Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barcelona tips gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Barcelona tips gezocht

    vreemd dat het nog niet is aangehaald maar wat je absoluut niet mag vergeten is het barcelona pavilion, van Mies vd Rohe, zeker de moeite,
    en zoals gezegd polafilter meenemen, kan bij lichte gebouwen ook een groot verschil maken.

    groeten, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

    Comment


    • #32
      Re: Barcelona tips gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup Bekijk bericht
      ik vertrek ook in september, is een polarisatiefilter nu aangeraden of niet?

      zo ja, ook mogelijk personen te fotograferen ermee?

      thx
      Ik ben net terug uit Barcelona en heb m'n polarisatiefilter eigenlijk niet echt nodig gehad. Behalve in Parc Guell, daar heb ik hem wel gebruikt.

      De mooiste bezienswaardigheden zijn reeds aangehaald en ook dat je moet oppassen voor zakkenrollers. Wij hebben er ééntje op heterdaad kunnen betrappen, gelukkig hadden we het op tijd gemerkt.

      De ramblas de mar (verlengde van de ramblas, over het water) is ook een fotogenieke plek.

      Comment


      • #33
        Re: Barcelona tips gezocht

        domme vraag, maar waarom juist parc guell? op fototechnisch gebied dan?

        Comment


        • #34
          Re: Barcelona tips gezocht

          Prachtige stad voor te bezoeken en voor foto's te nemen
          Hier een overzichtje wat je zoal kan fotograferen.
          Maar voor de Sagrada Familia zou ik zeker een groothoek meepakken en zelfs dan nog is het moeilijk voor deze kathedraal er op te zetten zo immens is deze.
          Maar een goede tele voor de details vast te leggen heb je zeker nodig.


          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

          Comment


          • #35
            Re: Barcelona tips gezocht

            Kben vorig jaar enkele dagen In Barcelona geweest tijdens een autovakantie in Spanje.

            Van mijn tips zijn de meesten al opgenoemd ma kga ze toch nog eens bijeenzetten.

            - Castell De Montjuïc : Leek me heel wat maar we zijn spijtig genoeg niet meer binnengeraakt. We waren er te voet naartoe gewandeld en hadden de duur van de tocht iets onderschat. Binnenin is een museum en heb je een mooi vergezicht over de stad en over de haven... Iets lager heb je heel wat tuinen nog, mooi om in te wandelen maar mij persoonlijk boeiden ze minder. Aan de Jardins Del Mirador heb je ook place de la sardana... Geen hoogtepunt maar als je er toch bent. La Sardana is de lokale volksdans. Zo dansen in een kring.
            - Cementiri Del Sud-Oest : Het kerkhof, misschien raar om te gaan bekijken maar het is wel het grootste van Europa. Veel bekende personen hebben hier hun graf. De rustplaats van de familie Battlo is de moeite en ook de “Fossar de la Pedrera”, een plaats waar velen republikeinen werden ter dood gebracht na de oorlog. Hun namen staan op die pilaren. Ook werd daar een of andere leider vermoord door Franco.
            - Sagrada Familia natuurlijk.
            - Al de rest van Gaudi ook natuurlijk. Is al uitvoerig besproken
            - Zeker ook FC Barcelona doen en het winkeltje voor een origineel shirt als je fan bent... :d Olympisch dorp kom je automatisch als je fc barcelona gaat bezoeken. Iets verder ook het Spaans dorp ( een beetje zoals bokrijk maar dan voor Spanje).
            - La Rambla is mooi om eens over te wandelen... Maar iets na middernacht was er al niet veel meer te zien, dat was bij ons die dag toch zo... Wel ontzettend duur... Waren meer dan 20euro kwijt voor 3 cola's om u een gedacht te geven. Veel straatartiesten!
            - Port Vell is mooi, een dikke tegenvaller was het aquarium, zeker niet doen... Is vrij duur en stelt helemaal niet zo veel voor... Mij lukte het ook niet om een degelijke foto te nemen daar, maar dat lag toen vooral aan mezelf. Aan de haven ben je ineens ook bij het Columbus standbeeld.
            - De kerken zijn allen mooi, met als uitschieter Església Catedral de la Santa Creu. Ook Església de Santa Maria del Pi en Santa Maria del Mar zijn heel mooi. Església de Sant Pau del Camp lag vlak aan ons hotel en was een kleine oude kerkruine. Wel mooi, maar de toegang was volledig afgesloten voor een langere periode precies.
            -Monestir de Pedralbes hebben we niet meer kunnen doen wegens tijdgebrek... Heb ik veel spijt van omdat ik er veel goeds over gehoord heb.
            - Palau Nacional de Montjuïc mag zeker niet ontbreken met tegen de avond als hoogtepunt de lichtshow met de fonteinen (Font Màgica). Wees er op tijd bij! Was er superdruk.
            Ik ben vast nog vele zaken vergeten. Ik zou zeggen zoek eerst nog wat foto's op, op sites zoals flickr en pbase. Die geven je een leuk gedacht over elk gebouw.

