Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barcelona tips gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Barcelona tips gezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
    Dat dacht ik ook, van die bigma niet mee te pakken.
    Maar ik wil wel s'avonds vele foto's nemen van verlichte gebouwen,
    en van de gekleurde fonteinen. Zou ik dan niet minstens een monopod,
    en misschien wel mijn tripod meenemen ?
    Kijk, een monopod gebruik ik om bijvoorbeeld in de zoo met 300mm nog een beetje stabiliteit te hebben. Een statief daarentegen is geschikt voort nacht en ook lange lenzen.
    Maar, de d40 is een zeer goed presterende camera in het donker, daarbij de VR van de 18-200, zou je toch al een heel eind mee moeten komen, niet?
    Als het echt niet anders kan, zet ik de camera op een muurtje, of zak.
    Maar een statief in Barcelona, is niet aan mij besteed. Echter, ik ben net naar Californie, Arizona, Utah en Nevada geweest, met een kompaktje!!! Terwijl de 5D gewoon thuis bleef.
    Ik maak dan ook wel een onderscheid tussen "fotovakantie" en gewone vakantie. Morgen voor een weekeindje naar Parijs, daar gaat wel het goede spul mee (nee, geen statieven of monopods)

    Comment


    • #17
      Re: Barcelona tips gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door pomeke Bekijk bericht
      Heb onlangs een verslagje gemaakt en op mijn site geplaatst. Misschien heb je hier iets aan.
      http://www.dannybeuten.net

      En meer speciefiek op deze plaats:
      http://www.dannybeuten.net/Reizen/Ba...barcelona.html
      Bedankt voor de samenvatting, handig !!
      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

      Comment


      • #18
        Re: Barcelona tips gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Kijk, een monopod gebruik ik om bijvoorbeeld in de zoo met 300mm nog een beetje stabiliteit te hebben. Een statief daarentegen is geschikt voort nacht en ook lange lenzen.
        Maar, de d40 is een zeer goed presterende camera in het donker, daarbij de VR van de 18-200, zou je toch al een heel eind mee moeten komen, niet?
        Als het echt niet anders kan, zet ik de camera op een muurtje, of zak.
        Maar een statief in Barcelona, is niet aan mij besteed. Echter, ik ben net naar Californie, Arizona, Utah en Nevada geweest, met een kompaktje!!! Terwijl de 5D gewoon thuis bleef.
        Ik maak dan ook wel een onderscheid tussen "fotovakantie" en gewone vakantie. Morgen voor een weekeindje naar Parijs, daar gaat wel het goede spul mee (nee, geen statieven of monopods)
        Ik heb toch besloten om beiden (monopod en tripod) mee te nemen.
        Monopod is niet zo groot (45 cm) en ga ik gebruiken voor schemer-tijd,
        pano's en binnen in gebouwen.
        Kan ook nog handig zijn om gauwdieven mee te bewerken.
        Tripod zal op de kamer blijven liggen en enkel buiten komen als we een avondje naar de fonteinen gaan.
        *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

        Comment


        • #19
          Re: Barcelona tips gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
          Bedankt voor de samenvatting, handig !!
          Graag gedaan!

          (hopelijk staat mijn mini site-tje je aan, is nl fijn om eens een andere mening te weten)

          Grt. Pomeke

          Comment


          • #20
            Re: Barcelona tips gezocht

            In Barcelona ook een wandeling langs de waterkant maken, zeker de moeite en héél geschikt voor fotografie (noemen ze rambla marin geloof ik)
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #21
              Re: Barcelona tips gezocht

              Begin juni 5 dagen in Barcelona gezeten... super! Hoogtepunten waren voor mezelf: Gaudi-toestanden, Miro museum, Boqueria (zeker de bar achteraan: zaalige sardienen), Camp Nou (match tegen Espanyol live meegemaakt), Mont Juïc en de fonteinen-show 's avonds aan de Plz Espanya(foto's nemen viel hier tegen omdat het net autosalon was). Aan te raden om lekkere authentieke tapas te eten is de Bar O'TOXO - 3Hermanos in Carmen nr 59.
              La Rambla vond ik zwaar overroepen en lieten we zoveel mogelijk links liggen (duur en druk). Veel aangenamer om 's avonds een (gekoeld) biertje te drinken vond ik de Rambla de Raval (aan de zogezegde 'onveilige' buurt Barrio Chino) waar het wemelt van de Pakistani's die je met veel plezier deze biertjes verkopen. Staat momenteel ook de enorme bronzen kat.
              Veel plezier daar !!
              Last edited by Ewi-j; 12 augustus 2007, 05:04. Reden: Foute pleinen in originele post
              Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

              Comment


              • #22
                Re: Barcelona tips gezocht

                Hierbij nog enkele van mijn tips:

                Wat betreft materiaal: neem zo mogelijk alles mee, je krijgt spijt als je iets niet bij hebt dat je nodig blijkt te hebben. Ik had een 18-55, 24-105L en 100-400L bij en heb ze alledrie gebruikt. Een telezoom is perfect voor de details van de Sagrada Familia vanuit Placa de Gaudi (met een vijver).

