Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alaska anyone?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alaska anyone?

    Hey,

    In september vertrekken we voor 3 weken naar Alaska

    Hoop er weer leuke beesten voor de lens te krijgen!

    Heb al wel enige ervaring ivm foto's op safari, maar heb totaal geen weet hoe het met het licht gesteld is in Alaska rond deze periode. Normaal is de Bigma mijn grote vriend op dit soort reizen, maar ja, op safari is er meestal licht genoeg.

    Ben ik verplicht om toch nog een dure lichtsterke prime aan te schaffen zoals een 300mm F4 (nikon) F2.8 (Sigma) eventueel met een 1,7 converter?

    Lichtsterke zoom's in het bereik van de Bigma vallen helaas buiten m'n budget (tenzij iemand 'm 3 weken wil verhuren ;-)
    My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

  • #2
    Re: Alaska anyone?

    Ik heb enkel wat ervaring in het noorden van europa ( tot op de noordkaap )
    Maar ik vermoed dat het oversteken van de poolcirkel wel ongeveer overal hetzelfde effect heeft op licht.

    Wat me opviel is de korte tijd dat er volop licht beschikbaar is buiten de korte zomer. Wij waren er in juli, en dat was natuurlijk 24/7 licht, maar in het hoge noorden begint de herfst al in de 2de helft van augustus ( op de noordkaap, op Point barrow, dat nog noordelijker ligt, zal de situatie wat verschillen), dus september is al wat donkerder. Of beter gezegd, de dag duurt korter. Wanneer de zon ondergaat echter, is er nog een hele tijd schemer die fotograferen volgens mij nog steeds mogelijk maakt.

    Verder is de zonneschijn er echt helderder dan hier, hoe dat precies komt weet ik niet, maar er was in elk geval veel minder bewolking, en waarschijnlijk ook minder vervuiling ( al is dat maar een gok ). IK vond het licht daar in elk geval mooi, helder, de hemel vrij van vliegtuigstrepen ..

    Ik besef ook wel dat er een heel stuk Alsaka onder de poolcirkel ligt, en hoe dichterbij huis ( in een noord-zuid as ) hoe meer het licht zoals.. thuis :-)

    Ik ben alvast, op een gezonde manier, jaloers :-)

    have lots of fun
    sven
    Canon Ixus V, Nikon D70, Nikon 18mm-70mm f3,5-f4,5, Nikon 50mm f1,8

    Comment


    • #3
      Re: Alaska anyone?

      Toen ik in Canada was (vorig jaar in september) zat ik weliswaar een heel stuk zuidelijker maar... Overdag zal je wel genoeg licht hebben om je beestjes te fotograferen, het probleem is enkel dat ze meestal bij valavond uit hun nest komen... En valavond is redelijk donker he

      Lichtsterk kan denk ik voor de beestjes wel nuttig zijn
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

      Comment

      Working...
      X