Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surrealistisch panorama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Surrealistisch panorama

    Hallo allemaal,

    Door drukke werkzaamheden heb ik de laatste tijd nauwelijks berichtjes kunnen tikken, maar dat wil niet zeggen dat ik geen foto's heb gemaakt. Ik ben vooral flink bezig geweest met panoramafoto's. Hieronder staan een aantal beelden uit een bol-panorama dat door de bewust gekozen vervorming van de werkelijkheid een sterk surrealistisch effect geeft. Ik heb meer van dit soort abstracte panorama's gemaakt, maar ik vraag me af of dergelijke dingen hier ook een beetje op waardering kunnen rekenen. Laat ik het maar eens proberen...

    Bekijk het bol-panorama
    (475 KB - Java-viewer)

    Met de Java-viewer krijg je het gevoel dat je ergens in een silo onder water zweeft. Maar het is en blijft surrealisme, dus het is helemaal geen silo.... Wat het dan wel is mag je zelf raden... Euhhh... laat ik meteen maar zeggen dat het helemaal niet belangrijk is wat het is... het gaat erom dat ik het voorwerp op een abstracte en bovendien ongebruikelijke wijze heb willen visualiseren... De kijker kan met de Java-viewer zelf een abstracte compositie maken, net als ik ook heb gedaan met de acht voorbeelden hieronder.

    Groeten, Miriam



    (Mods: Omdat ik anders ook niet weet hoe ik een indruk kan geven van een bol-panorama heb ik hierboven twee compositie foto's geplaatst die ieder op zich aan de forum-eisen voldoen. Ik hoop dat dit geen probleem is, want eigenlijk zijn het toch acht deel-foto's.)

  • #2
    Re: Surrealistisch panorama

    vind dit super

    Comment


    • #3
      Re: Surrealistisch panorama

      heel speciaal hoor lijkt wel een project voor een kunsttentoonstelling

      Comment


      • #4
        Re: Surrealistisch panorama

        Geen probleem Miriam, je kent en volgt de regeltjes perfect.

        Een hele mooie fotoreeks, maar ik moet nog wat zoeken wat het eigenlijk is.
        Is de achtergrond lucht, water of een gekleurd vlak?
        Last edited by lut; 6 juli 2005, 10:16.

        Comment


        • #5
          Re: Surrealistisch panorama

          Origineel gevonden.

          Denk dat het een plexiglazen overkoepeling is van een wandelpad tussen 2 gebouwen of zo.
          spijtig van de krassen in het plexiglas.

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Surrealistisch panorama

            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
            .
            spijtig van de krassen in het plexiglas.
            Nee hoor Jo, het zijn geen krassen maar spinnenwebben (toch nog een kleine link naar al dat macro-gedoe waar ik een hele tijd mee bezig ben geweest ). Dat is bovendien niet spijtig, maar juist een onderdeel van de werkelijkheid. Die spinnenwebben weghalen, met een bezem of met photoshop) zou er naar mijn mening toe leiden dat het beeld minder interessant wordt.

            Groeten, Miriam

            Comment


            • #7
              Re: Surrealistisch panorama

              een douche met een rookdetector ?
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment

              Working...
              X