Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Europa rondreis auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Europa rondreis auto

    Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
    Ik vind het een behoorlijk heftig programma om in 21 dagen te doen. Ik denk aan 1 of hooguit 2 plaatsen per dag. Eerste rit is naar mijn grove schatting 5 tot 6 uur rijden. Geldt ook ongeveer voor de tweede rit. Daarna wordt het wel wat rustige qua reizen. Hoe doe je het met overnachten? Hotel? Alles vooruit boeken?
    Na afloop nog een paar dagen thuis uitrusten
    De rondreis is natuurlijk geen probleem natuurlijk maar het aantal stops lijkt mij ook veel te veel. Bijvoorbeeld bij het Comomeer alleen al kun je verschillende dagen doorbrengen en zo zijn er wel meer plaatsen/gebieden op te noemen uit de lijst. Ik zou minstens de helft schrappen om te voorkomen dat het een "Japanse" reis gaat worden.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #17
      Re: Europa rondreis auto

      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
      De tent is zo een opsmijtent, dus dit valt denk ik wel mee.

      alle info is welkom
      Het opzetten van zo'n tent gaat wel vlot. Het opbergen van zo'n tent, weet ik uit ervaring, kost nogal wat tijd.
      Wat ook nog een overweging is om met een camper te gaan.
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

      Comment


      • #18
        Re: Europa rondreis auto

        Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
        Dit betekend concreet dat je per locatie nooit meer dan 4 uur te besteden hebt aangezien je ook moet meetellen de reistijd volgende bestemming, zoeken locatie voor overnachting, parkeergelegenheid in steden, etc.
        Ik vrees ook dat het veel rijden wordt, en weinig echt zien, of ter plaatse zijn om iets te doen.

        Als ik in Oostenrijk ben, wil ik graag ergens een paar dagen ter plaatse zijn om een paar goeie wandelingen te doen die minstens een hele dag duren (met eventueel overnachting in berghut).

        Heb een paar jaar terug een rondreis in Oostenrijk gedaan, waarvan een paar dagen citytrip in Wenen, een paar dagen rondrijden door verschillende delen in de bergen om verschillende plaatsen te ontdekken, en dan ergens een kleine week ergens ter plaatse om te wandelen en van de natuur te genieten.

        Comment


        • #19
          Re: Europa rondreis auto

          Lijkt me ook een vrij druk bezet schema.
          OK je zal veel steden kunnen aankruisen als bezocht, maar meer dan dat zal het niet zijn. Uitgerust zal je na zo'n vakantie al helemaal niet zijn.
          Zo'n tent is wel snel op te zetten maar voor de rest uit te pakken (luchtmatrassen opblazen, ..) ben je ook wat tijd kwijt. Denk dat je toch altijd op een uur om op te zetten en een uur om af te breken moet rekenen. En dan moet je al snel een camping vinden en moeten ze je niet te lang laten wachten aan de receptie.

          Enfin 't is doenbaar he, afhankelijk van je dagindeling.. als je bv 's morgens opbreekt en vertrekt, 4u naar de volgende bestemming rijdt, onderweg een hapje eet of al iets bezoekt, in de namiddag een camping zoekt en de tent opzet. Dan heb je de rest van de namiddag/avond om de streek te verkennen, op restaurant gaat eten, en enkel 's nachts terug naar de tent komt om te slapen. Als er geen kinderen bij zijn dan is dat te doen en kan je toch vrij veel zien.
          Camperen doe je dan niet echt, je komt enkel naar de tent om te slapen. Eten zelf klaarmaken doe je dan best ook niet want daar verlies je ook vrij veel tijd mee (winkel zoeken, koken, afwassen, ..)
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #20
            Re: Europa rondreis auto

            Er zijn geen kinderen bij

            maar bijvoorbeeld, wij hadden gehoord van Cochem een hele dag om dit te bezoeken. wij 2 dagen naar ginder voor 1 dag cochem en 1 dag luxumburg etc...
            maar na 3 a 4 u hadden we cochem al gezien en zijn we vertrokken naar kleine dorpjes errond zoals beilstein, monreal, dan een groote stad Koblenz.

            Dit bedoel ik dan met snel bezichtigen.
            eten maken zouden we inderdaad niet doen ter plaatse, enkel slapen.

