Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 39 van 39

Standaard

Pakkende foto's.

Niemand verdiend het om zo te sterven. De moeilijkste tijd begint pas na de begrafenis, als het gewone leven weer begint en deze gebeurtenis op de achtergrond raakt. Sterkte aan alle familieleden en vrienden / bekenden van alle slachtoffers.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Standaard

Deze ochtend om 11 uur, heb ik de sirenes van de plaatselijke brandweerkazerne horen loeien. 'k wist waarom, maar door dit forum kon me het me op dat moment eventjes worst wezen.

‘k Heb de uitvaartplechtigheid niet bekeken.

Het televisiejournaal ook niet.
    Op geen enkele post, kanaal, forum of whatever.

Weet je waarom?
    Omdat de manier waarop de ramp met dat gaslek leed hier op BD geparasiteerd werd, mij onverschillig maakte.

Zeg maar gerust gedegouteerd.
    Dat de BD-spirit op sterven na dood was, wist ik al langer.
    Maar op momenten die stilte en waardigheid verdienen,
    zo'n tentoonstelling van sm*****pperij opvoeren,
    was ook niet zo geweldig.

Proficiat aan alle idioten,
    die o zo graag misbruik maken van medemenselijk leed
    om zelf in de schijnwerpers te gaan staan.

en die staatsbegafenis, dat ereteken?

that felt like a band aid on a dead body.

Standaard

diep respect... dat is wat ik heb voor de mensen die zich dag in dag uit weer in zetten voor onze veiligheid.
    En als ze daarbij hun leven laten... moet je nog meer hebben dan respect. En daar is een minuut stilte niks bij.
    Dat kan je niet meer uitdrukken in woorden. Misschien alleen nog maar in gedachten...
    Laten we dan hen in onze gedachten houden. elke dag weer !!

Standaard

@ Stef
    Dank je voor de uitleg.
    Misschien kan je mij (en ik hoop vele anderen) een site aanraden waar we nog meer kunnen vernemen over je fantastisch beroep. Ook boeken en last but not least je eigen info zijn hartelijk welkom.
    Organiseren jullie soms info-dagen waarbij een bezoek aan de brandweerkazerne kan gebracht worden?
    Henri
    lidnummer: BD0435BE

Standaard

Bralo 20,
    Toen ik gistermidddag op deze beelden reageerde had ik er geen flauw benul van wie dit had gepost...nu weet ik wél beter. Jij was zéker goed geplaatst om een dergelijk topic te starten en neen...de BD-geest is niet op "sterven na dood". Getuige daarvan dat je met je beelden meer dan 700 mensen hebt bereikt op dit forum.
    Dat er toch nog niet zoveel echt gereageerd hebben kan ik eigenlijk nog begrijpen,maar uit de reacties voel je toch de solidariteit en de ingetogenheid die er heerste...
    Toen wij gisteravond de beelden op TV zagen werd het hier ook nog even stil en ook de krantekoppen vandaag liegen er niet om...
    Gans België en waarschijnlijk ook nog mensen uit de buurlanden hebben meegerouwd...Dit zal voor de nabestaanden zeker een "hart onder de riem" geweest zijn...
    Misschien is het soms nodig dat iets dergelijks gebeurd om ons als mens héél klein te voelen?
    Maar vandaag breekt een nieuwe dag aan "EN TOCH STAAN WE MORGEN WEER PARAAT" ...
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Standaard

Respect!

Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

Standaard

Originally posted by kodachrome
    @ Stef
    Dank je voor de uitleg.
    Misschien kan je mij (en ik hoop vele anderen) een site aanraden waar we nog meer kunnen vernemen over je fantastisch beroep. Ook boeken en last but not least je eigen info zijn hartelijk welkom.
    Organiseren jullie soms info-dagen waarbij een bezoek aan de brandweerkazerne kan gebracht worden?
    Henri

Er zijn ieder jaar opendeurdagen in verscillende kazernes, meestel situeert zich dat begin september gedurende "de week van de veiligheid"...aangezien de Politie bij ons dit jaar een grootse opendeur opzet hebben wij afgesproken er géén te doen......zodat alle aandacht naar hun toe gaat....

