Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dreimal zwei macht zwölf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Dreimal zwei macht zwölf


  • #2
    Re: Dreimal zwei macht zwölf

    Deze is wel erg minimaal in een wat ongebruikelijke compo,
    maar geeft daarom niet minder ruimte aan de fantasie.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: Dreimal zwei macht zwölf

      Heel mooie less is more, enkel de kleur doet wat afbreuk, maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening
      Groetjes Katrien
      Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

      Comment


      • #4
        Re: Dreimal zwei macht zwölf

        Oorspronkelijk geplaatst door Katrien1957 Bekijk bericht
        Heel mooie less is more, enkel de kleur doet wat afbreuk, maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening
        Katrien heeft het verwoord voor mij , het idee is knap en de uitvoering kwa foto ook maar de kleur is ook niet echt mijn smaak ,maar smaken verschillen nu eenmaal

        Comment


        • #5
          Re: Dreimal zwei macht zwölf

          mooi wolkenblauw
          zachter dan de middellandse zee
          weerkaatsend hemelwit op sleeptouw
          in diezige golven zweeft mee

          in mooi wolkenblauw
          zachter dan de middelandse zee
          "echter" dan hun schaduw
          dansen ze mee op de zee

          op de inblauwe zee
          dansen ze op het ritme
          van het golvende "neem me mee"
          Last edited by E.G.; 27 juni 2018, 15:07.

          Comment


          • #6
            Re: Dreimal zwei macht zwölf

            Eenvoud siert.

            Comment


            • #7
              Re: Dreimal zwei macht zwölf

              Beste Dushi, Katrien, Patrick, E.G. en Suske,

              Dank voor de tijd die jullie hebben genomen om jullie mening te verwoorden, zeker geen automatisme!
              Goed gedaan en dus dank voor de tijd die jullie aan mijn plaatsing hebben besteed i.p.v. aan jullie eigen fotografie.

              @ Dushi: Waar de een twijfelt over minimalisme (is...)
              @ Katrien: ...de ander weer volkomen mee in het tonen van minder.

              @ Suske: ...en bescheidenheid de mens!

              @ Allen: Maar een fotograaf mag/ MOET! echter af en toe bewust op de voorgrond (willen) treden, anders maken we foto's voor de koektrommels op zolder of "slechts ende allene" voor de harde schijf. En dat zou zonde zijn in jullie geval, niet waar? Jullie hebben allemaal een behoorlijke staat van dienst en daar gaat zeker een motiverende werking van uit!
              Dank dus, oprecht, voor jullie mening. Het kleurtje wilde ik bewust een beetje afwijkend hebben (weg van de realiteit) om een rustiekere uitstraling te krijgen.
              Mooi of niet, smaak en een stukje gewenning, vrees ik.

              @ E.G.: Als we het hebben over tijd en aandacht die je mooie gedicht uitstraalt, spant jouw reactie -zonder de anderen tekort te willen doen!- de kroon, ! Ik voel me vereerd om een gedicht te hebben "gekregen"!
              Heel erg leuk! Je hebt me zelfs een nieuw woordje leren kennen: Diezig!

              Dank, dank, dank!
              ...en voor allen een dikke !

              Groet,
              Ruud

              Comment


              • #8
                Re: Dreimal zwei macht zwölf

                Plaatje waarover je kan nadenken
                Zeker met de berekening erbij die niet klopt
                Mooi
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Dreimal zwei macht zwölf

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Plaatje waarover je kan nadenken
                  Zeker met de berekening erbij die niet klopt
                  Mooi
                  Peter
                  Met schaduw klopt de berekening weer wel.

                  De titel zorgt ervoor dat je op onderzoek gaat bij deze foto om het kloppend te krijgen. Over het paarsige heb ik ook twijfels
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dreimal zwei macht zwölf

                    Een "Duitse" doordenker wat ik als beeld wel knap vind, alleen de paarsachtige kleur boeit me minder - bewust gedaan ?
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dreimal zwei macht zwölf

                      Prachtig minimalistisch en zeker een onderwerp wat me aanspreekt.
                      Het ruizige, zorgt toch (voor mij dan) dat er een beetje onrust in de foto zit.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dreimal zwei macht zwölf

                        Ha Peter, Olivetti, Raymond und Johan,

                        Da bin ich wieder (zo leren jullie nog een beetje Duits ook ).
                        ...en ik kan jullie misschien beter een taal proberen te leren dan rekenen, haha.

                        De kleur ( @ Raymond en Olivetti) heb ik er bewust in aangebracht (wat origineler en rustieker)
                        en het ruizige ( @ Johan) er bewust in gelaten (anders werd het voor mij teveel high-key).
                        Met de titel heb ik een klein beetje verwarring willen zaaien, maar vooral eigenlijk een stukje humor willen toevoegen, want ook wij fotografen willen wel eens lachen toch?
                        Of niet?

                        Sommige kleuren liggen gevoeliger dan andere, merk ik.
                        Geef je als maker je foto een naam waarin een kleur voorkomt, dan is dat sowieso vaak een reden voor discussie, heb ik in meer "oordelen" opgemerkt.
                        Maar ja, is dat niet iets waarom we juist deelnemers zijn aan dit forum?
                        Of was het toch om te leren rekenen en schrijven?

                        In dit kader vind ik de spreuk van Peter erg mooi "Als je als plaatser zelf geen reacties schrijft ... van wie verwacht je er dan te krijgen ... ? Of kies je voor een forum zonder reacties ?"
                        "Actie is immers reactie" en "niet geschoten is altijd mis" of toch deze nog als het Duitse vervolg op jullie taal les "Wer nicht wagt, der nicht gewinnt."

                        Dank voor jullie reacties!
                        Daarom voor jullie -en voor de liefhebbers van paars- de volgende link naar "Purple Rain" van Prince:
                        Timestamps:0:00 Intro1:10 Verse 11:56 Chorus2:30 Verse 23:05 Chorus3:39 Verse 34:13 Chorus4:48 Guitar Solo and OutroI do not own this video nor do I claim o...

                        :-)

                        Grüß Gott,
                        der Rudi

                        Comment

                        Working...
                        X