            Lugano of comomeer, 1 van deze zou ik kunne schrappen, alsook sankt moritz (had ik er eigenlijk enkel tussen gedaan om de verplaatsingen niet al te ver te laten zijn.

            en ook Bohinj of Bled kiezen

            Daar heb ik nog verschillende mogelijkheden om paar dingen te schrappen, maar moeilijk kiezen

            groetjes

            Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
            Lijkt me ook een vrij druk bezet schema.
            OK je zal veel steden kunnen aankruisen als bezocht, maar meer dan dat zal het niet zijn. Uitgerust zal je na zo'n vakantie al helemaal niet zijn.
            Zo'n tent is wel snel op te zetten maar voor de rest uit te pakken (luchtmatrassen opblazen, ..) ben je ook wat tijd kwijt. Denk dat je toch altijd op een uur om op te zetten en een uur om af te breken moet rekenen. En dan moet je al snel een camping vinden en moeten ze je niet te lang laten wachten aan de receptie.

            Enfin 't is doenbaar he, afhankelijk van je dagindeling.. als je bv 's morgens opbreekt en vertrekt, 4u naar de volgende bestemming rijdt, onderweg een hapje eet of al iets bezoekt, in de namiddag een camping zoekt en de tent opzet. Dan heb je de rest van de namiddag/avond om de streek te verkennen, op restaurant gaat eten, en enkel 's nachts terug naar de tent komt om te slapen. Als er geen kinderen bij zijn dan is dat te doen en kan je toch vrij veel zien.
            Camperen doe je dan niet echt, je komt enkel naar de tent om te slapen. Eten zelf klaarmaken doe je dan best ook niet want daar verlies je ook vrij veel tijd mee (winkel zoeken, koken, afwassen, ..)
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #21
              Re: Europa rondreis auto

              Ja dat is waar, maar we zien graag veel in korte tijd
              en bv voor het comomeer hebben wij dit wel gezien of toch het grootste deel in 2 dagen.

              groeten

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              De rondreis is natuurlijk geen probleem natuurlijk maar het aantal stops lijkt mij ook veel te veel. Bijvoorbeeld bij het Comomeer alleen al kun je verschillende dagen doorbrengen en zo zijn er wel meer plaatsen/gebieden op te noemen uit de lijst. Ik zou minstens de helft schrappen om te voorkomen dat het een "Japanse" reis gaat worden.
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #22
                Re: Europa rondreis auto

                Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                Het opzetten van zo'n tent gaat wel vlot. Het opbergen van zo'n tent, weet ik uit ervaring, kost nogal wat tijd.
                Wat ook nog een overweging is om met een camper te gaan.
                Met een camper niet echt een optie omdat we eens budget willen reizen

                groeten
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #23
                  Re: Europa rondreis auto

                  Heeft er toevallig iemand ervaring met bohinj en bled in Slovenie?

                  Welk van de 2 moet je zeker bezocht hebben??

                  groetjes
                  Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                  Comment


                  • #24
                    Re: Europa rondreis auto

                    Update, nachtindeling wat ik gedacht had "ongeveer" ter plaatste kan het verschillen naar wat we tof en mooi vinden

                    Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                    Beste

                    Wat vinden jullie van deze rondtoer met de auto en tent, namelijk 21 dagen.



                    Reis in volgorde:

                    - Hertsberge
                    - Essoyes (1 nacht)
                    - Bern (2 nachten)
                    - Thun (2 nachten)
                    - Spiez (geen nacht, bezoek brengen onderweg naar Lauterbrunnen)
                    - lauterbrunnen (geen nacht, bezoek brengen)
                    - lugano (2 nachten)
                    - Bellagio (como)( 1 nacht)
                    - salzburg (2 nachten)
                    - millstatt (1 nacht)
                    - bohinj en bled ( 2 nachten)
                    - plic. meren (2 nachten)
                    - slunj (geen nacht, bezoek brengen onderweg naar hallstadt)
                    - hallstadt (1 nacht)
                    - traunkirchen (1 nacht)
                    - neurenberg (1 nacht)
                    - keulen (1 nacht)
                    - hertsberge

                    ps. zou dit te lang en te veel zijn om te bezoeken? zijn namelijk wel snelle bezoekers

                    Neurenberg en keulen dienen voor de afstand naar huis in te korten..

