Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benidorm en omstreken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Benidorm en omstreken

    Eind mei vertrek ik naar de streek van Benidorm, naar een plaatse Villajoyosa genoemd. De keuze van de streek was eerder toevallig aangezien wij steeds zoeken naar de kleinschalige goeie hotels. Aangezien die er, althans aan de kust, niet zo talrijk aanwezig zijn, is onze keuze dan maar gevallen op deze streek. We hebben een hotel gevonden gelegen vlak op een rots vlak aan zee met uiteraard een uniek uitzicht. Het wordt een rustvakantie, maar toch zijn wij geen echte zonnekloppers en willen bijgevolg enkele interessante zaken gaan bekijken en behalve aan de kustlijn eigenlijk ook liefst iets dieper in het hinterland op zoek naar wat authenticiteit.
    Zijn er mensen die hier toevallig ervaring hebben in deze streek en ons enkele tips kunnen aan de hand doen. De streek van Calpe met beklimmen van de Peñon heb ik al eens gedaan. Dit geeft uiteraard prachtige plaatjes. Maar er moet wellicht nog meer zijn dan dat. Onlangs hoorde ik dat er zelfs in het oud stadsgedeelte van Benedorm een en ander moet te zien en te fotograferen zijn.
    Graag wat tips uiteraard ook met wat fotografisch belang.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Benidorm en omstreken

    Je gaat ver buiten het toeristische seizoen, dat is ook al wat..
    In het hinterland heb je daar het kasteel (ruine,vestiging...) van Guadelest, ligt wel mooi op een berg met vergezichten. Daar iets aan de rand van het stadje kan je vrij authentiek-minder-toeristisch eten. Maar het blijft er wel een beetje Scherpenheuvel.
    Als je al in Calpe was, dan waarschijnlijk ook in Altea ? In ieder geval is het oude Altea op de berg ook de moeite waard. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=129269
    Nog een beetje terug naar het noorden heb je dan Javea, weinig of geen hoogbouw, wel gezellige haven.

    Comment


    • #3
      Re: Benidorm en omstreken

      Als je naar guadalest gaat passeer je langs de fonts de Algaar (bronnen en watervallen) in Alicante staat een enorm fort (mooi vergezichten)de weg van Calosso d'en sario naar pego levert mooi plaatjes op,en in de buurt van de stad Alcoi ontdekten wij vorig jaar een prachtig natuurpark hoog in de bergen ;wij gaan in Mei zeker terug want ik denk dat je daar prachtige vergezichten hebt .Als ik je tegen kom betaal ik een pint fijne vakantie Groetjes G.

      Comment


      • #4
        Re: Benidorm en omstreken

        Ben er van 26mei tot 3juni. Kunnen misschien wel iets regelen.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Benidorm en omstreken

          Wat je zeker eens moet doen is Guadalest
          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

          Comment

          Working...
          X