Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: 5183

  1. #1

    Standaard 5183

    Ik heb begrepen van Raymond dat het hier veel te stil is, ik gooi er dan ook maar eentje tussen en ik hoop op héél veel bijval

  2. #2
    Geregistreerd: 8 maart 2010

    Standaard Re: 5183

    Als je deze foto ziet dan denk je onmiddellijk aan "lang geleden" en dan niet enkel in tijd Misschien wat moeilijk doch zo zit ik nu eenmaal in mekaar (lijd soms teveel aan fantasie) zeggen ze.
    De periode van de diesels heel goed in zijn sfeer gepresenteerd
    Transport is de minst bekeken en beschreven categorie en bij de hoeveelheid aan aanbod vraag ik me dikwijls af hoe dit mogelijk is ???
    Thanks Bernazu
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !
    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

  3. #3

    Standaard Re: 5183

    bijval +1 :-)

  4. #4

    Standaard Re: 5183

    Fijne omzetting.

  5. #5

    Standaard Re: 5183

    Mooie foto hoor, echt waar.
    Iemand die nog nooit dicht bij deze grote knaap heeft gestaan zal direct onder de indruk zijn van de kracht dat deze locomotief uitstraalde.
    S' Avonds kwam de laatste goederentrein in Menen aan, moest er halt houden om dan de hoofdsporen te kruisen naar het opstelspoor waar we in Menen de ledigen wagons klaar gezet hadden om die achteraan de trein vast te haken.
    Niet zo'n banaal werkje als je weet dat bij de machinist de O/chst (onderstationschef) plaats moest nemen om oogcontact met mij (als rangeerder op de laatste wagen) te houden bij het achteruitrijden.
    Als de wagens van Menen aan de trein waren vastgemaakt moest dan nog de remproef gedaan worden en pas als deze geslaagd was mocht dan van mij vertrekken.
    Was de remproef niet geslaagd dan lieten we de lucht aan de laatste wagon ontsnappen en sloten de remmen van alle wagens. Maar dat is maar één keer in mijn tijd voor gekomen, gelukkig want dan moeten we de defecte wagen zoeken eruithalen, of met toestemming afgezonderd toch laten meerijden.
    Op de foto ziet u het type 51 in een van zijn laatste livreien en met het type nummer 51.
    Vroeger waren de machines nog soberder geverfd en hadden ze het typenummer 200. Toen hete die loc 200.083 en zo heb ik ze nog een tijdje zien rijden.
    Jammer dat die reuzen weg zijn, het waren werkelijk indrukwekkende locomotieven.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

  6. #6

    Standaard Re: 5183

    Geeft mooi de indrukwekkendheid van deze locomotief weer.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200, Sony A7II, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  7. #7

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •