Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barcelona tips gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Barcelona tips gezocht

    Hallo,

    van maandag 10 september tot vrijdag 14 september ga ik met mijn vriendin
    een midweekje Barcelona verkennen.

    Kunnen jullie me tips geven wat we zeker moeten zien ?

    Natuurlijk doen we de volgende dingen al :
    - Sagrada Familia (de moeite vanbinnen ? )
    - Parc Guell
    - La pedrera
    - de magische fontein op de olympische berg
    - La Rambla (waar ook ons hotel is)
    - heel misschien de zoo als er tijd over is (zit de albino gorilla daar nog ?)

    Ik heb vooral interesse in gebouwen en architectuur, panorama's en verzichten, straat-portretten en -theater, avondshots, marktjes, kleine straatjes ..
    Minder interesse in musea en kunst (beelden/schilderijen).

    Dit is mijn materiaal :

    - Nikon D50
    - Nikkor 18-200 VR + uv filter
    - Sigma 50-500 + uv filter
    - manfrotto monopod
    - zware manfrotto tripod
    - joystick ballhead
    - 4 x 2 Gb SD memory
    - SB600 flits

    Wat van mijn materiaal zal ik meenemen ?
    De body, 18-200 en de monopod al zeker, maar ik twijfel of ik de bigma en tripod moet meepakken ?
    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

  • #2
    Re: Barcelona tips gezocht

    Sagrada Familia : is binnen (en buiten trouwens ook) nog steeds een werf, maar het loont zeker de moeite om eens in die torens te gaan. Het leuke is om om de zoveel jaar terug te gaan en de vooruitgang te zien...
    Parc Guell, en eigenlijk alles van Gaudi vind ik de moeite... In een zijstraat van de ramblas vind je ook Palau Guell die ook wel de moeite is... In een andere zijstraat vind je de Placa Reial die ook niet mis is, met lantaarnpalen ontworpen door Gaudi.

    Als je 4 dagen blijft heb je toch een aantal mogelijkheden. Ik zou zeker 1 (of 2 dagen - hangt af van het aantal keren dat je afstapt natuurlijk) gebruik maken van de Bus Touristic : 3 lijnen die je rond Barcelona voeren. Je stapt af en op waar en wanneer je wil. De belangrijkste Gaudi-monumenten worden met de bus aangedaan, al moet je voor Parc Guell wel een knappe klim te voet doen. Probeer - bij mooi weer - een zitje boven te bemachtigen. Kan wel druk zijn in hoogseizoen, maar mijn ervaring is dat je - dacht ik - elk kwartier wel een bus hebt. Als je een busticket koopt krijg je ook een kaartje met alle bezienswaardigheden op... Lekker handig!!

    Voor verder afgelegen bezienswaardigheden van Gaudi - zoals Casa Calvet, Casa Vicens, Finca Guëll hebben we de metro genomen...

    Wat sport betreft : We zijn niet echt voetbal-lovers, maar het stadium van FCB vonden we ook wel de moeite, evenals het olympisch dorp en het olympisch stadion.

    Onze laatste bezoeken dateren van 2001 en 2006. Alleen van 2001 hebben we een album op't internet staan, toen nog genomen met een Sony dsc-f505... http://foto.telenet.be/3270135228

    Veel plezier in Barcelona. 'k wou da'k mee kon...
    Ik zou zeker zo veel mogelijk materiaal meenemen. Zeker je statief (voor 's nachts) en je bigma...
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: Barcelona tips gezocht

      bedankt voor de info.

      En waarom zou ik de bigma moeten meepakken volgens u ?
      Heb ik zoveel zoom nodig ?
      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

      Comment


      • #4
        Re: Barcelona tips gezocht

        Hallo BD-ers,

        Hier mijn eerste berichtje op het forum.
        Leuke site met toffe mensen!

        I.v.m. Barcelona: Het stadion van Barcelona is de moeite waard om te bezoeken + er is een musea aan.

        Greetz,

        Frankyboy yang
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Barcelona tips gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
          Hallo BD-ers,

          Hier mijn eerste berichtje op het forum.
          Leuke site met toffe mensen!

          I.v.m. Barcelona: Het stadion van Barcelona is de moeite waard om te bezoeken + er is een musea aan.

