na veel zwoegen en zweten toch tevreden van 't resultaat...
graag ook jullie gedacht hierover...
(model haar eerste keer, mijn tweede keer)
![]()
![]()
![]()
My Portfolio (like!)
Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...
ga voor de laatste;goeie scherpte van alle drie,mooi model.
grt,bouk.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
En dat is ook wel enigzins te zien. De foto's zijn technisch prima maar het model (ook prima) kijkt niet heel erg ontspannen en dat zou kunnen komen omdat het voor de fotograaf de tweede keer is en dus dat die ook niet ontspannen is en veel met z'n techniek bezig is. Het is denk ik bij model fotografie heel belangrijk voortdurend met het model te communiceren, haar aan te moedigen, op het gemak te stellen en te zorgen dat ze er plezier aan heeft want dat zie je echt terug aan de foto's.Oorspronkelijk geplaatst door ssimons
maar ieder die modellen sessies heeft gedaan kan zich waarschijnlijk zijn/haar eerste sessies nog wel herinneren en bedenken dat het toen lang niet zo soepel liep als later bij wat meer ervaring.
Ik kan je dus alleen maar adviseren gaa rustig door technisch zijn je foto's al heer aardig maar denk aan het 'welzijn' van het model.
groeten
Zeer mooie studiofoto's, welke belichting gebruik jij?
MDB-VL
Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300
mooie 2e keer![]()
Maar graag zou ik een vernemen hoe je opstelling ( licht/flitsen ) was,
ik zie op de 2e en de 3e foto schaduw aan de voorkant van het model.
Ook heb je bij de eerste foto het haar een beetje uitgebrand.
Heb je 2 flitsen gebruikt ? Stond die achterste naar voor ( tegenlicht )?
Ik ga voor de 1ste , maar dan wel met een flink stuk onderaan gecropt.
Ik vind die blik echt super.![]()
Zoals de foto nu is kloppen de verhoudingen niet (IMHO). Klein hoofdje op immens groot lichaam![]()
Jo(han)
Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.
de tweede en de derde zijn mooi , maar de eerste valt me een beetje tegen , tis alsof haar ogen eruit springen
eerste is lekker speels
amai zo'n bollen (ogen hé ;-) )
Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime
Daar krijgt ge het serieus warm van, van die eerst foto! Wat een blik!![]()