ja , koper inderdaad wyssie
geen standbeeld... dus ook niet van een hond :-)
iets grotere crop...?
![]()
Chinese draak
het is een draak... maar geen chinese...
het voorwerp die versierd is met die draak is wat we zoeken![]()
Fontein
Voorsteven, boegbeeld van een schip?
Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
Mijn foto site
wat bedoel je met een waterspuwer?
geen boegbeeld van een schip...
Precies een fontein, maar er komt niet continue water uit... Op geregelde tijdstippen komt er een heoveelheid water naar buiten. Je kan het vergelijken met een glas dat je langzaam laat vollopen en eenmaal vol, giet je het in 1 keer leeg. waarna je opnieuw begint te vullen.
http://www.fotospotter.be
Als de wind ruimt van Zuid naar West, ga maar rustig verder, de thuisblijver doet de rest
Een 'gargoyle'? Waterafvoer zoals op een kerk vroeger.
Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.
Perpetum mobile of zoiets.....
Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
Mijn foto site
Zo'n waterpomp die je wel eens in een (oude) stad tegen komt. Waar je een hengsel heen en weer moet slingeren om er water uit te krijgen!
Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8; Nikon Af-S DX N Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di LD Aspherical IF MACRO
Waterspuwer/schrikker op een bewegingsensor
Elke dag leer ik bij :-)
Canon 7D * 17-55 F2.8 * 24-105 * 70-200L F4 * 100 Macro F2.8 * 50 F1.4 * Canon 580EXII
een beweging die zichzelf oneindig in beweging houdt zonder toegevoegde energie...?Perpetum mobile
neen, guess not :-)
geen pomp, is iets groter als dat
geen waterspuwer, schrikker....
een iets grotere crop?
extra tip... deze foto is genomen op een dak van een frans kasteel...
Gewoon een uitstroom van een regenpijp of zoiets....
Mijn foto site
Een drôlerie, een Chimaera, grotesque of gargoyle. Allen synonimen
http://www.fotospotter.be
Als de wind ruimt van Zuid naar West, ga maar rustig verder, de thuisblijver doet de rest
and we have a winner :-)Gewoon een uitstroom van een regenpijp of zoiets....
deze is te vinden op het dak van het kasteel van Chambord in de franse Loirestreek.
ps: gargoyle is steen en stuurt het water weg van de muur door de grote overhang die ze hebben... deze hing tegen de muur en was niets meer dan een versierd einde van een regenpijp.
wiki: In architecture, a gargoyle is a carved stone grotesque, usually made of granite,[1] with a spout designed to convey water from a roof and away from the side of a building
grotesque is dus wel juist... :-) deze stuurt het water gewoon langs een regenpijp tot het dakniveau waar het via een open goot verder gaat naar de gargoyles die aan de zijkant van het gebouw hingen...
Laatst gewijzigd door Aeri; 14 mei 2012 om 11:50
't Is hier stilgevallen. Ik heb spijtig genoeg geen tijd om foto's te posten... Kandidaten?
tinypic is aan maintenance aant doenkan niet uploaden
Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.
Jumping hindernis?
Het is hier inderdaad stilletjes....
![]()