Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

    Vandaag op de Fly-In te Malle:



    Morgen komt die nog eens langs.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

    Ik heb er niets op aan te merken.

    Wel een vraagje; ik zie dat je sluitertijd 1/200 is.
    Dan krijg je de snelheid blijkbaar netjes in de propellor.
    Moet je dan nog een beetje met het vliegtuig mee-pannen?
    Aan de achtergrond te zien is er van pannen niet of nauwelijks sprake maar 1/200 lijkt me een lange sluitertijd voor een landend vliegtuig.

    Comment


    • #3
      Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

      het is idd een mooie foto van een mooi vliegtuig !

      btw, nice meeting you

      Comment


      • #4
        Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Ik heb er niets op aan te merken.

        Wel een vraagje; ik zie dat je sluitertijd 1/200 is.
        Dan krijg je de snelheid blijkbaar netjes in de propellor.
        Moet je dan nog een beetje met het vliegtuig mee-pannen?
        Aan de achtergrond te zien is er van pannen niet of nauwelijks sprake maar 1/200 lijkt me een lange sluitertijd voor een landend vliegtuig.
        De achtergrond is hier heel ver weg, en daarom zie je het effect van het pannen niet zo goed. Als ik op dezelfde plaats foto's maak van de zijkant van het vliegtuig, met dezelfde sluitertijd, dan valt het panning-effect ook veel meer op.

        Voor deze foto moest ik ook het vliegtuig blijven volgen, als je de voorkant nog ziet, dan moet je niet zo snel meedraaien, op de zijkant moet je veel sneller meedraaien om te blijven volgen.

        Bij het landen draait de propeller niet zo snel, maar op 1/200sec blijf je er bij de meeste vliegtuigen wel in beweging zien.

        Als die Mustang voorbijvliegt tijdens een Low Pass, dan is het heel moeilijk om scherpe foto's te maken op 1/200sec, dat heb ik vandaag nog gemerkt. Maar ik wil de sluitertijd toch niet korter maken dan 1/250sec, want dan staat de propeller stil. Dat is natuurlijk wel afhankelijk van het toerental van de motor, bij zo'n P51 zou je misschien tot 1/320sec kunnen gaan als die voorbijvliegt, maar dan zit er al veel minder beweging in de propeller. Het percentage scherpe foto's zal daarmee wel flink hoger worden.
        Aan de beweging van de propeller zie je dat zelfs 1/100 sec niet voldoende zou geweest zijn om de propellerbeweging volledig cirkelvormig te krijgen. Tijdens het opstijgen zou 1/100sec net voldoende geweest zijn (daar heb ik ook foto's van, maar ook op 1/200sec, op 1/100sec zou ik geen enkele scherpe foto hebben).


        @ Whitte, het is altijd leuk om iemand van het forum "in real life" tegen te komen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

          Bedankt voor de uitleg.
          Dus toch wel pannen bij deze foto.
          Goed hoor, ik doe dat je niet na.

          Comment


          • #6
            Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

            mooi beeld!! Het pannen zie je ook niet zo hard omdat het vliegtuig nog redelijk "head on" is.

            Comment


            • #7
              Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

              Zeer scherp en mooie beweging in de schroef
              Heb hier eens geprobeerd hem bij te snijden dat men enkel nog de bomen ziet en vind dit veel mooier
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

                Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                Heb hier eens geprobeerd hem bij te snijden dat men enkel nog de bomen ziet en vind dit veel mooier
                Zo heb ik er ook nog een paar die er zonder bij te snijden ook zo uitzien, maar persoonlijk vond ik deze net iets beter. Als ik hier meer dan één foto mocht posten, dan zou ze er wel bijstaan.
                Ik ga proberen om de beste foto's van dit weekend zo snel mogelijk online te krijgen in mijn Fotopic-album, maar omdat er stof op de sensor zat moet ik elke foto apart bewerken (meestal worden foto's die ik online zet in batch geresized zonder verdere bewerkingen, dat gaat véél sneller).
                De foto's die ik echt heel goed vind, die laat ik hier wel zien.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

                  heerlijke foto , Black B@ndit
                  into minimal techno

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mustang P51 "SCAT VII" @ EBZR

                    Weer eens een andere mustang, en een heel mooie
                    Ik vind wel dat de onderkant wat afbreuk doet.
                    ____________________________________________
                    Met vriendelijke groet. Nico H
                    Mijn vliegtuig foto site

                    Comment

                    Working...
                    X