Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotomateriaal in de bagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fotomateriaal in de bagage

    Grote van de tas?....
    Omringt door? .....

    Vlaanderen leeft weeral.

    Maar alle gekheid op een stokje : er is geen sprake van dat ik breekbare dure voorwerpen in de ruimbagage steek. Niet fraai hoe ze daar mee omspringen.
    En bewijs het later maar eens dat het hun schuld is. En denk ook aan de ontwaarding van de apparaten.
    Zelfs met een verzekering ben je nog altijd gesjost. Ik heb een D3 met geen 20.000 clicks en een Df met nog geen 10.000 clicks, dat is nieuwstaat, maar dat zal hen worst wezen, het zal de leeftijd worden om de waarde te schatten.

    Ik moet denken aan mijn vroegere Audi, altijd prima onderhouden (door mezelf). Accident waar mijn zoon duidelijk in zijn recht was. Waarde : NUL €. Mijn argument was : de tegenpartij betaalt verzekering om de benadeelde weer in staat te stellen wat hij kwijt is, in dit geval zijn mobiliteit met een vergelijkbaar voertuig terug te krijgen. Ik wou dus een vergelijkbare Audi en het spel met de expert begon al. Dan maar gedreigd met een telefoon naar Testaankoop. Meteen was hij 1700€ waard. Niet moeilijk voor de verzekering om geld te scheppen. Schurken !
    Last edited by opapol; 2 oktober 2016, 10:47.

    Comment


    • #17
      Re: fotomateriaal in de bagage

      Ik heb ook nog nooit moeilijkheden gehad met gewicht of inhoud van mijn rugzak.
      Dikwijls kan je zelfs op sympathie rekenen van de Röntgen-bediener als men ziet dat je o.a. zo'n grote thermosfles(lees: 100-400IS) mee hebt ;-)

      Bij Ryanair komen ze wél regelmatig langs in de cue om een kartonnen doos over je handbagage te schuiven en zo te checken of het formaat beantwoordt aan de afspraak.

      Comment


      • #18
        Re: fotomateriaal in de bagage

        Fotogerief altijd mee met handbagage, geen uitzonderingen maken.
        Hoe goedkoper de maatschappij, hoe moeilijker ze doen inzake handbagage.
        Bij de betere maatschappijen doen ze niet moeilijk bij kleine overschrijding overgewicht.
        Gebruik ook je jaszakken om wat gerief (batterijen bvb) in te steken; bij de scanner moet je die er wel uithalen, maar ze tellen niet mee voor het bepalen van het gewicht.
        British Airways is bij mijn weten veruit de royaalste inzake gewicht handbagage (handig om weten voor wie op safari gaat).
        Nadeel British Airways; ruimbagage gaat nogal eens (tijdelijk) verloren in Londen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: fotomateriaal in de bagage

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Fotogerief altijd mee met handbagage, geen uitzonderingen maken.
          Hoe goedkoper de maatschappij, hoe moeilijker ze doen inzake handbagage.
          Bij de betere maatschappijen doen ze niet moeilijk bij kleine overschrijding overgewicht.
          Gebruik ook je jaszakken om wat gerief (batterijen bvb) in te steken; bij de scanner moet je die er wel uithalen, maar ze tellen niet mee voor het bepalen van het gewicht.
          British Airways is bij mijn weten veruit de royaalste inzake gewicht handbagage (handig om weten voor wie op safari gaat).
          Nadeel British Airways; ruimbagage gaat nogal eens (tijdelijk) verloren in Londen.
          zou dit ook lukken voor een lens? Ga binnenkort met Ryanair en aangezien ik toch een jas met veel en grote zakken heb, dacht ik deze te gebruiken. M'n 10-18mm moet er wel in kunnen.

          En je leest zoveel tegenstrijdige berichten: hier zeggen ze dat camera in handbagage moet en niet rond je nek mag.
          Op tweakers zeggen ze dat het wel mag.

          Comment


          • #20
            Re: fotomateriaal in de bagage

            Net met Ryan Air gevlogen. Hebben niets nagekeken van de hand bagage, en 10 kg is toch al wat.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #21
              Re: fotomateriaal in de bagage

              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              Net met Ryan Air gevlogen. Hebben niets nagekeken van de hand bagage, en 10 kg is toch al wat.
              ja, maar dan ken je mijn vrouw nog niet. we zijn maar met 2, maar zelfs voor een weekend is onze koffer altijd vol. Ik vind het al een prestatie dat we dus nu met 2 handbagages voor enkele dagen weg kunnen.
              Maar nu heb ik natuurlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

              Comment


              • #22
                Re: fotomateriaal in de bagage

                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                ja, maar dan ken je mijn vrouw nog niet. we zijn maar met 2, maar zelfs voor een weekend is onze koffer altijd vol. Ik vind het al een prestatie dat we dus nu met 2 handbagages voor enkele dagen weg kunnen.
                Maar nu heb ik natuurlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
                Buiten de handbagage mag je toch nog een kleine tas meenemen? Kan je zeker​een body + lens in kwijt.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #23
                  Re: fotomateriaal in de bagage

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                  Buiten de handbagage mag je toch nog een kleine tas meenemen? Kan je zeker​een body + lens in kwijt.
                  Het totaalgewicht van die 2 stuks is tóch 10 kg samen.
                  Maar er zijn ook low cost maatschappijen, waar je maar één tas of koffertje mee mag nemen.
                  Nu een paar keer gezien, dat er in Eindhoven niet gecontroleerd werd, maar in Spanje, bij de terugreis, wel...
                  Als het dan niet klopt, zijn de rapen gaar... en je kunt geen kant op.