          Greetz,

          Frankyboy yang
          Welkom op dit forum
          Kan ik ook binnen in het stadium gaan ? Zal wel te betalen zijn ?
          *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

          Comment


          • #6
            Re: Barcelona tips gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
            bedankt voor de info.

            En waarom zou ik de bigma moeten meepakken volgens u ?
            Heb ik zoveel zoom nodig ?
            Ik gebruik graag een zware zoom om details (bvb in de torens van de Sagrada Familia, ...) te nemen. Maar natuurlijk : ik moet je lens niet dragen hé, ik heb makkelijk praten!!

            Stadium is inderdaad te betalen - ik dacht dat we vorig 11€/pp betaalden - maar kan me natuurlijk vergissen...
            BD0910BE

            Comment


            • #7
              Re: Barcelona tips gezocht

              Je kan binnen in het stadion gaan.

              Je het een grote en een kleine toer.
              Ik heb enkele jaren geleden de kleine toer gedaan en we zijn in het stadion, de kleedkamers van bezoekers, de persruimte, musea... mogen gaan bezichtigen.
              De prijs? +/- 6€?

              In het stadium heb je ook nog shops.

              Greetz,

              Frankyboy yang
              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Barcelona tips gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                Hallo,

                van maandag 10 september tot vrijdag 14 september ga ik met mijn vriendin
                een midweekje Barcelona verkennen.

                Kunnen jullie me tips geven wat we zeker moeten zien ?

                Natuurlijk doen we de volgende dingen al :
                - Sagrada Familia (de moeite vanbinnen ? )
                - Parc Guell
                - La pedrera
                - de magische fontein op de olympische berg
                - La Rambla (waar ook ons hotel is)
                - heel misschien de zoo als er tijd over is (zit de albino gorilla daar nog ?)

                Ik heb vooral interesse in gebouwen en architectuur, panorama's en verzichten, straat-portretten en -theater, avondshots, marktjes, kleine straatjes ..
                Minder interesse in musea en kunst (beelden/schilderijen).

                Dit is mijn materiaal :

                - Nikon D50
                - Nikkor 18-200 VR + uv filter
                - Sigma 50-500 + uv filter
                - manfrotto monopod
                - zware manfrotto tripod
                - joystick ballhead
                - 4 x 2 Gb SD memory
                - SB600 flits

                Wat van mijn materiaal zal ik meenemen ?
                De body, 18-200 en de monopod al zeker, maar ik twijfel of ik de bigma en tripod moet meepakken ?
                Vergeet die Bigma, te zwaar, en te weinig nut in Barcelona, een stad van smalle steegjes en ook wel veel criminilateit, waar je beter niet teveel opvalt met duur gerief.
                Ik zou zelfs de monopod niet meenemen, enkel de body, de ideale 18-200 en misschien de flits, alhoewel....

                Comment


                • #9
                  Re: Barcelona tips gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Vergeet die Bigma, te zwaar, en te weinig nut in Barcelona, een stad van smalle steegjes en ook wel veel criminilateit, waar je beter niet teveel opvalt met duur gerief.
                  Ik zou zelfs de monopod niet meenemen, enkel de body, de ideale 18-200 en misschien de flits, alhoewel....
                  Dat dacht ik ook, van die bigma niet mee te pakken.
                  Maar ik wil wel s'avonds vele foto's nemen van verlichte gebouwen,
                  en van de gekleurde fonteinen. Zou ik dan niet minstens een monopod,
                  en misschien wel mijn tripod meenemen ?
                  *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                  Comment


                  • #10
                    Re: Barcelona tips gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                    Ik gebruik graag een zware zoom om details (bvb in de torens van de Sagrada Familia, ...) te nemen. Maar natuurlijk : ik moet je lens niet dragen hé, ik heb makkelijk praten!!