                    Update: Graz, Innsbruck, Ljubljana en Jablanac gaan we normaal weg laten

                    Wat vinden jullie van deze rondrit

                    bedankt alleszins voor de reacties
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #25
                      Re: Europa rondreis auto

                      Ik heb het hele topic eens gelezen, vooral omdat wij ook nogal fanatieke reizigers zijn, maar ik trek hier toch volgende conclusie(s) uit.
                      Aan dit tempo gaan jullie tegelijkertijd veel en ook niks gezien hebben. Jullie zullen wel op veel plaatsen 'geweest' zijn.
                      Als dit de bedoeling is dan gaan jullie een fantastische reis hebben.
                      Ook zullen jullie enkel de door toeristen platgetreden plaatsen en paden gezien hebben, want aan dit tempo zal je je tot deze moeten beperken.
                      Aan jullie trajecten/tijd bekijk, denk ik dat jullie bvb. makkelijk bvb. Frankrijk 'gezien' hebben in een paar dagen, terwijl wij er reeds 22 reizen (van onze 82 reeds gemaakte) aan spendeerden, en geen reizen van een paar dagen hé, wel 10, 11 tot 14 dagen per reis.
                      Aan éénieder natuurlijk om zelf te bepalen wat je verstaat onder een reis, maar als je er fotograferen aan koppelt, wat ik toch veronderstel aangezien je op dit forum vertoeft, dan kom je naar huis met enkel foto's waarvan je gaat moeten schrijven, "een klassieker", "een reeds veel getoonde", "iets wat iedereen kent"...enz wat ik persoonlijk toch jammer vind.
                      Ook zie ik dat jullie nu reeds menen te weten dat je voor bepaalde trajecten 4u10 of 4u30 zal nodig hebben. Allemaal goed en wel die trajectplanners, maar wat als je eens een paar uur in de file staat, als het eens een dag regent en je slechts traag vooruitkomt ? En je kan er van op aan dat je dit op het aangegeven traject een paar keer zal meemaken, tenzij je volledig buiten de toeristische periodes zal reizen en/of prachtig zomerweer kan bestellen.
                      Ik wens jullie toch een prettige reis, maar koppel er nog maar 21 dagen aan om achteraf uit te rusten misschien .
                      Groetjes
                      Last edited by Guest17; 1 juni 2013, 07:17.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Europa rondreis auto

                        ach..Japanners doen een Europa tour in 8 dagen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Europa rondreis auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          ach..Japanners doen een Europa tour in 8 dagen.
                          grt,bouk.

                          En hééél lang geleden, toen we hier nog geen Japanners zagen, deden de Amerikanen het.
                          Weet je nog (1969) die film 'If it's tuesday, this must be Belgium'.....

                          PS Elk zijn manier van reizen natuurlijk, er zijn er zelfs die één week op hun buik en één week op hun rug gaan liggen op één of ander Spaans strand .

                          Groetjes

                          Comment


                          • #28
                            Re: Europa rondreis auto

                            Persoonlijk zou ik het langzamer doen,dus minder bezoeken.


                            mvg
                            Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                            schitterende maltwhisky op de kast

                            Comment


                            • #29
                              Re: Europa rondreis auto

                              Blijkbaar zien jullie graag "typische" centraaleuropese steden en dorpen in een berglandschap met water.

                              Waarom hiervoor zoveel rondrijden, kies één of twee plekken uit waar je de omgeving en de sfeer een tijdje in je kan opnemen.
                              Een behoorlijke tent op een vaste camping opslaan (een "self-catering" verblijf huren hoeft niet zoveel duurder te zijn) geeft je die rust.

                              Wat bedoelen jullie met "snel bezoeken" ?
                              In een stad zoals Salzburg zijn er veel kunsthistorische gebouwen, maar in Bohinj bv is er op dat punt niet veel te zien, daar kan je alleen wandelingen maken in de bergen (heuvels) rondom.
                              Kan je die dan niet beter in Oostenrijk of Zwitserland doen ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Europa rondreis auto

                                Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                                Het opzetten van zo'n tent gaat wel vlot. Het opbergen van zo'n tent, weet ik uit ervaring, kost nogal wat tijd.
                                Wat ook nog een overweging is om met een camper te gaan.

                                Tentje
                                Website: cameraobschuura.nl
                                Twitter: @CameraObSchuura
                                FaceBook: Cameraobschuura

                                Comment

                                Working...
                                X