EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | 16-35 mm f2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 580 EX II
http://bernardvanvelsen.wordpress.com
Heb je die zelf gefotografeerd, anders maak je gebruik van een bestaand beeld waar je het vrouwtje hebt ingebracht. Zo lijkt het mij toch. Maar aangezien de foto van die ouwe zak niet van U is, mag je der ook geen gebruik van maken, laat staan publiceren op het Net !
Jeff C.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | 16-35 mm f2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 580 EX II
http://bernardvanvelsen.wordpress.com
Je mag inderdaad die affiche fotograferen, voor je eigen, der een dame voorzetten en dan het beeld uitbrengen als zijnde uw beeld mag niet, dat is ne vorm van plagiaat, omdat het ganse- beeld niet door U gemaakt is. Het lijkt U misschien als muggenziften maar per definitie is het zo. Dat wil niet zeggen dat er gevolgen zullen van komen, gelukkig is die sucker dood, maar ze zijn bezig met der ne heilige van te maken.
Maar dat is net zo voor een affiche van ne film, of een toneel, of een schilderij, zelf een beeldhouwerk, die allen zijn de artistieke eigendom van de auteur.
Ma je moet me niet geloven hoor, mij niet gelaten !
MVG, Jeff C.
Laatst gewijzigd door Digipics357; 19 augustus 2011 om 17:22
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !
Digipics, je taalgebruik laat hier inderdaad de wensen over, je kan misschien een uitgesproken mening hebben maar doe het dan tenminste op een beleefdere en tactvollere manier . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Door deze terechtwijzing van de moderator aan mij persoonlijk gericht, (De meester schrijft in 't rood !) voel ik me verplicht hierop te reageren. Wat ik wil duidelijk maken, is dat niet iedereen respect heeft voor het hoofd van de Katholieke kerk, en dan is "Oude Zak" echt nog maar een troetelnaampje hoor, het is ook niet nodig om daarvoor respect te hebben. Respect... wel dat is iets wat je moet verdienen, dat krijg je niet zomaar cadeau. Door zijn houding, door zijn principes, zijn intolerantie, zijn kortzichtigheid, zijn gedacht, te verkondigen als "De waarheid " als regel om naar te leven, zijn er miljoenen slachtoffers gevallen, allemaal slachtoffers die deze man op zijn geweten heeft, is het niet actief, dan is het door schuldig verzuim! Zelfs door zwijgen kan men kwaad doen, door het toedekken van misdaden, en misbruiken begaan door zijn dienaars van zijn Kerk.
Ik kan aannemen, als je bij die soort hoort dat je dit niet echt prettig vind om horen, maar dat was toch uw vrije keuze hé. En als mijn benaming van de Heilige Man , om het dan beleefd te verwoorden (zoals mij gevraagd wordt) U echt niet bevalt, volg dan Zijn voorbeeld .... en zwijg.
MVG, Jeff C.
Ik ben een atheist ( wat dus niet betekent dat ik zomaar een bepaalde groep mensen hun mening niet respecteer ) en behoor dus zeker niet tot die "soort", zoals jij weer tactloos een bepaalde groep mensen viseert, ik heb het woord respect niet eens gebruikt, enkel beleefd en tactvol . . . en wanneer je nog een keer zo onbeschoft uit de hoek komt zorg ik er wel voor dat jij zwijgt op het forum.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
heel leuk gedaan hoor en........ja dit mag.
grt,bouk.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Heel knap gezien om op die manier deze foto te maken. Chapeau.
Enne.....waaw wat een betoog op een op "fun" gericht item hier........
Mijn idee over dit alles : ik fotografeer ALLES. Mogen of niet mogen, van artiesten of architecten, kunstenaars....enz. Als ze willen dat we het niet fotograferen moeten ze het maar niet verwezenlijken en/of in een kluis opsluiten waar niemand het kan zien.
Iets wat in het openbaar geplaatst, gebouwd, opgehangen..... enz is, moet gefotografeerd kunnen worden. Punt. Dat is mijn opinie.
