Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oldtimers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oldtimers

    Hello,

    ben vorig weekeinde naar Zandvoort geweest voor het Nationale Oldtimer festival, enkele heel mooie wagens gezien, waaronder deze :



    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: Oldtimers

    Prachtige foto!
    Groetjes

    CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

    Comment


    • #3
      Re: Oldtimers

      Knappe foto! Omzetting hier echt geschikt!

      Mvg
      Gert
      Feedback is the breakfast of the champion

      website

      Comment


      • #4
        Re: Oldtimers

        Mooie foto

        Comment


        • #5
          Re: Oldtimers

          Knappe retrosfeer, weet je soms welke auto dit is?
          Heb er al een paar uur achter zitten surfen, denk een bentley maar weet het niet goed.
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #6
            Re: Oldtimers

            Ik heb er toch nog eens een nachtje over geslapen en dan kwam ik hem tegen.
            Het is een Veritas Meteor formule 2 uit 1950.
            Meer hierover te vinden hier.
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

            Comment


            • #7
              Re: Oldtimers

              Geweldige foto echt mooi.

              Maar ik ga even koppig doen.

              Ik vind die retro omzettingen nogal cliché en snap het idee er wel achter maar ben het met dat diee absoluut niet eens. Als ik een authentieke foto zie van zo'n wagen(monochroom) vraag ik me steeds af hoe die er "int echt" door de ogen van een mens van toen uitzag. In kleur dus.

              Daarom vind ik het soms jammer dat ze die dingen omzetten naar monochroom

              Mijn gedacht maar...
              http://frederikherregods.be

              Comment


              • #8
                Re: Oldtimers

                Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
                Geweldige foto echt mooi.

                Maar ik ga even koppig doen.

                Ik vind die retro omzettingen nogal cliché en snap het idee er wel achter maar ben het met dat diee absoluut niet eens. Als ik een authentieke foto zie van zo'n wagen(monochroom) vraag ik me steeds af hoe die er "int echt" door de ogen van een mens van toen uitzag. In kleur dus.

                Daarom vind ik het soms jammer dat ze die dingen omzetten naar monochroom

                Mijn gedacht maar...
                Om je een plezier te doen, hier is ie in't kleur zoals ie uit de camera kwam :


                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Oldtimers

                  awel ja !!!

                  Geweldig... ik ga voor kleur, ik zal waarschijnlijk alleen zijn maar ik ga voor kleur

                  Misschien alleen jammer dat die oranje strook wat aandacht trekt (nadelen van kleur), maar daar kan jij niet aan doen
                  http://frederikherregods.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oldtimers

                    Ik vind die foto ontzettend veel geslaagder in sepia dan in kleur!
                    Maar ik kan Fredder's denkwijze ook heel goed volgen, hoor.

                    Hele mooie foto trouwens,
                    en
                    ik wil nog heel even dat kleine spleetje licht onder de wagen vermelden.
                    Subtiel.
                    What do you mean? Funny how ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oldtimers

                      de eerste voor mij
                      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                      *BD1034BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oldtimers

                        vind ze allebei wel iets hebben, de eerste laat ons kijken zoals we gewend zijn naar die periode: sepia.
                        De tweede daarentegen geeft ons inderdaad het beeld zoals de mensen het toen zagen. En ik ben ook zo iemand die bij het kijken naar zo'n oude foto soms denkt: dat moet er in het echt knap uitgezien hebben.

                        maarreuuh, beide mooi, zwart-wit of kleur. Kleur geeft net dat beetje meer informatie.


                        de zwarte kader daarentegen vind ik dan weer minder geslaagd, evenals gootte en lettertype vanje naamsvermelding
                        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oldtimers

                          Zeer mooie foto !
                          Ik zou ook de kleur versie kiezen maar door de oranje vangrails verkies ik de sepia versie.

                          Kon jammergenoeg niet gaan en had deze veritas nog nooit in actie gezien, was het anders nog de moeite?
                          Flickr Photopage

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oldtimers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Baron Bekijk bericht
                            Kon jammergenoeg niet gaan en had deze veritas nog nooit in actie gezien, was het anders nog de moeite?
                            Ik was nog nooit naar het nationale oldtimer festival in Zandvoort geweest, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was
                            De Lamborghini Club Nederland was aanwezig, dus was ik uitgenodigd, maar ik moet toegeven dat de andere bolide's zeker niet minder waren, er stonden enkele Cobra's (vind ik schitterende wagens trouwens) maar jammer genoeg geen enkele originele, een hele reeks oude Jaguar's, BMW's uit de 02 serie (die ik vroeger ook nog gehad heb) ... kijk anders hier even voor enkele andere foto's van het festival : Nationaal Oldtimer Festival.

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment

                            Working...
                            X