ja toch?
mali, dogonland, juni 2003
Mooi met perfect kader![]()
Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
-------------------------------------------
Girly
--------------------------
Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
Sorry maar ik vind "die zwartjes" niet zo n gelukkige woordenkeus
Foto en kader zijn mooi !
Dat was het eerst wat ik dachtOriginally posted by marjo
Sorry maar ik vind "die zwartjes" niet zo n gelukkige woordenkeus
![]()
.
Ik vind de voorkant van de kinderen wat aan de donkere kant (en niet omdat ze zelf donker zijn).
En het kader kan me ook niet echt bekoren.
Jacki
Meer foto's op Mukblog
hmmm ... foto is nogal donker.
En woordgebruik helemaal niks. Getuigt niet onmiddellijk van veel respect voor je medemens.
embee ::: nikon stuff ::: http://www.embee.be
Knappe foto vind ik.
Groeten,
Kristof
vind ik heel knap![]()
Euh Euh, ik moet er wel aan toevoegen dat ik het ook niet eens ben met je woordengebruik.
Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
-------------------------------------------
Girly
Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
kweet niet hoe dat ginds zit maar hier in onze streek is dat niet denigrerend bedoeld hoor... Zijn titel straalt toch helemaal het tegendeel van racisme uit , en zijn mooie foto liegt er ook niet om....
Dat wordt hier plezant de laatste tijd : spellingscommissie, gramaticacommissie, bezoek van de psychiater, commentaar op datum van foto-aanmaak in de challenge, ethische commissie op de manier waarop iemand reclame maakt voor z'n website enz...enz...![]()
Sebiet krijgen de mensen nog vrees om een foto te posten
Stef
Moet Stef toch wat gelijk geven...
Ach, zij mogen mij "witte" noemen.
Denk ook dat hij dat niet zo bedoeld heeft.
Een neger een zwarte noemen is dat racisme of zo?? Of zeg ik hier ook iets verkeerd??
De foto vind ik wel wat donker, oeps![]()
![]()
In Nederland wordt deze titel zeker wel als racistisch, discriminerend , denigrerend opgevat ! (heeft mischien wel met ons eigen koloniaal verleden te maken?) maar goed het kan natuurlijk in Belgie anders zijn. Zou niet voor het eerst zijn he dat de Nederlanders en Belgen beide iets totaal anders opvattenkweet niet hoe dat ginds zit maar hier in onze streek is dat niet denigrerend bedoeld hoor... Zijn titel straalt toch helemaal het tegendeel van racisme uit![]()
het gaat er om hoe iemand het bedoelt, niet hoe de anderen dit opvatten...en volgens mij bestaat er hier geen twijfel...Originally posted by marjo
In Nederland wordt deze titel zeker wel als racistisch, discriminerend , denigrerend opgevat ! (heeft mischien wel met ons eigen koloniaal verleden te maken?) maar goed het kan natuurlijk in Belgie anders zijn. Zou niet voor het eerst zijn he dat de Nederlanders en Belgen beide iets totaal anders opvattenkweet niet hoe dat ginds zit maar hier in onze streek is dat niet denigrerend bedoeld hoor... Zijn titel straalt toch helemaal het tegendeel van racisme uit
België heeft trouwens ook een koloniaal verleden hoor....
Stef
oeps, zwartjes is helemaal niet slecht bedoeld hoor...
Ik denk dat ik mijn monitor eens moet kallibereren, want hier zijn ze niet donker hoor...
mensen,
ik ben al enige jaren bezig met wat allemaal oorzaak kan zijn van racisme, onverdraagzaamheid etc., en heb door concerten en workshops met mijn (afro)amerikaanse vriendin al veel gezien en meegemaakt.
Vorige zomer zaten we samen in kinshasa en zagen daar veel meer dan wat je je ooit kunt voorstellen.
Ik denk niet dat je Lea een zwarte moogt noemen, dat zou ze heel erg vinden, ik ook trouwes. Zelfde als je vriendje ne rosse noemen, nee erger.
Het respect begint hier. En ik wil daar hier niks meer over kwijt.
Wie me niet gelooft, komt maar es naar een concert of naar een workshop.
Maar het blijft een zeer spontane foto met een prachtige kader.
embee ::: nikon stuff ::: http://www.embee.be
prachtige foto en het woord zwartjes mag zeker en vast gebruikt worden. Als er iemand is die zich beledigd voelt als iemand hem een blanke noemt dan vind ik dat het erg gesteld is in de maatschappij. Ik ben blank en zij zijn zwart, waat is daar mis mee gezegd??
Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, speedlite 430EX, Canon RC-1, Minolta Dimage 7i - Canon Powershot A430 - Nikon Coolpix S6300
Ok natuurfotograaf geloof je onmiddellijkoeps, zwartjes is helemaal niet slecht bedoeld hoor...![]()
wel Embee, dan moet je toch nog wat bijleren hoor....Originally posted by embee
mensen,
ik ben al enige jaren bezig met wat allemaal oorzaak kan zijn van racisme, onverdraagzaamheid etc.,
Deze foto, commentaar inclusief, lijkt mij meer een manier om bewondering uit te drukken dan het tegenovergestelde....
beetje beroepsmisvorming?
Stef
Zonder in te gaan op de verwarring omtrent rasbenamingen ed. wil ik gewoon effe kwijt dat ik dit een knappe foto vind.
Arne