Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Standaard [motofiets] om de winter door te komen

Zeven ochtenden per week ontwaakt hij met een gigantische ochtendpaal. Zet zijn grote blote poten op het koude zeil, rekt zich uit en gaapt grijnzend. TeBee maakt zich op om naar zijn baas te gaan. Aan werken heeft hij een broertje dood maar aan biken niet. TeBee is een echte asfaltneuker die niet geeft om bomengroen en gras, wel om sleur, elke werkdag weer. In de ochtendspits lijkt meneer Teer nog een echte heer, maar dat is slechts uiterlijke schijn. Omdat hij slaapdronken, het lid nog niet verslapt, aan de hendels hangt, lijkt TeBee aangepast. Maar na een hele dag gezeik op kantoor en ja meneer, nee meneer, stort hij zich vol overgave in het woon-werkverkeer. Pal over de rivierbrug begint zijn blikken horizon: koektrommels op wielen zover TeBee kijken kan. Gas, gaaaas... TeBee forceert een opening tussen twee hekkensluiters met kreukelzone. En raakt met zijn leren elleboog een luxe, elektrisch bediende buitenspiegel - mooi meegenomen! Met een oogje op de teller geeft de asfaltneuker gas bij, voorbij kruipen geeft geen kick. Links over de doorgetrokken streep langs de middenberm gaat het mii.....jèmmm. Een Ninja-gek op een GP Racer, type Suicide, roept het onderste in TeBee op. Broeaarrr, doet de doorgeslagen demper en heer TeBee neemt nu pas echt deel aan het verkeer. Mobielen draaien schielijk naar buiten en geven ruim baan. Dan moet hij vol in de remmen voor een Goldwing IJscokar met zwiepantennes waarvan de radio zojuist de laatste filemeidingen doorgeeft. De volbeplate motor die Fiat 500 breed is, heeft zich zojuist met de luxe kofferset klemgereden. Gnagnagna. Dan maar een stukje over de vluchtstrook. Tebee kan tussen een gestrande macho Four Wheel Drive en een gele praatpaal doorlaveren. Pff, dat ging maar net goed. Hij ploegt toch nog een stukje berm om en komt slingerend weer de snelweg op waar een vrachtwagen met begrenzer een gat heeft laten vallen. Dan staat de file nagenoeg stil en heer TeBee krijgt trek in een peuk. Dat treft, laat die vakantieganger in zomerhemd nu zijn hand uit het raam steken om zijn sigaretje af te slaan. Ehh... af te staan, met dank! TeBee is bijna thuis en vindt het zo langzamerhand welletjes deze middag. Het laatste stuk van de filetrip lijkt in voorspoed te verrijden. Nog even. Dan doet een bestuurder met rijbewijs B plotsklaps het linkerportier open om de overvolle asbak op het asfalt te legen. Zowat op de onderbroken witte streep. Zijn mooie asfalt, zijn streep! Het wordt TeBee zwart voor de motorbril. Brullend baant zijn bike zich een weg naar voren, ramt het portier dat uit de hengels wordt gerukt. Heer TeBee stuitert er overheen en de weg is vrij. Hij is de file weer voorbij!

Voor al die Tebee-fielen die dat gevoel wel kennen, nu gekluisterd achter hun scherpje deze tekst zitten te lezen, en nachten hebben, waarbij ze met zweet op de rug uitkijken naar de mooie dagen, hier alvast een kleine pijnstiller tot beter tijden......

http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Standaard Re: [motofiets] om de winter door te komen

Prachtig stukje proza Triker Maar moest jou TeBee, nu echt TeBee heten? Ik ben namelijk gewend één onzer mede-forumgangers steevast met TB aan te spreken. Hopelijk voelt hij zich nu niet geviseerd

Euuh, vergeef me dat ok je foto's niet becommentariëer! Ik ben namelijk een volkomen Nitwit wat motoren aangaat
    Laatst gewijzigd door pcwiet; 17 december 2004 om 22:34

Schitterend Triker ben zelf geen motorrijder , maar kan me verplaatsen in je verhaal
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
    Prachtig stukje proza Triker Maar moest jou TeBee, nu echt TeBee heten? Ik ben namelijk gewend één onzer mede-forumgangers steevast met TB aan te spreken. Hopelijk voelt hij zich nu niet geviseerd
    als TB zich aangesproken voelt, dan mag hij gerust weten dat ik bere veel respect voor h'm heb
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Mooi verhaal. Foto nr1 is een keigoeie foto. Heel origineel standpunt en scherpstel punt. Echt ongelooflijk goed.
    2 en drie zijn ook goed, maar lijken maar gewoontjes ten opzichte van 1 terwijl dat eigenlijk niet is...

Groeten,

Nat

1
    hele knappe, prachtige compo en dof
    2 vinnek spijtig van de mensen en 3 is ook ne knappe ma toch minder as den eerste
    WWW.NATUURBEELD.BE | FOTOBLOG | FACEBOOK
    WWW.CNATURE.BE - Cursussen en workshops natuurfotografie

Mooie foto's van mooie blinkende machines. Maar die rijdende gynecologische stoelen zijn inderdaad niet geschikt voor de wintermaanden, terwijl ik met mijn bescheidener motor ook nu nog dagelijks door de files laverend naar mijn werk pendel.
    BD0252BE

Cool Re: [motofiets] om de winter door te komen

Foto 1 = nr° 1 voor mij...

Mooie txt, had ik van u niet verwacht!

Ach motoren, is er buiten het paard nog iets mannelijker dan een motor

TeBee is puur toeval hoor Wiet, alhoewel dat van die "paal"...

Leuk verhaal en foto nr. 1 springt eruit.
    nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

schitterend, zowel verhaal als foto's... 3de foto is helemaal geweldig.... denk dat ze blij mogen zijn dat ik er niet was... had met 1 dwijl niet genoeg gehad

Thumbs up Re: [motofiets] om de winter door te komen

Voor mij de eerste
    mvg,
    Ludo V.

toffe kleuren

rroooaaaaaarrrrrr
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Soortgelijke discussies

1. Zondag 19 december Winter Efteling
    Door Triker in forum Shooting Days
    Reacties: 86
    Laatste bericht: 22 december 2004, 14:13
  2. De winter temperaturen op de Canarische eilanden
    Door Ronny in forum Chit Chat
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 11 oktober 2004, 16:58
  3. Iemand interesse om ook te komen?
    Door roadrunner in forum Chit Chat
    Reacties: 74