Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De vijftigers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De vijftigers

    zijn nu vervlogen tijd en per toeval nog in een vervallen huiskamer te vinden. Met voorrang aan inhoud en sfeer deze in dit jasje gestoken welke waarschijnlijk moeilijk aanvaard wordt hier maar daarom niet van af wijk !

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: De vijftigers

    Ik kan eigenzinnige fotografen wel waarderen
    al ben ik het (uiteraard) niet eens met je bewerking.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: De vijftigers

      Het is geen kwestie van aanvaard worden. Naar mijn (allicht ouderwetse) mening, dienen alle mogelijke effecten en bewerkingen om het onderwerp te accentueren, om de sfeer die er is/was, nog een extra boost te geven, zodanig dat de kijker meegenomen wordt in die sfeer, en de bewerking bijna niet opmerkt. Maar als nooit iemand buiten de lijntjes kleurt, worden ook geen nieuwe dingen ontdekt, ontstaan er ook geen nieuwe stromingen. En iedereen is dus vrij om dat wel of niet mooi te vinden. In deze foto zou ikzelf dus ook wat minder drastisch tewerk gegaan zijn.

      Comment


      • #4
        Re: De vijftigers

        blijft dat dat tv toestel vn na de jaren vijftig is. In de jaren vijftig aren de schermen nog kleiner e de layout van de tv veel soberder
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: De vijftigers

          Met experimenteren kun je alle richtingen uit. Of het de goeie richting is zal nog moeten blijken. Hier is meer uit te halen denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: De vijftigers

            Los van de discussie over de bewerking vraag ik me ook af wat de foto wil tonen (of benadrukken). Iemand die zijn rommel niet tijdig naar het containerpark gebracht heeft? Of zit er iets meer achter? Ik zie het in elk geval niet. Vervlogen tijden of de "tand des tijds"?
            P.S. In de jaren '50 waren die TV's niet van plastic maar met mooie houten behuizing en veel kleinere en meer afgeronde beeldbuis. Ik heb hier thuis onze eerste TV nog staan op zolder (aangekocht in 1957).
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: De vijftigers

              Zoals ik inleidde heb ik dit tafereel ontdekt in een vervallen en achtergelaten woning waarvan hier een détail uit de woonkamer. Men hoeft dus niet akkoord te gaan met de presentatie. Hoe de TV er moet uitzien laat ik in 't midden, onze eerste TV (bij de ouders) dateerde ook uit de jaren vijftig maar ik leid misschien aan ... juist ! In ieder geval toch hartelijke dank voor de reacties, altijd boeiend en leerrijk.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: De vijftigers

                Misschien vergezocht van mij maar :
                Door de zware bewerking gaat de omgeving er een beetje uitzien als oud tv- testbeeld - vol met ruis
                Op die manier komt die TV misschien weer een beetje tot leven
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: De vijftigers

                  heel fraai beeld voor de liefhebbers!

                  Grts
                  Maurits

                  Comment


                  • #10
                    Re: De vijftigers

                    Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                    Misschien vergezocht van mij maar :
                    Door de zware bewerking gaat de omgeving er een beetje uitzien als oud tv- testbeeld - vol met ruis
                    Op die manier komt die TV misschien weer een beetje tot leven
                    Peter
                    Dank je Peter, dat is of was de bedoeling aan de presentatie van de foto. Maar ieder heeft het recht om een foto niet mooi te vinden !
                    Ook Maurits bedankt.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: De vijftigers

                      Ach ja, er zullen altijd fans en criticasters zijn ve "stijl" of bewerking. Fotografie is nu eenmaal een expressie vd fotograaf en geen eenheidsworst (gelukkig maar).
                      Voor mij heeft hij iets van een tekening zoals je die in de vroegere comics kon zien.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De vijftigers

                        Ik ben al enkele keren komen kijken, maar vind het moeilijk om inhoudelijk commentaar te geven
                        Bij mij roept het de sfeer op van videoclips tegen oorlog/kernwapens uit de jaren 80 - maar dat is mijn invulling.
                        Voor mij is dit alvast geslaagd !
                        Mvg Philip

                        Comment

                        Working...
                        X