Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] The Bridge

    Waterkant in Malmö, met op de achtergrond de Øresundbrug (The Bridge):

    http://marctav.be

  • #2
    Re: The Bridge

    Beste Marc,

    Je hebt de smaak van het posten te pakken en dat juich ik toe.
    Het forum heeft mensen nodig die posten.
    En blijkbaar krijg je graag feedback want daarom post je hier toch - juist of niet ?
    Maar ook de anderen krijgen graag feedback - Een forum gaat over geven en nemen.
    Commentaar krijgen ... maar ook ... commentaar geven.
    Indien we enkel willen krijgen dan klopt er iets niet ...
    5 Comments per nieuwe post lijkt me persoonlijk een goed gemiddelde
    Je hoeft echt geen boek te schrijven - als fotograaf heb je vast wel een mening

    Maar genoeg gepreekt - over je foto :
    Brug zit vervat in een goed opgebouwde compo met de trap.
    Misschien had ik er wel een 9:16 formaat van gemaakt met bovenaan wat minder lucht

    Groeten,
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: The Bridge

      Beste Peter,

      jouw bemerking is zeker terecht. Een forum heeft enerzijds foto's nodig, da's zeker. Ikzelf vind het bespreken van foto's van anderen niet eenvoudig, tenminste als men meer dan de standaardwoorden "mooi/prachtig/...) wil gebruiken. Na een tijd zijn er natuurlijk goede banden tussen verschillende fotografen. Ze kennen elkaar persoonlijk en kunnen gemakkelijker "gerichte" opmerkingen geven. Van "vreemden" worden opmerkingen al eens verkeerd ingeschat (=de zwakte van het medium) Ik zal dus wat moeite doen om mijn steentje bij te dragen...
      Wat de foto betreft: je geeft de suggestie om het 16/9 formaat te gebruiken. Het is al 16/9

      Groeten,
      Marc T.
      http://marctav.be

      Comment


      • #4
        Re: The Bridge

        oeps ja daar heb ik me op miskeken dan - voor mij had er nog wat lucht weggemogen - maar daar heb je geen standaard formaat meer voor dan
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: The Bridge

          Eerst de foto.
          Je hebt duidelijk aandacht besteed aan de compositie en op de voorgrond werkt dat goed. Daarboven is het voor mij wat minder. De brug gaat wat op in al het blauw vd zee en de lucht.

          Daarnaast sluit ik mij volledig aan bij de eerste post van Peter.

          Een forum leeft niet van foto's te plaatsen maar vd commentaren erop door anderen; het is geen archief maar een forum in de echte zin waar mensen die eenzelfde passie delen samenkomen en hun visies/bedenkingen uitwisselen.

          Je hoeft iemand niet beter te kennen om een "gerichter" commentaar te geven.

          Als fotograaf heb je zelf een visie die je in je foto's wil leggen. Diezelfde visie kan je als kijker naar iemands anders foto's overnemen en daarop je commentaar baseren.
          Zo ga je wat dieper dan "mooie foto", al is er ook niets mis mee om dat gewoon te posten.
          Denk gewoon: "Als ik de foto mooi vind, waarom vind ik hem dan zo mooi?" en geef die redenen weer in je commentaar.
          Als er elementen zijn die niet je smaak zijn kan je dat evengoed posten in een woordje uitleg alla: "Voor mij persoonlijk of imo ...".

          Comment


          • #6
            Re: The Bridge

            Zou ook in landschap niet misstaan. Goede compo en diepte en om het eenvoudig te zeggen : "Mooie foto" !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: The Bridge

              knappe plaat marctav ... zo creeer je diepte in je foto met die kleine zuiltjes op de voorgrond ....
              [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

              Comment


              • #8
                Re: The Bridge

                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Beste Marc,

                Je hebt de smaak van het posten te pakken en dat juich ik toe.
                Het forum heeft mensen nodig die posten.
                En blijkbaar krijg je graag feedback want daarom post je hier toch - juist of niet ?
                Maar ook de anderen krijgen graag feedback - Een forum gaat over geven en nemen.
                Commentaar krijgen ... maar ook ... commentaar geven.
                Indien we enkel willen krijgen dan klopt er iets niet ...
                5 Comments per nieuwe post lijkt me persoonlijk een goed gemiddelde
                Je hoeft echt geen boek te schrijven - als fotograaf heb je vast wel een mening

                Maar genoeg gepreekt - over je foto :
                Brug zit vervat in een goed opgebouwde compo met de trap.
                Misschien had ik er wel een 9:16 formaat van gemaakt met bovenaan wat minder lucht

                Groeten,
                Peter
                blauwzwart, ik post geen foto's maar reageer wel.....ik moet wel je held zijn!

                ot. mits rechtzetten van deze foto......deze foto zou je moeten nemen met een nd1000 en zw/w
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                Comment

                Working...
                X