Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Botanique

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Botanique


    Geen HDR, wel een uitnodiging voor de WorldWide Photowalk (5de editie) die ik in Mechelen ga organiseren.
    Op BD kom ik nog uiterst zelden, maar via Facebook, 500px en mijn website kan wie wil volgen.

  • #2
    Re: Botanique

    Mooie lucht, compo en locatie.Maar ik stoor me toch ook hier weer aan de perspectivische vertekening van de lens: zeker het muurtje rechts onderaan illustreert hoe alles naar het midden helt.

    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Botanique

      Prachtige foto, compo en belichting zijn echt top!!!!!

      Ik zou begot niet weten hoe je dat muurtje recht moet krijgen, tenzij met een duur tilt en shift objectief.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Botanique

        @Zappa, laat je niet misleiden door idiote commentaren, zo een klein muurtje kan je onmogelijk met een gewone lens goed krijgen. Enkel een dure Tilt and shift lens zoals Red Falcon aangeeft kan zoiets .

        Trouwens dat stoort helemaal niet in deze compo
        Last edited by Rudy_VDS; 14 augustus 2012, 19:54.
        Groetjes Rudy
        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

        Comment


        • #5
          Re: Botanique

          en toch moet ik Walter bijtreden. Met een fotobewerkingsprogram kan je dit eenvoudig corrigeren en de plaat wordt stukken beter. Architectuur mag(moet) wat strakker en rechter. De reactie van Zappa mag dan 'mogelijk' een reden hebben toch vind ik ze ongepast.
          Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

          Comment


          • #6
            Re: Botanique

            Ik vind het een prachtig beeld !
            2 weken geleden ik er zelf ook voorgestaan maar zeker niet met hetzelfde resultaat naar huis gekomen
            Chapeau Lieven en we missen je al op BD
            Groetjes
            Luc
            Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

            Comment


            • #7
              Re: Botanique

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa
              Tegelijk de perfecte illustratie waarom ik me nog zelden laat zien op BD.
              Flauw. Gewoon blijven posten.

              Comment


              • #8
                Re: Botanique

                Ik vind deze foto van "den Botanique" mooi, met veel détail en mooie kleuren. De vertekening stoort mij hoegenaamd niet.
                Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de aanpassing van Walter mij evenzeer kan bekoren en zeer natuurlijk overkomt... Dus...
                Last edited by Red Falcon; 15 augustus 2012, 07:55.
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Botanique

                  Moderator Warning:
                  Gelieve de netiquette te respecteren!
                  Ontoepasselijke berichten verwijderd, andere wat aangepast.
                  Gelieve enkel nog commentaren op de foto te geven!
                  Ruzie's moet men elders voeren NIET op het forum!
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Botanique

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    .......
                    Op BD kom ik nog uiterst zelden...
                    hoe kom je daar nou bij..?
                    ......
                    vind het een mooi overzicht.
                    alleen de kleuren niet zo mooi.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Botanique

                      ].......
                      D850

                      Comment


                      • #12
                        Re: Botanique

                        Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
                        en toch moet ik Walter bijtreden. Met een fotobewerkingsprogram kan je dit eenvoudig corrigeren en de plaat wordt stukken beter.
                        Probeer eens met Shift N:


                        Gratis software waarmee je perspectiefcorrecties automatisch kan laten verlopen. Vaak vervormt hij je foto nog meer... of mis je een deel van je foto die je dan terug moet bijsnijden....
                        Maar in sommige gevallen heeft het mij al mooi geholpen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Botanique

                          De lens vertekening, iets waar ik nu ik mijn eerste stappen in de architectuurfotografie zet ook dikwijls aan twijfel, wegwerken of niet. Het nadien wegwerken in photoshop/LR geeft nooit hetzelfde resultaat als met zo'n lens. Ooit een voorstelling van Toon Grobet bijgewoond waar hij dat uitlegde.
                          Mooi stadslandschap!
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Botanique

                            tja..lensvertekening.
                            wij storen ons er hier aan maar, op reclameposter en zo wie zo reclame foto,s hebben ze daar helemaal geen boodschap aan.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X