En bij mij ze moeten op bepaalde plaatsen juist een bordje plaatsen 'Verboden te fotograferen'..... dan maak ik er eens zo veel.
Soms moet je zelfs je fotogerief afgeven, maar dan is er nog altijd het compactje in de handtas van vrouwlief.
Straks mogen we geen oude gebouwen meer fotograferen want het zal je maar overkomen de dat de gewezen architect uit zijn graf opstaat om ons terecht te wijzen.....
Lachwekkend allemaal. Maken die foto's zou ik zeggen.
Groetjes
Je stelt dus je eigen regels samen, zonder aan een wettelijk correcte eigendom te denken. En het is niet omdat je het mag fotograferen, want het is inderdaad in het straatbeeld te zien, dat je het daarna mag publiceren als zijn uw beeld, want een beeld openbaar maken via internet is ook publiceren.
Het gaat dus niet zozeer over het fotograferen, maar eerder over de eigendom van een beeld. En daar wringt het schoentje, als je het gemaakte beeld gewoon gebruikt voor in je album te plaatsen, No Problem, maar als je zegt dit is mijn beeld, en in principe is slechts een beperkt percentage van het gemaakte beeld van U, en de rest is een kopie van een beeld door een ander gemaakt. Dan kan je problemen krijgen.
Kijk van mij mag dat allemaal, en als ik dat aanhaal in een topic, dan is dat om in de eerste plaats om fotografen te behoeden van een klacht. Mij maak het niks uit, U doet maar, als er een rekening gaat naast liggen, die JIJ mag gaan betalen, ga je der dan nog eens zoveel maken ?
MVG, Jeff C.
Pfff, zo'n zever om een vakantiekiekje?
't is een beetje een grappige foto ja. Maar niks origineel, helemaal in de lijn met de foto's waarbij iemand de scheve toren van Pisa tegen houdt enz.
Moet daar nu zo veel commotie om gemaakt worden op dit forum??? Zeker in de afdeling "fotofun". Waar al bij al weinig fototechnisch of artistiek "grote" foto's in verschijnen.
Geen idee of het mag of niet (foto maken van bestaande foto + iets extra). Maar als ge der niet mee in de boekskes komt omdat't zo'n fantastische foto is of ge er uw geld niet mee verdient of er niemand mee schoffeert dan denk ik niet dat iemand u daar mee gaat lastig vallen.
Of misschien enkele forumgangers dan...
Bespreking foto:
Niet origineel, wel wat grappig, leuk om de bomma voor gek mee te houden. En toch al bij al: tof gezien!
Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM
Ik fotografeer reeds meer als 50 jaar alles wat ik wil fotograferen en de eerste rekening moet nog komen..... misschien eerstdaags dan laat ik het U weten. Enne btw, ik ga geen enkele foto minder nemen hoor.
Alleen al eventjes op Panoramio kijken...... ze gaan nogal een pak rekeningen mogen sturen......
Ik heb hier nog nooit een foto gezien van iemand die een beeld, gebouw, monument.... gefotografeerd heeft en erbij zet dat het zijn beeld, gebouw, monument is.
Soit, ben al heel blij dat U schrijft dat het van U allemaal mag.... bedankt voor de toestemming.
Groetjes
Laatst gewijzigd door Djivan; 23 augustus 2011 om 19:20
net als de reacties op de cartoons van een arabische geloofsstrekking, die ik hier uit respect niet zal noemen, zal de christelijke gemeenschap op dergelijke laster even furieus reageren als destijds op de cartoons gereageerd werd, maar dan wel volgens het christelijk geloof.
Hierbij zullen zij heel furieus, doch vergevingsgezind, de andere wang toekeren...
na uiteraard eerst voorover te buigen en hun broek af te steken.
nah!
![]()
nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's
Een schietgebedje dat mag, zelfs al glimmen haar oogjes van spot.![]()