            Als je zelf met de wagen bent, maak dan even een uitstapje naar Montserrat zoals iemand al vermeldde.. ECHT de moeite!!!! Maar je bent er wel een dagje mee kwijt. Je kan er ook met een treintje vanuit barcelona naartoe dacht ik.

            Maak gebruik van de bus turistic. Ze rijden er echt met hopen en je kan in en uitstappen zoveel je wil op alle bezienswaardige plaatsen....

            Wat betreft veiligheid... Ik heb nooit last gehad en heb steeds met mijn camera (350D toen) openlijk rondgelopen. Wel vond ik het er soms gevaarlijker uitzien overdag dan tijdens de nacht in de buurt van de rambla.. We wandelden een straatje in en 2 plaatselijke mannen begonnen uit het niets te vechten. Iets erna stond de straat op stelten en hebben we ons uit de voeten gemaakt. Ook overal junkies overdag. De dag erna wandelen we terug zo een straat in en plots valt een twintigtal meter voor ons een valies op de grond in stukken vaneen.. gevolgd door een TV. En veel geroep van het tweede of derde verdiep. Zijn even blijven staan bij wat andere toeristen maar politie hebben we niet gezien. Wel hevig die spaanse furie maar hadden we net 20 meter verder gelopen... Tegen de avond zagen we alleen nog toeristen, misschien dat de rest dan niet meer opviel. Raar!

            Have fun! en hopelijk heb ik je toch een klein beetje geholpen.

            Comment


            • #36
              Re: Barcelona tips gezocht

              Het nuttigste is hier al gezegd denk ik
              Toch nog even dit: kijk uit je doppen waar je je materiaal neerpoot want Barcelona is nu eenmaal bekend voor zijn zakkenrollers!
              Overal waar je loopt zie je verkopers (op zo'n snel oprolbaar matje of deken) met daarop portefeuilles, handtassen, zelfs foto-apparatuur ,....
              Zonder pessimistisch te doen: resultaat van een weekje Barcelona: 1 gestolen reiskoffer (gewoon heel even neergezet voor het hotel), 2 gestolen rugzakken en 1 gestolen portefeuille.
              Wel bijvermelden dat dit enkel gebeurd is bij de meest nonchalante en verstrooide mensen van mijn vriendenkring...
              Maar een gewaarschuwd mens is er twee waard hè

              Laat hierdoor je vakantie zeker niet verpesten!!! Barcelona is echt DE MAX (!), maar wees gewoon een beetje voorzichtig!

              Greetz en veel plezier,
              Aster
              When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

              Comment


              • #37
                Re: Barcelona tips gezocht

                Allen zeer bedankt voor de vele tips !

                Blijkbaar krijg ik van heel veel mensen te horen om op te passen
                voor zakkenrollers en diefstallen.
                Ik voel me al niet meer zo gerust ...

                Ik ben nu wel een voorzichtig iemand : portefeuille laat ik het hotel,
                mijn vriendin heeft een tasje rond haar hals onder haar kleren hangen,
                met daarin het geld voor 1 dag.
                Mijn cameratas hangt niet aan 1 kant van mijn schouder, maar over
                mijn hoofd en 1 arm, plus dat ik deze nog eens met een extra riem aan
                mijn broeksriem vasthang.

                Over een 3-tal weken is het zover : de foto's zullen zeker en vast volgen. (indien ze niet gepikt zijn)
                *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                Comment


                • #38
                  Re: Barcelona tips gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht

                  Ik ben nu wel een voorzichtig iemand :
                  Dan loopt het wel los
                  Veel plezier!

                  Greetz,
                  Aster
                  Last edited by Aster; 27 augustus 2007, 21:06. Reden: typfoutje
                  When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Barcelona tips gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                    Hallo,

                    van maandag 10 september tot vrijdag 14 september ga ik met mijn vriendin
                    een midweekje Barcelona verkennen.

                    Kunnen jullie me tips geven wat we zeker moeten zien ?

                    Natuurlijk doen we de volgende dingen al :
                    - Sagrada Familia (de moeite vanbinnen ? )
                    - Parc Guell
                    - La pedrera
                    - de magische fontein op de olympische berg
                    - La Rambla (waar ook ons hotel is)
                    - heel misschien de zoo als er tijd over is (zit de albino gorilla daar nog ?)

                    de albino gorilla is al meer dan een jaar dood ...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Barcelona tips gezocht

                      De zoo is super. Ik ben me daar eens een ochtend gaan bezighouden terwijl mijn vriendin Spaanse les aan het volgen was. Die albino gorilla is idd al gestorven.