                Wat betreft bezienswaardigheden: ik zou zeker eens een bezoek brengen aan het Parc de la Cuitadella met zijn wondermooie cascade fontijn. Dit is het park aan de Zoo. Dicht hierbij heb je dan ook nog de mooie Arc de Triomf.


                Foto van de CASCADE die je in het Parc de la Cuitadella vindt.

                Wat betreft documentatie: Ik heb heel veel gehad tijdens mijn bezoek aan Barcelona dit jaar aan de Insight Cityguide Barcelona met heel veel overzichtplannetjes en ook een compleet overzicht van alle metroverbindingen.

                Wat betreft vervoer: ik heb steeds de metro genomen, elke 3 minuten een klokvaste verbinding en je bent in geen tijd zelfs aan de andere kant van de stad zonder vast te zitten in het verkeer. Nog een pluspunt van de metro is dat een tienrittenkaart heel weinig kost (+/- 7€).

                Als je wil kan je ook nog eens mijn fotogallerij bekijken over Barcelona. Je vindt ze hier.

                Ik hoop dat je hieraan iets hebt.

                Groeten,

                Mark
                Last edited by mark w.; 8 augustus 2007, 21:23.
                http://markwijnants.zenfolio.com/
                Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                Comment


                • #23
                  Re: Barcelona tips gezocht

                  Thanks all !
                  *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                  Comment


                  • #24
                    Re: Barcelona tips gezocht

                    ik vertrek ook in september, is een polarisatiefilter nu aangeraden of niet?

                    zo ja, ook mogelijk personen te fotograferen ermee?

                    thx

                    Comment


                    • #25
                      Re: Barcelona tips gezocht

                      Polarisatiefilter voor landschappen, water, enz
                      voor personen
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #26
                        Re: Barcelona tips gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup Bekijk bericht
                        ik vertrek ook in september, is een polarisatiefilter nu aangeraden of niet?

                        zo ja, ook mogelijk personen te fotograferen ermee?

                        thx

                        Ik heb er alvast 1tje gaan halen bij konijn.
                        En ik ga het uiteraard voor gebouwen en pano's gebruiken.
                        *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                        Comment


                        • #27
                          Re: Barcelona tips gezocht

                          Voor gebouwen ga je t vlg mij niet zo nodig hebben. Tenzij je er de reflecties mee wil weghalen van de ruiten (ook wel tof bij auto's). Voor landschappen, dan kun je de lucht een mooie blauwe volle kleur geven (niet echt geven maar uithalen). Of voor het water: de reflecties eruithalen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Barcelona tips gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door pomeke Bekijk bericht
                            Voor gebouwen ga je t vlg mij niet zo nodig hebben. Tenzij je er de reflecties mee wil weghalen van de ruiten (ook wel tof bij auto's).
                            Meestal hangt er ook een beetje lucht rond de gebouwen
                            En reflecterende dingen uit de ramen halen , idd.
                            *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                            Comment


                            • #29
                              Re: Barcelona tips gezocht

                              vorig jaar geweest in augustus

                              zeker oppassen voor zakkenrollers!!
                              ze doen alsof ze toeristen zijn en lopen naast jou mee een of ander straatje in met een stadsplan in de hand.
                              zelfs ook heeft je sjakosj een rits, ze proberen het toch!

                              veel te veel te zien, veel te veel om foto's te trekken, echt een prachtig stad.
                              zeker gebruik maken van toeristische bus beter voor 2 dagen, goedkoper dan een ticket voor een dag.
                              vroeg op stap gaan dus niet uitslapen want overal zijn er gemakkelijk lange rijen. bv. museum van picasso, zeker 'n half uur vóór openingsuur ernaartoe!
                              Sagrada Familia: mooi zowel buiten als binnen (afhankelijk van tijdstip hoe licht binnenvalt door vensters boven... prachtig!)

                              ik kan blijven doorgaan maar de voorgangers hebben ook 'n heleboel tips gegeven dus

                              Comment


                              • #30
                                Re: Barcelona tips gezocht

                                Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                                Meestal hangt er ook een beetje lucht rond de gebouwen
                                En reflecterende dingen uit de ramen halen , idd.
                                Ja maar bij gebouwen ga je meestal geen rekening kunnen houden met de positie van de zon (moet je nu eenmaal opletten met een polafilter om er het mooie effect van de lucht mee te krijgen.

                                Comment

                                Working...
                                X