Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Halle basiliek II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Halle basiliek II



    mijn website : klik

  • #2
    Re: Halle basiliek II

    Dit geeft voor mij toch een iets te overprocessed HDR gevoel. Ik zou de HDR merge nog eens opnieuw doen, maar met iets meer donkere zones.
    Het komt voor mij heel onnatuurlijk over. Dat is mijn gevoel natuurlijk.

    Maar ik vind je standpunt wel prima. Het geeft een mooi dieptegevoel in deze kerk.
    Daar is zeker niets mis mee, integendeel !
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Halle basiliek II

      Ik vermoed dat deze niet HDR is, want anders zou je meer demping in de ramen hebben?
      Oogt precies net iets te oververscherpt, maar dat kan ook zijn doordat er zoveel kleine details in de foto zitten dat het op dit formaat zo lijkt.
      Positie en compositie/uitsnede vind ik goed gekozen.

      Comment


      • #4
        Re: Halle basiliek II

        ken de Basiliek naar mijn gevoel was het er donkerder, verder mooie foto

        Comment


        • #5
          Re: Halle basiliek II

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Ik vermoed dat deze niet HDR is, want anders zou je meer demping in de ramen hebben?
          Oogt precies net iets te oververscherpt, maar dat kan ook zijn doordat er zoveel kleine details in de foto zitten dat het op dit formaat zo lijkt.
          Positie en compositie/uitsnede vind ik goed gekozen.
          Ik kan me natuurlijk ook vergissen. Maar ik wandel altijd op vakantie wel eens een kerk binnen. Niet altijd om te fotograferen, maar soms ook gewoon om naar de mooie lichtinval te kijken.
          Kerken worden altijd verlicht door de grote glasramen. Er zijn altijd sterke contrasten aanwezig tussen het licht invallend via de ramen, en de zones waar een minder lichtinval is.
          Ik zie nog enkele zaken die mij vermoeden dat dit meerdere exposure op een statief zijn (de rij kaarsen, de stralen aan de lampen vanboven (diafragma dicht en een wat langere sluitertijd))...

          Ik mis vooral het natuurlijk contrast en duidelijk lichtrichting wat je in een kerk ziet. Maar dat is natuurlijk mijn eigen gevoel.
          De mooie compositie maakt iig veel goed
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Halle basiliek II

            zelfde mening

            Comment


            • #7
              Re: Halle basiliek II

              Het is inderdaad een HDR bestaande uit 5 opnames.
              Met volle zon zijn de contrasten glasramen/schaduwpartijen te groot om in 1 opname te overbruggen.
              De samengestelde opname is afgewerkt in Lightroom (zoals een normale opname) geheel volgens eigen smaak.
              Merk ook dat er twee mensen vooraan rechts zitten - en die zijn de ganse tijd mooi blijven zitten.

              @ Eanx : ik begrijp wel niet goed wat de rij kaarsen ('t zijn eigenlijk lampjes) al dan niet met HDR te maken heeft

              Ben blij dat deze zo aandachtig bekeken werd
              Groeten,
              Peter
              Last edited by blauwzwart; 8 juni 2017, 18:15.
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Halle basiliek II

                Dit blijven moeilijke foto's en iedereen heeft daar zijn theorie over, maar veel praktijk zie je niet.
                Deze basiliek werd recent vernieuwd, ik vind dit een opname waar ik me kan in terugvinden, dit is Halle.
                ...zonder handtekening...

                Comment


                • #9
                  Re: Halle basiliek II

                  De kleuraccenten geven de compositie kracht mijns inziens

                  Sent from my SM-J111M using Tapatalk

                  Comment

                  Working...
                  X