Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Drie maal het zelfde en toch anders ik vind het wel knap nummer 2 vind ik de beste waarom ? een mooie DOF
Groeten
Joeir
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Ik kan me terugvinden in alle commentaren die hierboven staan... behalve over het bordje. Dat hoort erbij. Alles hoort erbij. Alles, op de lucht en de zee na, m.a.w. de ganse doorkijk, is door de mens aangebracht, en hoort in het beeld.
Drie vind ik een mooie van inhoud en compositie.
Ik persoonlijk ook. Het is het plaatje, dat voor mij, het meest zegt.
de 2de spreekt mij het hardst aan...
vooral omdat daar de verbeelding het hardst moet werken...
Klopt helemaal.
Bij nr 2 stoort de ietwat onscherpe voorgrond.
Klopt, stoort mij ook.
1 is een kader in een kader in een kader... een echt doorkijkje, en misschien fotografisch het mooist, maar zonder de twee andere, voor mij, als alleenstaande foto te weinig. Hij wordt m.i. interessant omdat de twee andere erbij staan.
Ik bekijk deze beelden dan ook als reeks, en voor mij houdt de derde het het best uit als losstaand beeld, omdat hij eveneens bevat wat de eerste bevat. Ik vind er in wat ik in de twee ander vind, en eigenlijk toch net iets meer, maar da's natuurlijk mijn idee...
Hoe dan ook, bedankt voor het kijken en reageren.
Deze beelden zijn trouwens gemaakt in Normandië, in het dorpje waar onze camping was, in Saint-Aubin-Sur-Mer.
Mvg
Chris
Last edited by FestinaLente; 27 augustus 2009, 19:31.
ik twijfel tss 2 en 3...hangt een beetje af in welke 'mood' ik ben...2 voor als ik het zin heb om na te denken bij een foto en 3 voor als ik gewoon zonder nadenken een mooie foto wil zien...dus voor mij 2 geslaagde foto's...de 1e vind ik minder door het grote opp links dan flu is...
Ik bewonder het meest van al jouw belichting, Chris. Nog niet zolang geleden was "doorkijkjes" het thema van de maandelijkse BD-Challenge, en pas toen ervoer ik hoe moeilijk het is om de belichting zowel voor, als achter de eigenlijke doorkijk exact juist te krijgen. Ik ben nu het boek "Understanding Exposure" van Bryan Peterson aan het doorlezen, maar jij hebt die theorie niet (meer?) nodig. Ik alleszins wel!
Voor deze drie doorkijkjes heb ik geen voorkeur. Voor mij zijn ze alledrie meer dan geslaagd! (ik ben blij dat je af en toe ons van jouw werk laat genieten)
Ik bewonder het meest van al jouw belichting, Chris.
Les, dit zijn beelden die je elke dag op die plaats kan maken, op eender welk tijdstip van de dag. Ik vermoed dat deze kort na de middag gemaakt zijn, wanneer ik even naar de bakker ging, vanaf de camping, en een half uurtje foto's maakte.
Moest ik ze nu nog maken, dan is 't gewoon licht en witbalans meten met de grijskaart, en da's meestal helemaal juist.
Aan allen die nog reageerden, thx voor jullie inbreng.
Comment