Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Gisteren heb ik de tijd gevonden om mij ook eens bezig te houden met fruit en een aquarium. Voor de belichting heb ik 2x SB-25 gebruikt, één in een softbox-plu (rechtsachter) en linksvoor één flitsend door zo'n 5-1 reflectiescherm.
voor mij is de eerste de beste...ik vind dat er daar meer rust en evenwicht zit dan die andere 2...misschien door de witte achtergrond? maar ooit zal ik mij daar ook eens aan wagen en hopelijk heb ik dan ook zo een resultaat
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
knappe reeks en goed scherp Maar 'k vind ze alle drie nogal krap in het kader zitten een beetje meer ruimte boven en onder had beter geweest
Zou het ook liever iets ruimer hebben, maar knappe reeks. De eerste geniet mijn voorkeur
greetz,
www.fotopie.be Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.
Ik vind ze achteraf terugkijkend zelf eigenlijk ook iets krap gekaderd maar het gebruikte aquarium was helaas niet groter. Vooral meer ruimte aan de onderkant werd nogal lastig omdat dan de zwarte rand van het aquarium dan zichtbaar werd. Maar wellicht dat ik een dergelijk experiment binnenkort nog weer eens over ga doen en misschien een iets ander standpunt ga kiezen.
Comment