Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berlijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Berlijn

    zag dat er nog geen topic over berlijn was en ik ga in de vakantie waarschijnlijk een weekje naar ginds. iemand tips? vooral in verband met architectuur (andere mogen ook).
    alvast bedankt

    groeten , robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

  • #2
    Re: Berlijn

    Als architectuur je dada is, dan mag je de Bundestag zeker niet overslagen. Het is een (naar mijn mening althans) geslaagde combinatie.

    In plaats van 2 uur of langer aan te schuiven (tenzij je er al om 8u 's ochtends gaat staan), kan je echter beter een geleid bezoek regelen. Tijdig mailen volstaat om op een afgesproken uur via de zij-ingang binnen te mogen. Wij mailden amper een week op voorhand maar gaven hen de volledige vrijheid over dag en uur van bezoek. Meer info: hier

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: Berlijn

      Als je voor de klassiekers wil gaan dan mag Checkpoint Charlie, de Reichstag, Schloss Charlottenburg, Potsdam uiteraard niet ontbreken.
      Ga ook eens op zoek naar wat studenten, ze leiden je graag rond door "hun" Oost Berlijn, en je komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen.
      Het parlement is architecturaal een pareltje, dus daar kan je je zeker ook volledig uitleven.

      In de omgeving van Berlijn is trouwens ergens een Agfa (?) museum (lang geleden dat ik er geweest ben, en toen was het redelijk muf en verouderd, maar misschien is het ondertussen wat opgefrist en dan zou het zonde zijn om het te missen)

      Als je de kans hebt is Ferropolis (een enorm kerkhof van oude GIGANTISCH GROTE graafmachines) ook wel leuk. Je moet dan wel een heel eind buiten Berlijn zijn.
      (enkel te doen met mensen die foto-minded zijn, want blijkbaar gaat het voor buitenstaanders snel vervelen)
      When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

      Comment


      • #4
        Re: Berlijn

        Aster en Mr.D: alvast bedankt, dit zijn heel bruikbare tips

        groeten, robbe
        Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
        Wait. Look. Feel.
        Then shoot ! (David Muench)

        Comment


        • #5
          Re: Berlijn

          Als je van architectuur houdt zul je ogen tekort komen in Berlijn : Reichstag, Potzdammer Platz (Sony-center), enz, enz.... Een beklimming van de Fernsehnturm op Alexanderplatz is ook heel erg de moeite (prachtige fotolocatie). Ik was er verleden jaar in mei en raad je aan om ook eens Ostkreuz te bezoeken, een wijk in voormalig Oost Berlijn die nu bruisend tot leven komt met veel restaurantjes maar die ook nog de sfeer van achter het IJzeren Gordijn heeft behouden.

          Comment


          • #6
            Re: Berlijn

            Oorspronkelijk geplaatst door Doggen Bekijk bericht
            ... de sfeer van achter het IJzeren Gordijn ...
            Toen ik er een 8 jaar geleden was, kon je de scheiding tussen Oost en West gewoon voelen... ook al was de muur al een hele tijd weg.
            Oost-Berlijn stelt qua architectuur niets voor, maar de grauwe, ruwe, sombere sfeer van deze huizen maken dat je er pracht foto's kan maken...
            als je daar natuurlijk voor bent... Echt happy-happy-joy-joy is het in de meeste stukken Oost-Berlijn niet echt
            Trouwens, als architectuur je ding is: de Bauhaus stroming is afkomstig van die kanten (Weimar?) . De de Bauhaus-Schüle kan je daar gaan bekijken... ik dacht in Dessau, niet zo heel ver van Berlijn.
            Maar net zoals mijn opmerking over Ferropolis: informeer je even op voorhand, you love it or you hate it
            When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

            Comment

            Working...
            X