebben waarin je de camera stopt.

Dank voor de meningen :-)

Ik ga wat grammen inwinnen dan door bijvoorbeeld een lader in de ruimbagage te droppen :-)

Tenzij je met "el cheapo" maatschappijen vliegt zou ik mij van dat gewicht niet te veel aantrekken. Onze handbagage is nog NOOIT gewogen of gemeten (sinds 1983). Aan de andere kant heb ik van anderen al wel gehoord dat bv. op Schiphol wel regelmatig gecheckt wordt. Mijn rugzak weegt meestal een 10-12 Kg.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

't is AirBaltic naar Riga komend weekend :-)

Hoi,

ik probeer altijd "el cheapo" te vliegen... Het resultaat is altijd hetzelfde... Je komt op de gewenste plek.
    Dan hou ik meer over voor andere dingen.

Maar denk niet te easy over die handbagage.
    Míjn handbagage is dikwijls gewogen én bij de meeste maatschappijen mag je maar één stuks handbagage hebben!
    Daar valt dan alles onder, alles moet in die ene tas kunnen, passen enzo. Ook je camera, laptop en handtas van je lief.
    Meerdere malen gezien dat mensen ter plekke nog ruimbagage bij moesten betalen omdat ze niet aan die eisen konden voldoen.
    Dat zijn dan héél dure kilogrammen...
    En dan heeft het die mevrouw of mijnheer aan de balie het gedaan...

Je kunt beter vooraf voldoen aan de gestelde eisen, die per luchtvaartmaatschappij kunnen verschillen.
    Té gemakkelijk daar over denken, té gemakkelijk daarmee omgaan kan je een behoorlijke teleurstelling, ergernis en duit kosten.
    Tot nu toe mag ik 10 kg bij elke vlucht per persoon meenemen, dus geen probleem voor m'n fotoapparatuur.

Daarnaast heb ík het gelukkig nog nooit meegemaakt dat ruimbagage (tijdelijk) verloren is gegaan.
    Maar ik vlieg maar een enkel keer met ruimbagage.
    Captain Chaos is in blijde verwachting... in afwachting op een D850..
    Size matters... Als bij een Amerikaans auto, nothing beats cubic inches...
    Weer veel fun met Full Frame. Nikon D750 en glas van 24 t/m 600 mm
    .

AirBaltic geeft 8 kg aan, 10 kg daar had ik me beter bij gevoeld :-)

Wij nemen nooit echte handbagage mee op vliegreizen.
    Mijn fototas IS gewoon mijn handbagage bij elke vliegreis (en is nog nergens gewogen, maar zal zeker geen 10, zelfs geen 8 kg wegen), al de rest in een groot valies in het ruim.
    De handbagage van mijn vrouw is gewoon haar kleine handtas.
    Aan de fototas zijn ook zakken/ritsen genoeg om reisdocumenten enz in op te slaan.
    Als je enkel en alleen met handbagage wil reizen is dit natuurlijk niet mogelijk, tenzij je een groot stuk zeep in je jaszak steekt om al je kleren op tijd en stond te wassen .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
    Daarnaast heb ík het gelukkig nog nooit meegemaakt dat ruimbagage (tijdelijk) verloren is gegaan.
    Maar ik vlieg maar een enkel keer met ruimbagage.

Wij 3 keer.
    1 keer mijn antenne (als radioamateur, zender + antenne mee naar Australie) die in Rome was blijven staan op de retourvlucht.
    1 keer BMI die er in slaagde ons op de terugweg van de US niet te willen op een eerdere vlucht te zetten omdat bagage en passagier ALTIJD samen op het vliegtuig moeten. Uiteindelijk lieten ze zelf onze koffers op Heathrow staan.
    1 keer op, alweer een retourvlucht, waarvan we niet weten waar de fout zat.

In elk geval werd onze bagage steeds met 1-2 dagen vertraging netjes aan de deur afgeleverd.

4 weken weg met 3 personen kan moeilijk zonder koffers natuurlijk en meestal (bijna altijd) moeten we nog overstappen ook zodat het risico dat er iets mis loopt toeneemt.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Matt Granger heeft ooit eens op YouTube allerlei tips gezet i.v.m. reizen en fotomateriaal.
    Kan hier niet op YouTube, dus kan niet zoeken..

