Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doel

    Weet er iemand als doel nog bereikbaar is? en als er nog mooie foto's gemaakt kunnen worden.

    Ik heb namelijk iemand die foto's wil en aangezien hij wat ouder is en ook van oude verlaten gebouwen houd dacht ik aan doel.

    Iemand weet hiervan ?
    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

  • #2
    Re: Doel

    Denk dat het niet echt de moeite nog is. Of je moet van graffiti en trash houden..
    Life through a lens..

    Comment


    • #3
      Re: Doel

      bereikbaar is het zeker nog, maar zoals hierboven gezegd, buiten graffiti is er niet meer zoveel te zien. Hoewel, in de schemering en als het echt helemaal verlaten is (er komen toch nog behoorlijk wat toeristen langs) hangt er toch een bepaalde sfeer die mij wel aanspreekt.
      En oude, verlaten gebouwen ga je er in alle geval wel vinden

      Comment


      • #4
        Re: Doel

        In Doel (ben er nog niet zolang geweest)
        Zijn bijna alle huizen dichtgetimmerd. Er is nog een cafe open waar je iets kan drinken.
        Er zijn nog 10 of 11 huizen bewoond.
        Er hangen ook camera's.
        En als bij mij kwam er een meneer zich voorstellen als iemand die Doel veilig wilt maken. En hij zei dat hij er een fotograaf dood heeft teruggevonden.
        Redelijk ongeloofwaardig dus, maar die meneer bleef ons overal volgen waar we gingen. Iedere stap dat we zetten, volgde hij.

        Dus zo aangenaam is het er niet meer, maar nog steeds de moeite waard.
        En als je intresse hebt in mensen hun verhalen, die vertellen spontaan over Doel.

        Groetjes
        Everything has its beauty but not everyone sees it.

        Comment


        • #5
          Re: Doel

          Nooit geweest en in feite heb ik het gevoel dat ik ook niks heb gemist.
          Tenzij misschien de ROA's

          Comment


          • #6
            Re: Doel

            veel is er niet te zien nee, sommige huizen kan je binnen liggen nog spullen van de mensen die daar gewoond hebben. sommige huizen zijn dicht gemaakt. Ik heb in november geen camera's gezien en er hingen veel fotografen rond. Het cafe was dicht en had zelfs de indruk dat het echt meer open ging.
            photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

            Comment


            • #7
              Re: Doel

              Oorspronkelijk geplaatst door Yakina Bekijk bericht
              In Doel (ben er nog niet zolang geweest)
              Zijn bijna alle huizen dichtgetimmerd. Er is nog een cafe open waar je iets kan drinken.
              Er zijn nog 10 of 11 huizen bewoond.
              Er hangen ook camera's.
              En als bij mij kwam er een meneer zich voorstellen als iemand die Doel veilig wilt maken. En hij zei dat hij er een fotograaf dood heeft teruggevonden.
              Redelijk ongeloofwaardig dus, maar die meneer bleef ons overal volgen waar we gingen. Iedere stap dat we zetten, volgde hij.

              Dus zo aangenaam is het er niet meer, maar nog steeds de moeite waard.
              En als je intresse hebt in mensen hun verhalen, die vertellen spontaan over Doel.

              Groetjes
              Hij kwam net hetzelde zeggen tegen ons.
              Ben al meermaals in Doel geweest. De eerste keer lijkt het wel wat. Maar voor echt te urbexen is er niet veel meer te doen.

              Grtz

              Comment


              • #8
                Re: Doel

                Ik ben er verleden jaar met onze fotoclubje geweest in combinatie met de haven en er waren nog een paar huizen waar je binnen kon maar de rest is er veel mooie graffiti
                zie mijn foto bij straatfotografie (mvdd)
                we hebben wel een huis binnengedrongen maar er stond rap iemand die zelf als je niet direct vertrekt de politie erbij haalt,
                je kan er wel op de dijk mooie foto's van de doeltorens nemen,Het is jammer want het is echt een ramptoeristdorpje geworden
                gs mvdd

                Comment


                • #9
                  Re: Doel

                  Het verhaal van de " dorpsidioot" is me reeds bekend, een man uit mijn fotoklas is er ook geweest en hij sprak over een man met een " hou doel veilig" -shirt die hen steeds achterna liep en blijkbaar graag op de foto ging, aangezien hij geregeld door het beeld kwam lopen... leuk!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doel

                    Even dit oude topic terug bovenhalen.
                    Hoe is het de dag van vandaag in Doel?
                    Nog bereikbaar? De bedoeling is dat ik wat grafitti achtergronden kan gebruiken tijdens een shoot. Binnen hoef ik nergens te zijn.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doel

                      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      Even dit oude topic terug bovenhalen.
                      Hoe is het de dag van vandaag in Doel?
                      Nog bereikbaar? De bedoeling is dat ik wat grafitti achtergronden kan gebruiken tijdens een shoot. Binnen hoef ik nergens te zijn.
                      Het was een van mijn laatste trips... Drie jaar geleden. Er waren maar twee huizen betreedbaar en het was totaal niet de moeite.
                      Waarom zou het dorp niet toegankelijk zijn, er wonen nog mensen. Eén van hen heeft ons toen rondgeleid.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doel

                        Voor graffiti achtergronden is de Krugerstraat, Zurenborgwijk, Antwerpen ook een mogelijkheid.
                        Betreft een rustige straat met langs beide zijden een blinde muur met graffiti.
                        Tijdens het weekend quasi geen geparkeerde voertuigen en geen doorgaand verkeer of bewoners.
                        Eventueel via Google Earth te raadplegen.
                        mvg,
                        Patric

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doel

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Het was een van mijn laatste trips... Drie jaar geleden. Er waren maar twee huizen betreedbaar en het was totaal niet de moeite.
                          Waarom zou het dorp niet toegankelijk zijn, er wonen nog mensen. Eén van hen heeft ons toen rondgeleid.
                          Ik lees hier en daar dat je daar nogal in de gaten gehouden wordt en op je stappen gevolgd. Dat zou niet zo aangenaam zijn voor het model.
                          Misschien dat dit tegenwoordig niet meer aan de orde is?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
                          Voor graffiti achtergronden is de Krugerstraat, Zurenborgwijk, Antwerpen ook een mogelijkheid.
                          Betreft een rustige straat met langs beide zijden een blinde muur met graffiti.
                          Tijdens het weekend quasi geen geparkeerde voertuigen en geen doorgaand verkeer of bewoners.
                          Eventueel via Google Earth te raadplegen.
                          mvg,
                          Patric
                          Net even gekeken via google earth. Mooie grafitti inderdaad, thx voor de tip.
                          Wel vrij weinig mogelijkheden voor de rest precies. Vlakke muren rechttoe rechtaan.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doel

                            In het eerste gedeelte van de straat zijn er muren aan beide zijden. Vervolgens een knik in de straat.
                            Na de knik (asverlegging) is er aan de rechterzijde nog muur en links is het een talud (lage muur gevolgd door gras, aarde) van de spoorberm.
                            Hier en daar zijn er wel muurgedeelten die iets dieper liggen.
                            Patric

                            Comment

                            Working...
                            X