Boeken en fora, die zijn echt wel puur voor hulpverleners alleen...daar worden dingen uiteengezet en zaken vermeld die enkel in het kader van het beroepsgeheim kunnen thuishoren....
    Bralo is daar forumbeheerder dus hij kan daar desgewenst anders over beslissen..

Stef

Standaard

Originally posted by Stef

Er zijn ieder jaar opendeurdagen in verscillende kazernes, meestel situeert zich dat begin september gedurende "de week van de veiligheid"...aangezien de Politie bij ons dit jaar een grootse opendeur opzet hebben wij afgesproken er géén te doen......zodat alle aandacht naar hun toe gaat....

Boeken en fora, die zijn echt wel puur voor hulpverleners alleen...daar worden dingen uiteengezet en zaken vermeld die enkel in het kader van het beroepsgeheim kunnen thuishoren....
    Bralo is daar forumbeheerder dus hij kan daar desgewenst anders over beslissen..

Stef
    Op zondag 3 oktober 2004 is er o.a. een opendeurdag bij de Londerzeelse Brandweer. Je bent er van harte welkom om ons een bezoekje te brengen.

Wat die websites & fora betreft.

Het hulpdienstenforum "First-Response" is er zowel voor burgers als voor hulpverleners.

http://www.first-response.be

Je vindt op dit fora inzetverslagen, besprekingen over interventies, procedures, etc... Ook laten we de "modale burger" niet in de steek. Zit je met vragen of opmerkingen kun je daarvoor bij ons terecht. Je bent er van harte welkom, mits in het in acht houden van de forumregels.

Voor vele hulpverleners was het de voorbije dagen een moeilijke tijd. Laten we echter met respect terugdenken aan de hulpverleners die het leven lieten in de strijd. De brandweerfamilie is in rouw en het zal lang duren vooraleer de wonden geheeld zijn. Dit jaar vielen er reeds 7 slachtoffers in actieve dienst. Enige weken geleden, bij het stormweer viel er al in West-Vlaanderen een slachtoffer te betreuren toen men noodherstellingen uitvoerde aan een dak. Vrijdag lieten 5 brandweerlui het leven in Gellingen. En alsof dat nog niet genoeg was bereikte ons maandag het bericht dat in Theux (Luik) ook een brandweerman het leven liet toen hij naar een interventie reed. Zijn begeleider vecht nu nog steeds voor zijn leven.

7 slachtoffers, 7 brandweerlui die dag en nacht klaarstonden om U & mij te helpen. 7 mensen die een familie achterlaten omdat ze klaarstonden om de burger te helpen.

Daarom nogmaals graag enig respect...

Als ik lees wat er op het forum van de VDAB geschreven wordt doet mij dit pijn, evenals een enkele post hier op dit forum.

Dank U

Mvg,

Stijn Verbeeck
    Brandweerfotograaf
    Laatst gewijzigd door Bralo20; 30 juli 2006 om 00:59
    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Standaard

Oops,

sorry voor het misverstand...ge ziet het he...als der ene ne gaffel afgeeft staat er direct nen andere klaar om dat op te vangen

Wat die ene post betreft Stijn, niet op reageren....is een gefrustreerd ventje dat hier enige tijd geleden werd verbannen en zijn account gedelete.... Nu is hij, waarschijnlijk na een lobotomie al een tijdje terug, maar vervalt stilaan in zijn oude gewoontes...let him be.....

't blijkt voor sommigen, zoals op de VDAB-site blijkt, moeilijk te aanvaarden dat hulpverleners net dat iétsje meer respectbetuiging krijgen wanneer ze in actieve dienst overlijden....meer dan bijvoorbeeld een arbeider die verpletterd geraakt onder een machine.... die vent heeft ook zijn leven gegeven op z'n werk, maar niet VOOR iemand anders...
    anyway, onder hulpverleners snap je dat..... sommige zien dat als "de aandacht naar zich toetrekken", maar wij weten wel beter....