Maar met enkele zoektermen moet dat te vinden zijn.
    Sony A77 - Sony 16-50mm F2.8 - Sigma 10-20mm F4-5.6 - Sony 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8
    500px - Instagram

Gisteren mijn inpaktest gedaan en de tas aan mijn wegertje gehangen : afgeklokt op 7,8 kilo :-)

Dan zitten alle laders, ook die van de laptop, wel in de ruimbagage :-)

Overigens, onlangs in Antwerpen bij Jetairfly werd ook de handbagage gewogen, en ik zat er een halve kilo boven : dat mag niet voor de verzekering. Toen kon ik wel een body kwijt bij een mede-reiziger :-)

Heb je al eens gezien hoe valiezen behandeld worden? Die worden zeker niet met zachtheid behandeld. Integendeel. Dus NOOIT gaat er enig fotomateriaal in mijn valies. Buiten ( soms ) mijn statief.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Ik reis 2-3 maal per jaar naar Zuid-Afrika met een grote rugzak en weegt +15kg en nooit geen probleem mee gehad. Ik vlieg steeds Lufthansa maar het is me al enkele keren overkomen dat mijn bagage gewogen werd met andere maatschappijen en dan vooral KLM, Etihad en Emirates. Budgetmaatschappijen vlieg ik niet.
    'If your pictures aren’t good enough, you’re not close enough' (Robert Capa)

Dit jaar meermaalse vluchten gedaan met wizzair en ryanair 5/6 keer. Fotorugzak is ook nooit gewogen geweest. Enkel zag ik ze regelmatig checken naar de grote van de tas.

Iemand een idee of statief (binnen de bepaalde afmetingen) mee mag als handbagage? Meestal heb ik een hikingrugzak als ruimbagage en steek ik die daarin omringt door andere dingen zodat deze zeker niet kapot gaat :-p.

Grote van de tas?....
    Omringt door? .....

Vlaanderen leeft weeral.

Maar alle gekheid op een stokje : er is geen sprake van dat ik breekbare dure voorwerpen in de ruimbagage steek. Niet fraai hoe ze daar mee omspringen.
    En bewijs het later maar eens dat het hun schuld is. En denk ook aan de ontwaarding van de apparaten.
    Zelfs met een verzekering ben je nog altijd gesjost. Ik heb een D3 met geen 20.000 clicks en een Df met nog geen 10.000 clicks, dat is nieuwstaat, maar dat zal hen worst wezen, het zal de leeftijd worden om de waarde te schatten.

Ik moet denken aan mijn vroegere Audi, altijd prima onderhouden (door mezelf). Accident waar mijn zoon duidelijk in zijn recht was. Waarde : NUL €. Mijn argument was : de tegenpartij betaalt verzekering om de benadeelde weer in staat te stellen wat hij kwijt is, in dit geval zijn mobiliteit met een vergelijkbaar voertuig terug te krijgen. Ik wou dus een vergelijkbare Audi en het spel met de expert begon al. Dan maar gedreigd met een telefoon naar Testaankoop. Meteen was hij 1700€ waard. Niet moeilijk voor de verzekering om geld te scheppen. Schurken !
    Laatst gewijzigd door opapol; 2 oktober 2016 om 10:47

Ik heb ook nog nooit moeilijkheden gehad met gewicht of inhoud van mijn rugzak.
    Dikwijls kan je zelfs op sympathie rekenen van de Röntgen-bediener als men ziet dat je o.a. zo'n grote thermosfles(lees: 100-400IS) mee hebt ;-)

Bij Ryanair komen ze wél regelmatig langs in de cue om een kartonnen doos over je handbagage te schuiven en zo te checken of het formaat beantwoordt aan de afspraak.
    Dré en zijn 7D

Fotogerief altijd mee met handbagage, geen uitzonderingen maken.
    Hoe goedkoper de maatschappij, hoe moeilijker ze doen inzake handbagage.
    Bij de betere maatschappijen doen ze niet moeilijk bij kleine overschrijding overgewicht.
    Gebruik ook je jaszakken om wat gerief (batterijen bvb) in te steken; bij de scanner moet je die er wel uithalen, maar ze tellen niet mee voor het bepalen van het gewicht.
    British Airways is bij mijn weten veruit de royaalste inzake gewicht handbagage (handig om weten voor wie op safari gaat).
    Nadeel British Airways; ruimbagage gaat nogal eens (tijdelijk) verloren in Londen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Fotogerief altijd mee met handbagage, geen uitzonderingen maken.
    Hoe goedkoper de maatschappij, hoe moeilijker ze doen inzake handbagage.
    Bij de betere maatschappijen doen ze niet moeilijk bij kleine overschrijding overgewicht.
    Gebruik ook je jaszakken om wat gerief (batterijen bvb) in te steken; bij de scanner moet je die er wel uithalen, maar ze tellen niet mee voor het bepalen van het gewicht.
    British Airways is bij mijn weten veruit de royaalste inzake gewicht handbagage (handig om weten voor wie op safari gaat).
    Nadeel British Airways; ruimbagage gaat nogal eens (tijdelijk) verloren in Londen.
    zou dit ook lukken voor een lens? Ga binnenkort met Ryanair en aangezien ik toch een jas met veel en grote zakken heb, dacht ik deze te gebruiken. M'n 10-18mm moet er wel in kunnen.

