Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Standaard Abdijkerk Mont St. Michel

Zonder woorden.

Standaard Re: Abdijkerk Mont St. Michel

compo erg krap aan alle kanten en de kleur niet zo mooi, ramen hier en daar wat uitgebrand, das was ik zie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    compo erg krap aan alle kanten en de kleur niet zo mooi, ramen hier en daar wat uitgebrand, das was ik zie.
    grt,bouk.
    Kan dit alleen maar bijtreden.

prima compo
    dat uitgebrande licht kan je moeilijk vermijden in een kerk. Diegene die erover klagen moeten het ook maar eens proberen
    Olympus OM-D E-M5 / Olympus Pen E-PL2 + EVF-2 / 14-42mm / 12-50mm / 40-150mm / 20mm 1.7 / 30mm 2.8 / 45mm 1.8
    Find me on Flickr

Smaken verschillen. Deze compo was bewust gekozen omdat ik het gewelf als onderwerp wou hebben. De kleuren zijn enkel qua contrast 10% op getrokken en dus vrij natuurlijk weer gegeven. Met één vd filters van PS (koelfilter 80 bvb) kan ik andere resultaten bekomen, maar het resultaat zou dan weer persoonlijk zijn.
    Indien iemand tips heeft hoe ik uitgebrande ramen kan voorkomen, had ik het graag gehoord (van stuurlui die niet aan wal staan).
    Ik dacht wel dat dit naderhand met een HDR bewerking vermindert kon worden, maar daar heb ik geen kaas van geëten.
    Toch bedankt voor de kritische reactie's en het delen van jullie persoonlijke mening.

Ik vind het zelf een mooie.
    vriendelijke groeten, Helen
    WWW.HELENICA.NL

Bij ons in de club zijn er leden die, vanop statief, 2 opnamen maken. 1 met juiste belichting voor de donkere partijen en 1 voor de lichte partijen. Zo kunnen zij de overbelichte delen vervangen. Kwestie van hoever je wil gaan met het bewerken van beelden.

grt, otof

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
    dat uitgebrande licht kan je moeilijk vermijden in een kerk. Diegene die erover klagen moeten het ook maar eens proberen
    Wees gerust, ik heb daar ook al op geëxperimenteerd en ik ben de laatstse om te zeggen dat het simpel is. Maar als ik dat nu jammer vind bij deze foto dan mag het toch gezegd worden? In dergelijke gevallen had ikzelf de beste resultaten door twee anders-belichtte foto's te blenden. Dit lijkt mij wat minder omslachtig dan HDR.

Ik heb even wat gedaan met photoshop, en nu zijn de overbelichte delen iig een stuk minder!

http://img147.imageshack.us/img147/6...belichtdd6.jpg

Als je dit niet kan waarderen dan haal ik hem weg hoor. Het kan netter, maar het was even een snel werkje omdat ik zo weg moet.

Merci voor de tips en de verbeterde versie.
    Eventueel nog de uitleg hoe je dat doet met Photoshop, en ik ben helemaal gelukkig
    'Blenden' kan ik eventueel zelf opzoeken. Toch bedankt voor de vermelding Xray.

Ziehier mijn techniek in CS2:

Je hebt 2 identieke foto's met een verschillende exposure waarde. Het is dus een soort van HDR toepassing maar dan via blending (met max.2 foto's).

Je sleept de lichte foto bovenop de donkere foto. Je krijgt 2 lagen:
    laag 1: donkere foto
    laag 2:lichtere foto

op laag 2 klik je ctrl-alt-3, je krijgt een selectie op je foto.
    je klikt op add layer mask (laagmasker)in je lagenpallet
    bij laag 1 is er nu een laagmasker gemaakt aan de hand van je selectie.
    de laagmasker die blur je (tss 10 a 20)
    nu kun je de levels van je laagmasker nog wat aanpassen.

nice image

Regels voor berichten