                  Comment


                  • #24
                    Re: fotomateriaal in de bagage

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Het totaalgewicht van die 2 stuks is tóch 10 kg samen.
                    Maar er zijn ook low cost maatschappijen, waar je maar één tas of koffertje mee mag nemen.
                    Nu een paar keer gezien, dat er in Eindhoven niet gecontroleerd werd, maar in Spanje, bij de terugreis, wel...
                    Als het dan niet klopt, zijn de rapen gaar... en je kunt geen kant op.
                    10kg is volgens mij enkel op de grootste handbagage.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #25
                      Re: fotomateriaal in de bagage

                      De laatste vliegreizen die wij maakten werd mijn handbagage (fototas) telkens gewogen en gelabeld voor we ze mochten meenemen op het vliegtuig
                      Ik weet niet hoeveel handbagage mag wegen, want onze handbagage is, een fototas voor mij en een gewone kleine handtas van mijn vrouw.
                      Onze beide reiskoffers gaan het ruim in waarvoor wij betalen.

                      Als ik soms zie hoe sommigen zitten te klooien om toch maar hun (grote) handbagage in de bakken boven de hoofden van de mensen te krijgen..., en dat alles om een paar tientallen euro uit te sparen op hun reiskosten . Als het daar mocht op aankomen, dan bleef ik liever thuis .
                      En dan spreek ik nog niet over zij die midden de vlucht per se een paar keer hun grote handbagage uit het rek willen halen om daar hun boek of tablet of... uit te halen of terug te stoppen.

                      Ooit bij Ryanair een 30 euro moeten betalen omdat onze twee koffers samen zo'n vier kg boven het toegelaten gewicht zaten, maar dat is normaal, er boven is er boven.
                      Last edited by Guest17; 16 maart 2017, 08:46.

                      Comment


                      • #26
                        Re: fotomateriaal in de bagage

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        ja, maar dan ken je mijn vrouw nog niet. we zijn maar met 2, maar zelfs voor een weekend is onze koffer altijd vol. Ik vind het al een prestatie dat we dus nu met 2 handbagages voor enkele dagen weg kunnen.
                        Maar nu heb ik natuurlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
                        lens in je jaszak is geen probleem en zullen ze niet controleren (nog niet geprobeerd met mijn 200-500 trouwens ).
                        voor juiste maten en gewichten van handbagage gewoon de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij(en) controleren, en ga er maar van uit dat ze zich daar aan houden, heb je ook geen nare verrassingen.
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #27
                          Re: fotomateriaal in de bagage

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                          zou dit ook lukken voor een lens? Ga binnenkort met Ryanair en aangezien ik toch een jas met veel en grote zakken heb, dacht ik deze te gebruiken. M'n 10-18mm moet er wel in kunnen.

                          En je leest zoveel tegenstrijdige berichten: hier zeggen ze dat camera in handbagage moet en niet rond je nek mag.
                          Op tweakers zeggen ze dat het wel mag.
                          Als het compacte lens is, waarom niet ?
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #28
                            Re: fotomateriaal in de bagage

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ooit bij Ryanair een 30 euro moeten betalen omdat onze twee koffers samen zo'n vier kg boven het toegelaten gewicht zaten, maar dat is normaal, er boven is er boven.
                            Soms ook absurde regels, mijn vrouw 9 kg en ikzelf 11 kg. Heb dan die ene kg bij haar gestoken en alles was ok. Maar uiteindelijk gaan we met evenveel aan boord.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: fotomateriaal in de bagage

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Soms ook absurde regels, mijn vrouw 9 kg en ikzelf 11 kg. Heb dan die ene kg bij haar gestoken en alles was ok. Maar uiteindelijk gaan we met evenveel aan boord.
                              Was bij ons niet de handbagage, maar de ruimbagage van ons beiden samen die teveel woog.
                              Bij de terugreis hebben we een grote plastiekzak gevuld met wat zwaardere stukken en daarin nog eens mijn fototas, dat was dan mijn handbagage, en toen zaten we niet boven het gewicht met de ruimbagage, maar hadden wel zo'n vier kilo meer handbagage bij.
                              Je hebt dan inderdaad evenveel kilogram in totaal bij, maar dan betaal je niet omdat je én niet boven het gewicht van de ruimbagage zit, én niet boven het gewicht van de handbagage.
                              Het is dus gewoon dat ze zich héél consequent aan hun reglementering/tarieven houden... en geef ze eens ongelijk .

                              Comment


                              • #30
                                Re: fotomateriaal in de bagage

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Was bij ons niet de handbagage, maar de ruimbagage van ons beiden samen die teveel woog.
                                Bij de terugreis hebben we een grote plastiekzak gevuld met wat zwaardere stukken en daarin nog eens mijn fototas, dat was dan mijn handbagage, en toen zaten we niet boven het gewicht met de ruimbagage, maar hadden wel zo'n vier kilo meer handbagage bij.
                                Je hebt dan inderdaad evenveel kilogram in totaal bij, maar dan betaal je niet omdat je én niet boven het gewicht van de ruimbagage zit, én niet boven het gewicht van de handbagage.
                                Het is dus gewoon dat ze zich héél consequent aan hun reglementering/tarieven houden... en geef ze eens ongelijk .
                                Max op ruimbagage heeft ook te maken met het max gewicht dat het personeel van de handling mag dragen.
                                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                                Website - 500px - Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X