Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nr1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Nr1

    Omdat het daar zo boeiend blijft en we nog shots aan het bekijken zijn :-)


    bedankt voor het kijken!

  • #2
    Re: Nr1

    Dit station biedt mogelijkheden tot een fraai lijnenspel zoals je hier laat zien.
    Twee korrels zout: de paal van het scherm staat net niet precies in het midden en de foto oogt een tikje grijs op mijn scherm.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: Nr1

      Donkere vloer maakt veel goed qua contrasten; highlights zitten imo ook goed.
      Vind het ook goed dat er geen symmetrie en centraliteit is want dat leidt al gauw tot statische (saaie) beelden. De doorkijk links op de stad en de persoon net rechts vh center voegen een subtiele dynamiek toe aan de foto.

      Comment


      • #4
        Re: Nr1

        Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
        Dit station biedt mogelijkheden tot een fraai lijnenspel zoals je hier laat zien.
        Twee korrels zout: de paal van het scherm staat net niet precies in het midden en de foto oogt een tikje grijs op mijn scherm.
        Bedankt voor je bevindingen, op mijn gekalibreerde monitor vind ik er niet veel grijs aan. Afwijkingen tussen monitoren zullen mogelijk zijn.

        Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Nr1

          Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
          Donkere vloer maakt veel goed qua contrasten; highlights zitten imo ook goed.
          Vind het ook goed dat er geen symmetrie en centraliteit is want dat leidt al gauw tot statische (saaie) beelden. De doorkijk links op de stad en de persoon net rechts vh center voegen een subtiele dynamiek toe aan de foto.
          Dank u de vloer geeft inderdaad de nodige zwaarte aan dit beeld op een heldere dag. Ook leuk te horen dat de compositie werkt heb bewust geen symmetrisch beeld gesneden maar de originele opname in zijn geheel gebruikt.

          Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Nr1

            Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
            Donkere vloer maakt veel goed qua contrasten; highlights zitten imo ook goed.
            Vind het ook goed dat er geen symmetrie en centraliteit is want dat leidt al gauw tot statische (saaie) beelden. De doorkijk links op de stad en de persoon net rechts vh center voegen een subtiele dynamiek toe aan de foto.
            Ga me hier bij aansluiten, interessante opname.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Nr1

              Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
              Dit station biedt mogelijkheden tot een fraai lijnenspel zoals je hier laat zien.
              Twee korrels zout: de paal van het scherm staat net niet precies in het midden en de foto oogt een tikje grijs op mijn scherm.
              Zal me hier bij aansluiten. In dit station zijn de mogelijkheden bijna onuitputtelijk.

              Comment


              • #8
                Re: Nr1

                Mij storen twee elementen om dit een goede foto te benoemen, en mits een beetje meer zorg voor nabewerking kan dit nog:
                - foto staat scheef (zie vloer): makkelijk recht te trekken
                - lensfout is te opzichtig aanwezig (zie toren kerk): makkelijk te verhelpen mits toepassing lensprofiel en eventueel een extra correctie in Photoshop (of waarom niet in LR)

                Ik volg ook voor wat betreft de contrasten (grijzig). Misschien iets meer je hooglichten pimpen om het contrast te verhogen.

                My 2 cents.

                Mvg,

                Tjerri

                Comment


                • #9
                  Re: Nr1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Mij storen twee elementen om dit een goede foto te benoemen, en mits een beetje meer zorg voor nabewerking kan dit nog:
                  - foto staat scheef (zie vloer): makkelijk recht te trekken
                  - lensfout is te opzichtig aanwezig (zie toren kerk): makkelijk te verhelpen mits toepassing lensprofiel en eventueel een extra correctie in Photoshop (of waarom niet in LR)

                  Ik volg ook voor wat betreft de contrasten (grijzig). Misschien iets meer je hooglichten pimpen om het contrast te verhogen.

                  My 2 cents.

                  Mvg,

                  Tjerri
                  Hey bedankt voor je commentaren ik zal hem nog eens aandachtig herbekijken.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nr1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    ...
                    - foto staat scheef (zie vloer): makkelijk recht te trekken
                    In PS de "meetlat" erop (paal met scherm in 't midden) gelegd en staat perfect recht.
                    Dat de vloer voor u wat scheef staat komt door het feit dat de camera niet perfect loodrecht tgov de ballustrade werd gericht. Daardoor valt hij wat meer weg aan de rechterkant.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    - lensfout is te opzichtig aanwezig (zie toren kerk): makkelijk te verhelpen mits toepassing lensprofiel en eventueel een extra correctie in Photoshop (of waarom niet in LR)
                    Is geen lensfout hoor maar gewoon convergentie doordat de camera ietwat omhoog wees ipv evenwijdig met de vloer. Daardoor gaan de zijkanten wat naar binnen leunen. Lensprofiel gaat dat niet corrigeren. Perspectiefcorrectie wel door de onderkant smaller te maken maar dan ben je een heel stuk vd foto kwijt.
                    Persoonlijk zou ik dat niet doen, want het stoort me geenszins.

                    Comment

                    Working...
                    X