En je leest zoveel tegenstrijdige berichten: hier zeggen ze dat camera in handbagage moet en niet rond je nek mag.
    Op tweakers zeggen ze dat het wel mag.

Net met Ryan Air gevlogen. Hebben niets nagekeken van de hand bagage, en 10 kg is toch al wat.
    Sony A77 - Sony 16-50mm F2.8 - Sigma 10-20mm F4-5.6 - Sony 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8
    500px - Instagram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Net met Ryan Air gevlogen. Hebben niets nagekeken van de hand bagage, en 10 kg is toch al wat.
    ja, maar dan ken je mijn vrouw nog niet. we zijn maar met 2, maar zelfs voor een weekend is onze koffer altijd vol. Ik vind het al een prestatie dat we dus nu met 2 handbagages voor enkele dagen weg kunnen.
    Maar nu heb ik natuurlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    ja, maar dan ken je mijn vrouw nog niet. we zijn maar met 2, maar zelfs voor een weekend is onze koffer altijd vol. Ik vind het al een prestatie dat we dus nu met 2 handbagages voor enkele dagen weg kunnen.
    Maar nu heb ik natuurlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
    Buiten de handbagage mag je toch nog een kleine tas meenemen? Kan je zeker​een body + lens in kwijt.
    500px - Instagram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Buiten de handbagage mag je toch nog een kleine tas meenemen? Kan je zeker​een body + lens in kwijt.
    Het totaalgewicht van die 2 stuks is tóch 10 kg samen.
    Maar er zijn ook low cost maatschappijen, waar je maar één tas of koffertje mee mag nemen.
    Nu een paar keer gezien, dat er in Eindhoven niet gecontroleerd werd, maar in Spanje, bij de terugreis, wel...
    Als het dan niet klopt, zijn de rapen gaar... en je kunt geen kant op.
    Captain Chaos is in blijde verwachting... in afwachting op een D850..
    Size matters... Als bij een Amerikaans auto, nothing beats cubic inches...
    Weer veel fun met Full Frame. Nikon D750 en glas van 24 t/m 600 mm
    .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
    Het totaalgewicht van die 2 stuks is tóch 10 kg samen.
    Maar er zijn ook low cost maatschappijen, waar je maar één tas of koffertje mee mag nemen.
    Nu een paar keer gezien, dat er in Eindhoven niet gecontroleerd werd, maar in Spanje, bij de terugreis, wel...
    Als het dan niet klopt, zijn de rapen gaar... en je kunt geen kant op.
    10kg is volgens mij enkel op de grootste handbagage.
    500px - Instagram

De laatste vliegreizen die wij maakten werd mijn handbagage (fototas) telkens gewogen en gelabeld voor we ze mochten meenemen op het vliegtuig
    Ik weet niet hoeveel handbagage mag wegen, want onze handbagage is, een fototas voor mij en een gewone kleine handtas van mijn vrouw.
    Onze beide reiskoffers gaan het ruim in waarvoor wij betalen.

Als ik soms zie hoe sommigen zitten te klooien om toch maar hun (grote) handbagage in de bakken boven de hoofden van de mensen te krijgen..., en dat alles om een paar tientallen euro uit te sparen op hun reiskosten . Als het daar mocht op aankomen, dan bleef ik liever thuis .
    En dan spreek ik nog niet over zij die midden de vlucht per se een paar keer hun grote handbagage uit het rek willen halen om daar hun boek of tablet of... uit te halen of terug te stoppen.

Ooit bij Ryanair een 30 euro moeten betalen omdat onze twee koffers samen zo'n vier kg boven het toegelaten gewicht zaten, maar dat is normaal, er boven is er boven.
    Laatst gewijzigd door Djivan; 16 maart 2017 om 08:46

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. rode bagage + grotere versie
    Door bopatje in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 17 juli 2013, 20:47
  2. fles in bagage
    Door djienbe in forum Chit Chat
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 3 juli 2013, 11:51
  3. foto's kwijt na scannen bagage bij vliegtuig check in?
    Door lauwers1982 in forum Reisfotografie
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 7 februari 2012, 07:23
  4. Bagage voor het vliegtuig: vraagje
    Door Alfa Centauri in forum Chit Chat
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 1 mei 2008, 22:15

Regels voor berichten