Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lokomotywa parowa OKl2-6 Eisenbahnmuseum Jaworzyna Śląska (Königszelt)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] lokomotywa parowa OKl2-6 Eisenbahnmuseum Jaworzyna Śląska (Königszelt)




    Dit is een foto van de EX 64 061 van de DRG die na de oorlog aan Polen werd afgestaan en daar omgedoopt werd tot OKl2-6.
    De lok staat in het buiten dienst gestelde depot van Jaworzyna Śląska, het vroegere Köningszeit.

    Dit is een analoge foto die ik genomen heb met een Yashica TL Electro X its met lens Yashinon-DS 50mm f/1.7.
    Meer weet ik niet meer want de foto is genomen begin de jaren negentig.
    Toen we daar op bezoek waren begon het juist hard te sneeuwen.
    Deze lok zou een volledige restauratie krijgen in Piła [uitgesproken: pi.wa] (het vroegere Schneidemühl)
    De drijfstang tussen het tweede en derde aandrijfwiel ontbreekt op deze foto.
    Verder heeft de lok al enkele Poolse aanpassingen gekregen en natuurlijk ook de kleuren zijn naar de Poolse normen voor tenderlocomotieven.





    Een sepia bewerking.





    Bedankt voor het kijken.
    Last edited by LesC; 15 juni 2018, 15:29. Reden: Links hersteld ;)
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: lokomotywa parowa OKl2-6 Eisenbahnmuseum Jaworzyna Śląska (Königszelt)

    iedereen bedankt voor het kijken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: lokomotywa parowa OKl2-6 Eisenbahnmuseum Jaworzyna Śląska (Königszelt)

      Ik vind die sepia hier zeer goed werken ! Knap
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment

      Working...
      X