Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Montecatini Alto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Montecatini Alto

    Kerkinterieur Montecatini Alto



    http://blog.seniorennet.be/leuven/
    Marsje

  • #2
    Re: Montecatini Alto

    Als je de witbalans aanpas wordt je foto aangenamer volgens mij. De blauwe zweem komt door het daglicht. Als je dit daglicht als neutraal beschouwt (pipetje nemen in PS) is die weg. Natuurlijk wordt het kunstlicht dan nog geler maar dit zal meer de realiteit benaderen. En een "warmer" gevoel geven ;-)
    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

    Comment


    • #3
      Re: Montecatini Alto

      Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
      Als je de witbalans aanpas wordt je foto aangenamer volgens mij. De blauwe zweem komt door het daglicht. Als je dit daglicht als neutraal beschouwt (pipetje nemen in PS) is die weg. Natuurlijk wordt het kunstlicht dan nog geler maar dit zal meer de realiteit benaderen. En een "warmer" gevoel geven ;-)
      Denk dat je daar gelijk in hebt
      Toch wel een mooie
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Montecatini Alto

        Ik vind het net mooi met dat blauwige daglicht.

        Comment


        • #5
          Re: Modellendag Oostende

          Ieder zijn lievelingskleur hé Control-Z... Die van mij is zwart maar daarom moeten mijn foto's nog niet uitzien als een opname van negers in de nacht :-)
          Last edited by Robo; 16 juli 2008, 11:31.
          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

          Comment


          • #6
            Re: Montecatini Alto

            Of in PS een nieuwe laag creeren met "selective color". "Blue" selecteren en schuifschakelaar "black" naar 0 schuiven. Het blauw wordt dan witter en de andere kleuren blijven onveranderd. Alles een kwestie van smaak natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Montecatini Alto

              Dank je wel voor de tips
              Marsje

              Comment


              • #8
                Re: Montecatini Alto

                Ik zou voor een centrale compo kiezen en meer groothoek.

                Mvg, Jochen
                Jochenvde Photography
                Flickr

                Comment

                Working...
                X