Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wielrenner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] wielrenner



    Last edited by Guest8; 29 juni 2017, 16:45.

  • #2
    Re: wielrenner

    Goede DOF, inspanning goed te zien, de foto mocht voor mij wel iets scherper zijn (kan ook aan mijn laptopscherm liggen).
    Ivm de compo: aangezien de wielen er onderaan niet volledig op staan, zou ik de foto bijsnijden tot net boven zijn rechtervoet (en ook rechts - achter de wielrenner - wat minder ruimte laten op de foto).
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: wielrenner

      ok dank voor uw raadgevingen

      Comment


      • #4
        Re: wielrenner

        Foto niet scherp... Daar staat of valt het natuurlijk mer. Ook het standpunt kan beter evenals de compo. Lagere positie aannemen en bijsnijden zoals Nelita aangeeft.

        Tussen haakjes: wel knap dat je op de post van Kawaracer zo'n reactie durft geven en dan met dit werk afkomt.. Dat getuigt van lef.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

        Comment


        • #5
          Re: wielrenner

          wie is kawaracer ?

          Comment


          • #6
            Re: wielrenner

            Forum voor het plaatsen van foto's waar actie centraal staat: sport, beweging, .... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

            Comment


            • #7
              Re: wielrenner

              o ja ik gaf die opmerking omdat hij het had over die dure toplens, het zou erg zijn dat je dan geen scherpe foto's maakt, deze van mij is genomen terwijl ik aan wandelen was en die renner voorbij kwam, snel een foto genomen en zonder dure lens en zelf niet op voorbereid, daarbij men zegt toch"goede DOF"

              Comment


              • #8
                Re: wielrenner

                Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                o ja ik gaf die opmerking omdat hij het had over die dure toplens, het zou erg zijn dat je dan geen scherpe foto's maakt, deze van mij is genomen terwijl ik aan wandelen was en die renner voorbij kwam, snel een foto genomen en zonder dure lens en zelf niet op voorbereid, daarbij men zegt toch"goede DOF"
                Dit is hopeloos, hier houdt het voor mij nu op..... Laat ik eindigen met:"Ik volg de commentaren ".
                http://www.paulvanrooy.be

                Comment


                • #9
                  Re: wielrenner

                  Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                  o ja ik gaf die opmerking omdat hij het had over die dure toplens, het zou erg zijn dat je dan geen scherpe foto's maakt, deze van mij is genomen terwijl ik aan wandelen was en die renner voorbij kwam, snel een foto genomen en zonder dure lens en zelf niet op voorbereid, daarbij men zegt toch"goede DOF"
                  Men zegt goede DOF dus de foto is goed... Knappe redenatie
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: wielrenner

                    ik zei ook "dank voor de raadgevingen", of zijt ge blind

                    Comment


                    • #11
                      Re: wielrenner

                      voor iemand die blind is maakt Gregory toch wel knappe foto's hoor

                      Comment


                      • #12
                        Re: wielrenner

                        dan zal het aan het lezen liggen, of is het gewoon dwarsliggen en de sfeer verpesten?

                        Comment


                        • #13
                          Re: wielrenner

                          Wel ook deze is niet scherp en met die dure lens die ik testte zou jij nog geen scherpe beelden schieten. Want je bent nooit voorbereid voor de situatie en je hebt er altijd een uitleg voor. Misschien moet je eens beginnen met de basis van fotografie tot jou te nemen en zelf je selectie te maken en alles wat niet voldoende scherp is zeker in zo'n makkelijke situaties als deze gewoon direct naar de prullenmand te verwijzen. Kunnen focussen en de focus houden heeft niets te maken met de prijs van de lens maar met de techniek van de fotograaf en die zit bij jou nog erg onder het gemiddelde. En met jouw antwoorden voor elke tip dat men jou al gegeven heeft en de reacties zoals die bij mij ben jij het die het die hier sfeer verpest. Kom nu maar van je sokkel af, oefen en leer en misschien zet men jou ooit terug op een sokkel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wielrenner

                            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                            Wel ook deze is niet scherp en met die dure lens die ik testte zou jij nog geen scherpe beelden schieten. Want je bent nooit voorbereid voor de situatie en je hebt er altijd een uitleg voor. Misschien moet je eens beginnen met de basis van fotografie tot jou te nemen en zelf je selectie te maken en alles wat niet voldoende scherp is zeker in zo'n makkelijke situaties als deze gewoon direct naar de prullenmand te verwijzen. Kunnen focussen en de focus houden heeft niets te maken met de prijs van de lens maar met de techniek van de fotograaf en die zit bij jou nog erg onder het gemiddelde. En met jouw antwoorden voor elke tip dat men jou al gegeven heeft en de reacties zoals die bij mij ben jij het die het die hier sfeer verpest. Kom nu maar van je sokkel af, oefen en leer en misschien zet men jou ooit terug op een sokkel.
                            ... +1


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Mvg,
                            Gregory
                            www.gvg-photo.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: wielrenner

                              Hier ook een hele dikke +1.

                              Ik maak regelmatig mee dat mensen achter mij staan en zeggen: "ja met zulke spullen kan ik 't ook!"
                              Totdat ze het vasthebben. Dan ineens blijkt dat fotografie toch een vak is....

                              Een leuke anekdote.

                              Twee jaar geleden kwam er een man naast me zitten bij een amateurwedstrijd voetbal. Ik zat daar voor de regionale krant en hij voor de hobby.
                              Hij beweerde dat hij minstens zulke foto's kon maken als ik, als hij het materiaal had gehad dat ik in handen had.
                              Ik heb 'm gevraagd of ie de tweede helft met mijn spullen wilde schieten. Nou, hij zou 't wel even bewijzen!
                              Zelf heb ik met zijn materiaal geschoten. Een Nikon D3100 met 55-200mm.
                              Weet je wat er in de krant stond? Een foto gemaakt met zijn materiaal. Niets op aan te merken.
                              En weet je hoeveel goede beelden hij overhield in de tweede helft? Twee. De rest was onscherp of er was wat buiten het beeld gevallen zodat niet alles erop stond.

                              Achteraf heeft de beste man zijn oprechte excuses aangeboden voor zijn uitspraken. Ik heb een heel lang gesprek met hem gevoerd over fotografie en wat daarbij komt kijken en hem verteld dat excuses totaal niet nodig zijn. Het lijkt immers makkelijk. En men denkt al snel dat je met 12 beelden per seconde alles op de foto hebt staan. Ze vergeten alleen dat je bij een sluitertijd van 1/1250e van een seconde je slechts 12/1250e van een seconde beeld hebt. Je hebt dus van 1238/1250e geen beeld om het even grof te stellen
                              Scherpstellen is anticiperen. Zeker met zulke afstanden en zo'n beperkt scherptedieptegebied. Dan zit je er al gauw naast.

                              DANIELDESCHREEUWER (grapje, met al je hoofdletters )

                              Dit is een slecht beeld waarbij de scherpte ruim achter het hoofd ligt.
                              Je hebt grote commentaren op anderen over scherpte (ook bij mij, wat achteraf totaal nergens op sloeg) maar zelf plaats je dit.
                              Zelfreflectie zou een zelfhelende werking hebben

                              Dit is niet lelijk bedoeld, puur leerzaam en opbouwend.
                              Vat 't dan graag ook niet verkeerd op.
                              Een hoop ouwe zooi
                              www.rbfoto.nl

                              Comment

                              Working...
                              X