Stef

Stef

Standaard

Stef,
    Onvoorstelbaar hoe men op het VDAB-forum durft reageren...
    Al die mensen zullen het eerst eens zelf aan de lijve moeten ondervinden om te snappen welke inzet van hulpverleners nodig is,dat dit niet zomaar een beroep is maar een soort "roeping".
    In de bres springen niet voor uzelf maar voor een ander.
    Denk dat ze op dat moment een andere toon zullen aanslaan.Maar laat ons dit topic niet bekladden uit respect...
    Dat de media hierop inspeelt is toch maar normaal, wat mag/moet er dan nog wél getoond worden. Voor velen onder ons is dit misschien de enige mogelijkheid om dit mee te beleven(zieken, bejaarden, gehandicapten...)

D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Standaard

Ja, over mijn reply waarop nogal heel veel geryplyed is. :s
    Ik bedoel vooral dat ik het veel beter zou gevonden hebben hadden die brandweermannen een begrafenis gekregen zouden hebben in "intiemere kringen". Ik vind het niet nodig dat zo'n begrafenis voor heel het land word getoond van die brandweermannen en hulpverleners...
    Als de andere brandweerlui en dergelijke daar een eerbetoon aan willen tonen. AKKOORD. Ik stel me de vraag of de familieleden het daar ook niet moeilijk mee hebben met zo'n begrafenis. Ok, zo'n massale opkomst kan aan de ene kant mss wel heel wat steun bieden, maar toch...
    Ok, ik ben mss maar 17 jaar oud. Maar ik heb verdorie wel al heel wat meegemaakt in men leven. Dat heeft me wel heel hard gemaakt in dergelijke zaken. Het zal wel aan mij liggen, maar toch blijf ik me er vragen bij stellen.
    Het heeft er niets mee te maken dat ik geen respect heb voor de mensen die daar zijn gestorven, in tegendeel. Ik stoor me niet aan die begrafenis hoor, ik stel er me gewoon vragen bij. Ik zou ook niet gaan kijken. Ik denk dat ten gepaste tijde eens denken aan die mensen meer da genoeg moet zijn.
    Sry, als ik iemand heb beledigt met mijn mening. Maar het is ook maar een mening hé. Ik ben blij dat ik er voor durf uitkomen.
    www.aloofhosting.com/koendd/

If loving nature is a bad thing, than I refuse to do good!

Standaard

Hey Harry met....

Zulke plechtigheden gebeuren altijd in samenspraak met de nabestaanden hoor...meer nog : die hebben het laatste woord ! En da's meteen ook de reden dat de uitzending stopte op de grote markt.... vanaf dan gebeurde alles idd in intieme kring....

ten tweede toch nog dit : in veel bedrijven stopt het werk, samen met het signaal van 17h, en begint het om 8h de dag daarop...(ja ik weet dat velen onbetaalde overuren moeten kloppen), en kennen ze niet elke collega binnen dat bedrijf enz...

Wel bij ons is dat wel even anders....iedereen kent iedereens achtergrond, vrouw, kinderen, woonplaats, hobby's enz.... We gaan mekaar helpen verhuizen, den hof omdoen, mekaars oprit leggen enzovoort en zovoort..... 't is ECHT een superhechte band die we met mekaar hebben zulle ! Natuurlijk valt er eens een hard woord (heel harde woorden zelfs), maar uiteindelijk trekken we allen aan 't zelfde zeel...Is moeilijk uit te leggen, maar toch ishet zo....

en, met alle respect, kan jij met je 17 niet hebben meegemaakt wat de meesten onder ons meemaken hoor....jij hebt alleen je eigen miserie..hoe erg die ook mag zijn, maar wij hebben de onze + die van de andere waar we moeten in tussen komen....of denk je dat dit ons allemaal koud laat?