                      Comment


                      • #41
                        Re: Barcelona tips gezocht

                        Als niet voetbalfan moet ik toch toegeven dat mij een rondleiding in het voetbalstadion van Barca een kick gegeven heeft.Zeker de moeite waard.
                        Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                        schitterende maltwhisky op de kast

                        Comment


                        • #42
                          Re: Barcelona tips gezocht

                          Wij zijn vorig jaar geweest, echt de moeite. Niet echt een onveiligheidsgevoel gehad, maar we hadden voor alle veiligheid toch enkel een D70 met twee lenzen mee. Al moet ik er wel bijzeggen dat we geen enkele keer de metro genomen hebben, en ook al niet teveel 's avonds met onze spullen rondgelopen hebben.

                          Het Picasso museum kan je beter vermijden als je je spullen meehebt, want je camera mag NIET mee binnen. Die moet je dus betalend afgeven aan een balie, en dan staat daar een fantastisch bord dat zij niet verantwoordelijk zijn voor schade aan, of verlies van je spullen. Je cameratas ligt dan ook mooi te blinken in open kastjes met de opening naar voor...

                          Voor de rest is er zoooooo veel te zien. Als je op de Ramblas zit, dan zit je zeer dicht bij het oude (gotische) gedeelte van de stad, waar je veel smalle kronkelende straatjes hebt met pleintjes en oude gebouwen. Van daaraf ben je ook zeer snel aan de zee, waar je leuke palmbomen op rijen hebt staan, levert bij zonsondergang ook leuke beelden op.

                          Het stadion van FC Barcelona zijn we niet binnengeweest, maar daar hebben we wel wat spijt van. Park Guell is ook heel leuk. Het oude olympische zwembad is op een bergflank gebouwd, en van daaruit kijk je uit over de volledige stad die in een soort dal ligt. Daar ben je dan ook in de buurt voor de peripherique naar de kustlijn.

                          Wat wij gedaan hebben is de eerste dag met de Bus Touristic zowel de rode als de blauwe lijn volledig rondgereden (de groene lijn rijdt niet gans het jaar door, dus hou dat in de gaten), en op de kaart hebben we dan kruisjes gezet waar we nog eens op het gemak wilden naartoe gaan kijken. De volgende dag zijn we dan aan die haltes afgestapt.

                          Voor de Sagrada moet je je wel voorbereiden op een lange wachtrij... en het zijn veel en smalle trappen.

                          Qua materiaal zou ik zelf eigenlijk enkel een 18-200 meenemen. Het enige wat we 's avonds op het dak van het hotel (zwembad en patio) gemist hebben was een statief, maar dat hebben we dan geimproviseerd met de tafeltjes en zo die daar aanwezig waren.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Barcelona tips gezocht

                            Als je effen weg wilt uit de stad, is het klooster van Montserrat een mooi alternatief. Gemakkelijk te bereiken met de combinatie metro / trein.

                            Ga er wel heen bij klaar weer, want het ligt in bergen. Wij waren er bij mistig weer en dan is er niet veel te zien

                            Veel plezier en enjoy the tapas

                            fluppe

                            Comment


                            • #44
                              Re: Barcelona tips gezocht

                              Ik woon sinds vijf jaar in Barcelona, en in al die tijd nog nooit bestolen geweest... maak je maar geen zorgen, een beetje opletten en het komt goed. Gewoon niet de verstrooide toerist wezen. In de metro je spullen op je buik, portefeuille in voorste broekzak en op drukke plekken zoals Ramblas kom je beter niet.
                              Voor jou zal het niet meer zijn, maar rond de 20e september wordt het 'stadfeest' La Merce gehouden met heel veel fotografie mogelijkheden...
                              Tips; La Barceloneta is een charmante vissersbuurt. Het strand zelf ligt er tegenwoordig heel vies bij, er zijn renoveringswerken aan de gang en het is echt geen zicht... maar wandelingen aan het strand blijven leuk en er zijn ook mooie gebouwen. Voor architectuurfotografie die geen Gaudi is: strakke moderne gebouwen vind je in de haven (het WTC waar de kabelbaan begint). Ook het MACBA en CCCB zijn musea aan pleintjes die mooi te fotograferen zijn met contrasterende oude gebouwen, skaters etc. Het loont ook de moeite om de Modernista route te volgen. Vragen in toeristische info.
                              De buurt Gracia is heel aangenaam, weinig verkeer en veel mensen op straat, veel pleintjes met barretjes etc. Groene metrolijn afstappen in Fontana en dan naar Plaza del sol bv. Interessant om mensen te fotograferen.
                              Een tip qua mobiliteit/ ik vind metro en bussen heel goed, maar je kan ook bv een scooter huren! Veel leuker, veel sneller, veel flexibeler, je ziet meer en je kan altijd stoppen.

                              groeten
                              Koen

                              Comment


                              • #45
                                Re: Barcelona tips gezocht

                                Een fiets stallen moet je er blijkbaar ook niet doen
                                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=181477

                                Greetz
                                Aster
                                When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

                                Comment

                                Working...
                                X