Het is "in" om verlaten of abandoned places te fotograferen, dus heb ik ook een poging gedaan om een verlaten basketpleintje in beeld te brengen (Bouterhoven Sint-Truiden).
Het zijn veel grotere spelers die het plein nu hebben overgenomen
'k Heb zowel in kleur als in zw-w een bewerking gedaan.
Met de zw-w heb ik een infraroodomzetting geprobeerd door wat met de levels te spelen.
Iedere versie heeft zijn eigen sfeer. Graag comment.
Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn BLOG
Bij de eerste staan er precies iets te veel bomen op (omkappen gaat moeilijk hé) om voor mij iets te hebben. De omzetting komt wel heeeeel dreigend/verlaten/euh ... goed over![]()
ooit ... .
Ik vind ze beide wel iets hebben. Bij de kleur versie komt de "vergane glorie" meer tot z'n recht.
Enkel zou ik hem aan de bovenkant wat weg gecropt hebben. Dus een beetje pano.
Dan komt naar mijn mening het basketdoel(of hoe noemt dat) beter tot z'n recht.
Nu overheersen de bomen, en vind ik geen evenwicht tussen de bomen en het basket doel.
Natuurlijk ieder zijn ding he![]()
groetjes,
Carlo
Bewerking vind ik geslaagder dan het origineel. Komt dreigender en doodser over.
BD0481BE - fotosite
awel,
da vind ik nu eens een goeie!
zowel de kleur als de zw/w vind ik geslaagd.
ik zou op deze foto (een stemmetje binnenin zegt dat ik dat maar eens moet proberen) eens een beetje fotoshoppen:
> het basket-bord selecteren, (eventueel daarvan de saturatie een piepklein beetje optrekken),
> selectie omkeren,
> achtergrond desatureren (bijna zw/w)
> en hopla.
'k probeer het thuis wel eens.
mm
Bedankt voor de comment. Ik heb ze beide geplaatst om meerdere meningen te horen. Ik zal het in de fotoclub volgende keer ook eens voorleggen en zien wa ze daar zeggen.
@ mm: doe een poging en plaats de bewerking hier. Ik heb daar geen probleem mee hoor.
@ Carlo: tja, ieder zijn ding hé. Ikzelf wou het bord nog meer in de hoek drukken en meer bomen erop (de boomtoppen dan toch) maar ik heb geen breedhoek meer. (Sigma is stuk)
Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn BLOG
zoiets?
EDIT: de foto voldoet qua bestandsgrootte niet aan de forumregels (210.91 kB) en werd verwijderd. Via de edit-functie kan je een aangepaste versie terugplaatsen.
seppuku [mod]
EDIT: 'k heb hem dan maar zelf achter een linkje gestopt ...
mm
Laatst gewijzigd door mm; 1 maart 2006 om 09:26
awel MM, ik dacht ook zoiets
't roestige bord van foto 1 met de creepy achtergrond van foto 2
Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime
yep, na verwijdert te zijn door seppuke dan maar achter een linkje gezet.
mm