Stef

Standaard

Tuurlijk denk ik niet dat dit je koud laat. Helemaal niet. Maar ik ben dat argument van, jij met je 17 jaar, nu wel al beu gehoord. OK, je bent waarschijnlijk heel wat ouder, net als velen hier op het forum, maar dat wil niet zeggen dat ik in verhouding tot men leeftijd niet veel meegemaakt kan hebben.
    Ik heb veel respect voor de mensen waar ik van hield die zijn heengegaan. Ik weet ook dat je leven geven voor een ander een enorme moeilijke, maar ook prachtige daad is.
    Ik wil echt niet dat ik hier nu als een arrogante zak word beschouwd, als de nabestaanden het laatste woord hebben over de begrafenis dan heb ik daar helemaal geen problemen mee. Ik had er eigenlijk geen problemen mee hoor, ik hou gewoon niet echt van die enorme bijeenkomsten omdat ik uit ervaring weet dat daar ook een deel "freaks" aanwezig zijn. Op de begraving van de vriend van men moeder bv. werden enkele mensen buiten gezet waarvan men wist dat ze op het doodsprentje aasden. Zoiets vind ik onuitstaanbaar!
    Ik weet dat het een beetje van de hak op de tak gaat, maar ik ben wat van streek dat ik hier geen begrip kan vinden voor men mening.
    Het komt er gewoon op neer dat ik het erg vind dat er een zekere discriminatie is tov andere mensen die al even heldhaftige dingen hebben vericht. Enkel omdat de ramp daar zo grootschalig was kregen die mensen zoveel aandacht. Waren ze gestorven bij het blussen van bv. een tankwagen of één of andere woning zou de pers er veel minder op ingepikt hebben en zodoende de aandacht die ook die mensen verdienden niet genoeg naar voor schuiven.
    Ik ben mss maar 17 maar ik ben ook niet naïef. De reden waarom die mensen die (ik heb ondertussen enkele beelden gezien, om video geweest naar vriend) grootse, mooie plechtigheid hebben gekregen was de omvang van de ramp en da aandacht van de pers.
    Sry Stef, ik wil je echt wel niet beledigen, en ik kan best begrijpen dat ik het niet kan begrijpen. Maar op die manier kun jij ook niet begrijpen wat er zich in mijn korte leven al heeft afgespeeld. Ik kan wel meespreken over een dergelijke hechte groep, het is altijd leuk als je in een plaats waar je in zekere mate verplicht terecht komt, vrienden kan maken. Dat was bij mij ook het geval in men klas van dit jaar. Er zijn daar echt mensen met wie ik praktisch alles deel, en als er één wil praten, dan spreken we gewoon af, maakt niet uit hoe ver we wel van elkaar wonen. Voor vrienden heb je dat over, daar maak je tijd en ruimte voor, het is een andere soort liefde dan voor je partner of je familie. Maar die liefde is daarom niet minder intens. Omdat brandweerman nu eenmaal een universeel beroep is, is er automatisch een zeker gevoel van verbondenheid van jou met die anderen. Ik denk toch dat dat is wat je bedoelt en dat je door dat gevoel je gaat inbeelden dat dat ook met jouw vrienden en makkers kon gebeurd zijn. Ik denk het deels te snappen. Maar hoe jij het ervaart kan ik natuurlijk nooit weten.
    Nogmaals sry voor de mensen die zich beledigd zouden gevoeld hebben!!
    www.aloofhosting.com/koendd/

If loving nature is a bad thing, than I refuse to do good!

Standaard Re: Eerbetoon ter nagedachtenis overleden collega's

Heden is het dag op dag 2 jaar geleden dat deze ramp zich voltrok...

Mag ik daarom deze en de andere topic van mij nog eens naar boven halen ter nagedachtenis van de slachtoffers?

Laten we heden de slachtoffers van deze tragische ramp gedenken...

Namens de VZW First-Response,

Stijn Verbeeck
    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke discussies

1. Ter nagedachtenis
    Door hub2805 in forum Showcase - Archief
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 2 juni 2004, 10:33
  2. Ter nagedachtenis van mijn moeder
    Door rjanse in forum Showcase - Archief
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 4 oktober 2003, 18:02

Regels voor berichten