                    Stadium is inderdaad te betalen - ik dacht dat we vorig 11€/pp betaalden - maar kan me natuurlijk vergissen...
                    Net opgezocht op het internet : 11.5 euro voor 1 volwassenen , en dan
                    mag je in het stadium, kleedkamers , loges en museum.
                    Dit zal zeker al bij op het programma komen.
                    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                    Comment


                    • #11
                      Re: Barcelona tips gezocht

                      "La Bouqueteria" ... niet vergeten ... een kleurrijke, njammy overdekte markt zijlings van de Ramblas ...

                      de haven is ook mooi ... en met uw voetjes in de zee gaan ...

                      de Miro Foundation ... een mooi museum hoog boven de stad ... daar heb je dan ook mooi zicht over de stad ...

                      en yep ... die toeristenbussen zijn superleuk ... wel van boven gaan zitten hé ... je krijgt dmv oortjes ook nog heel wat info over de stad ...

                      een uurtje in de trein en een leuke kabeltreinrit en je bent in Montserrat ... een klooster ... be warned ... als ge de Zwarte Madonna wil bezoeken ga je een tijdje in de wachtrij staan ... maar naar het schijnt vervult ze al je wensen

                      doe Barca de groeten ... tis een superleuke blije vrolijke stad ...

                      ps oppassen voor zakkenrollers ... zeker op de Ramblas ... je hebt daar zo van die gokspellekes 'onder welk van de 3 bekertjes zit het bolleke' ... das niet echt bedoeld om geld te verdienen met dat spelleke maar om ondertussen de onoplettende toeschouwer wat lichter te maken ...
                      Scotty... beam me up !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Barcelona tips gezocht

                        Nog een klein vraagje,
                        zal een polarisatie filter niet handig zijn, aangezien ik vele
                        gebouwen met waarschijnlijk veel lucht ga fotograferen ?
                        En Spanje is toch wel een vrij zonnig land.

                        En kan ik met een polarisatiefilter op 18 mm panorama's maken,
                        of ga ik rare effekten langs de kanten krijgen, en daardoor geen
                        mooie overgangen hebben tussen de verschillende foto's ?

                        Greetz
                        *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                        Comment


                        • #13
                          Re: Barcelona tips gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                          Nog een klein vraagje,
                          zal een polarisatie filter niet handig zijn, aangezien ik vele
                          gebouwen met waarschijnlijk veel lucht ga fotograferen ?
                          En Spanje is toch wel een vrij zonnig land.

                          En kan ik met een polarisatiefilter op 18 mm panorama's maken,
                          of ga ik rare effekten langs de kanten krijgen, en daardoor geen
                          mooie overgangen hebben tussen de verschillende foto's ?

                          Greetz
                          Je zal voor de "slim"-versie moeten kiezen om geen/minder vignettering te hebben... maar of die op een 18mm helemaal "vignettering"-loos werkt weet ik niet hoor...
                          BD0910BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Barcelona tips gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                            "La Bouqueteria" ... niet vergeten ... een kleurrijke, njammy overdekte markt zijlings van de Ramblas ...
                            La Boqueria ( Mercat St Joseph ) Lana , heel erg mooi daar ! Als je op de Rambla's staat en naar de zee kijkt rechtse zijde.



                            Vorig jaar ongeveer dezelfde periode daar geweest, jammergenoeg hadden we het weer wat tegen

                            Sagrada zeker doen ( wel geen mono of tripod toegelaten ) , Parc Guell , Miro, Gaudi ,Picasso museum , haven, la barcelonetta , enz... Heel veel te zien daar hoor.

                            Ik had mee : 12-24 , 24-105 en 70-200 lenzen en dat was meer dan voldoende voor mij.

                            Van criminaliteit geen last gehad, alleen wat opletten aan de rechtse kant van de Rambla's ( dus de kant van La Boqueria ) , staat gekend voor de ietwat louche buurt daar.

                            Verder kun je er lekker eten ( een tip zeker eens naar de tapasbar Pinxtos ofziets gaan op citutat La Princessa )

                            Barcelona heeft een schitterend metronetwerk dat trouwens ook heel fotogeniek is , ik dacht dat we voor nog geen 20 euro PP 4 dagen Barcelona doorkruist hebben.

                            Veel plezier daar !
                            Last edited by RDB; 1 augustus 2007, 12:51.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Barcelona tips gezocht

                              Heb onlangs een verslagje gemaakt en op mijn site geplaatst. Misschien heb je hier iets aan.
                              http://www.dannybeuten.net

                              En meer speciefiek op deze plaats:
                              http://www.dannybeuten.net/Reizen/Ba...barcelona.html

                              grt. pomeke

                              PS: volgens mij is de grote albino aap dood.
                              Last edited by pomeke; 2 augustus 2007, 15:43.

                              Comment

                              Working...
                              X