Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 35

Discussie: wedstrijd

Standaard wedstrijd

Standaard Re: wedstrijd

Dag Daniël, ik ga je hier dezelfde vraag stellen als anders. Wat vind je zelf goed aan de foto('s)? Zodoende wij een inzicht krijgen in je gedachtengang.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

net als bij foto mensen, één verhaal dat zich in twee foto's uit, het is anders als die van u maar zeker niet slechter

Verhaal? Ik zie hier twee aan elkaar gefreubelde beelden, waarbij het persoon en sport hoogst beroerd in beeld gebracht zijn.
    Het element "wedstrijd" is ook ver te zoeken...

Je hebt ook geen voorbereidingen getroffen, je bent gewoon gaan klikken.

Sorry, zoetsappiger kan ik het niet brengen.

Zo zie je, we verschillen in visie, het hoeft niet altijd perfect te zijn gewone vriendschapswedstrijd met twee gewone mensen die plezier maken op een zondagmorgen en ik kon mij oefenen om het beeld scherp weer te geven of is dat ook niet scherp?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
    net als bij foto mensen, één verhaal dat zich in twee foto's uit, het is anders als die van u maar zeker niet slechter
    Zeker niet slechter dan mijn foto's Daniël, ik zou zelfs zeggen beter.

Afgesneden hand, onscherp, teveel ruimte boven het onderwerp, geen pluimpje op het beeld. Werkelijk topfoto

Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

ok daar gaan we weer, begrepen einde commentaar

Wordt het niet stilletjes aan tijd voor een nieuwe hobby Daniel? Jouw opmerkingen zijn immers te afgezaagd om nog enige reactie te verdienen! Helaas zijn er nog steeds mensen die het niet kunnen laten ...
    Canon EOS 7D II, Canon EOS 5D III, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM, Canon EF 24-70mm f/4.0 L IS USM, Canon 50mm f/1.4 USM, Canon EFS 17-55mm f/2.8 IS USM, Speedlite 430 EX II, Canon EF 1.4x III extender

Ben even naar de fotosite van GregoryVG gaan kijken.....

Daniel, hoe haal je het in je hoofd om jouw foto te vergelijken met de sportfotografie van GregoryVG?
    Als jij niet doorhebt dat zijn foto's absoluut niets te maken hebben met jouw probeersel, dan komt het nooit meer goed met jouw fotografie.
    Dan behoort iets 'bijleren' niet meer tot de mogelijkheden.

En dan, inderdaad, dringt zich een andere hobbykeuze op.....
    Fuji X-T2 + 23 f2 + 50 f2 + Velbon Statief + Spyder 5 Elite schermcalibrator + beetje LED-licht + 27"iMac met PS en LR
    Student Digitaal Atelier van Academia te Borsbeek

Ja bedankt, ik weet dat ik niet behoor tot jullie clubje, maar hou het tot beoordeling van de foto en in september hervat de lessen.

Denk niet dat jij die lessen nog nodig hebt, als je nu al zo vol bent van je eigen werk. Wat kan je dan nog bijleren? Vaneigen zijn de foto's niet scherp. Focus ligt op de armen bij beide foto's. Dat komt ervan als je niet eerst begint met het boekje te lezen van je camera.

wat raar ik heb middelste focus gebruikt en gericht op gezicht camera stond op modes sport

Het kan best zo zijn dat jij het middelste focuspunt gebruikt hebt en dat je gericht hebt op het gezicht........ maar als je nadien het resultaat controleert, dan zie je toch dat wat je wou doen niet gelukt is.
    Dan zie je toch dat het gezicht niet scherp is. Laten we de wat onhandige compositie even vergeten.
    Als je merkt dat het resultaat niet is wat je wou (onscherp gezicht), waarom post je dan toch de foto?

Of vind jij dat de gezichten wel scherp zijn? In dat geval is er wat met je ogen of heb je een beeldscherm dat niet in orde is.
    Misschien moeten we meer en meer in die richting denken want je post hier zeer vaak onscherpe foto's.
    Fuji X-T2 + 23 f2 + 50 f2 + Velbon Statief + Spyder 5 Elite schermcalibrator + beetje LED-licht + 27"iMac met PS en LR

Dat is het nu net bij mij zijn ze wel scherp, en als er iets is met mijn ogen of beeldscherm dan zou ik het pas onscherp zien.
    Ik zie duidelijk dat bij het meisje haar ogen wel scherp zijn en onderste hand niet scherp is, en ook het achterste deel van haar tennisraket maar dat is normaal ik heb op f2,8 met sluitertijd 1/1000 gefotografeerd.

Dat is het nu net bij mij zijn ze wel scherp, en als er iets is met mijn ogen of beeldscherm dan zou ik het pas onscherp zien.
    Ik zie duidelijk dat bij het meisje haar ogen wel scherp zijn en onderste hand niet scherp is, en ook het achterste deel van haar tennisraket maar dat is normaal ik heb op f2,8 met sluitertijd 1/1000 gefotografeerd.
    Zoals ik eerder al ergens zei: 5% ziet niet of een foto scherp is of niet. Als jij denkt dat het scherp is, scheelt er wel degelijk iets met je ogen. Je ziet zeer duidelijk bij de man dat de focus op de arm ligt. Het gezicht is gewoon uit focus... Als je dat niet ziet moet je toch echt op zoek naar een andere hobby.

Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

"duidelijk bij de man ", bij de man kan ik volgen bij het meisje niet.

Eindelijk...... dus je hebt de onscherpte nu zelf gezien bij de foto van de man. Oef.

Dus in de toekomst foto's die je als onscherp beoordeelt op de plaatsen waar het wel scherp moet zijn NIET meer posten in de onderdelen showcase of beoordelen.
    Wel in de beginnershoek..... maar daar zal je natuurlijk ook dezelfde commentaren krijgen. Geen probleem, je foto staat daar op zijn plaats want daar mag je fouten maken zoveel je wilt.
    In de showcase of beoordelen toon je alleen je allerbeste beelden die, per definitie, geen beginnersfouten bevatten.

Bij diafragma 2.8 is de scherptediepte vaak heel beperkt. Vandaar wellicht?

"duidelijk bij de man ", bij de man kan ik volgen bij het meisje niet.
    Toch straf overigens dat je in post 14 zegt dat de foto's wel scherp zijn en nu toegeeft dat het niet zo is...Anyway, een dikke proficiat! Je kan dus wel degelijk het verschil opmerken tussen scherp of onscherp... Zo ver ben je dus al.

Echter getuigt het in dat geval al helemaal van pure onkunde om toch die specifieke foto te selecteren en te posten.

Je hebt daar op een training/ vriendschapswedstrijd zelf de kans om duizenden beelden te schieten, en opnieuw en opnieuw en opnieuw te oefenen, net zoals de sporters dat ook doen. Trainen, trainen, trainen... Als je er dan niet in slaagt om een betere compo/ scherpte te selecteren is het einde verhaal...
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

het leven is meer dan fotografie, het is niet moeten ik kan beslissen wanneer, waar, en hoe ik mijn tijd doorbreng. en als ik iets bijleer is dat meegenomen maar op mijn tempo.

Als TS aan sportfotografie wil doen, dan kan hij geen betere voorbeelden vinden dan de site van GregoryVG. Daar vindt hij sportfoto's van het betere niveau. Daar ziet hij ook het verschil tussen scherp en onscherp. Scherp waar het moet scherp zijn !
    Verder best wel een grappige discussie.

het leven is meer dan fotografie, het is niet moeten ik kan beslissen wanneer, waar, en hoe ik mijn tijd doorbreng. en als ik iets bijleer is dat meegenomen maar op mijn tempo.
    Dan zit je toch echt op het verkeerd forum te posten. Zoals je misschien al hebt opgemerkt ligt het niveau hier hoog en zijn de meeste mensen gedreven met fotografie bezig. Ik denk niet dat er hier iemand zomaar wat foto's post voor de bezigheid en dan nog van zijn eigen foto's zegt, het is maar om iets te posten want de lessen beginnen maar in september....

"l hebt opgemerkt ligt het niveau hier hoog", ja dat merk ik prof met materiaal van 12000euro, daar moet ik dan tegen opboksen ik heb mijn foto's vergeleken en dan merk ik dat de meeste ( bewust) zijn genomen in slechte lichtomstandigheden dan is het normaal dat ik niet bij 1/3000 en F4 met iso 340 met een toplens die 9x duurder is dan die van mij kan fotograferen maar dat was mijn keuze.
    Ik zal bij gelegenheid eens met de zelfde omstandigheden op een voetbalveld een foto nemen, maar ik beschik maar een 6d die niet gemaakt is voor snelle foto's en een 200mm van 750 euro

Je maakt jezelf nu echt belachelijk...

dan is het normaal dat ik niet bij 1/3000 en F4 met iso 340 met een toplens die 9x duurder is dan die van mij kan fotograferen maar dat was mijn keuze
    Dit slaat namelijk helemaal nergens op.

Daarnaast maakt het materiaal echt niet zo heel veel uit als je er verstand van hebt.
    Ik heb 2 jaar geleden naast een hobbyist gezeten met een Canon 450D met 70-300mm, ik zat met mijn Nikon D4 en 400mm ernaast.
    Hij: "Ja, met zulke spullen kan ik het ook wel..."
    Ik: "Is goed, dan gaan we de tweede helft ruilen van camera".

Samenvatting: hij kreeg er bijna geen fatsoenlijke foto uit, terwijl ik de instellingen al goed had gezet voor hem. Ik had een stuk minder moeite met zijn camera. De foto die uiteindelijk in de krant kwam, was met zijn camera gemaakt. Saillant detail was, dat het in de tweede helft fors meer bewolkt was en dat het zelfs schemerig begon te worden. Het zou dus juist andersom moeten zijn.

De gebruikte foto in de krant moet ik jullie nog even schuldig blijven, daar ik momenteel in Noorwegen zit.

DANIEL, als je 't niet in je vingers hebt, dan ga je 't ook niet leren. Dat is een conclusie die je onderhand wel moet gaan overwegen.
    Wat je nu geplaatst hebt is echt totale rotzooi. Gregory geeft een net antwoord en dan ga je nog met droge ogen beweren dat jouw foto's zeker niet slechter zijn.....

Echt, dit is ver beneden de maat.
    Netter kan ik het niet verwoorden. Totale waanzin.
    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

"l hebt opgemerkt ligt het niveau hier hoog", ja dat merk ik prof met materiaal van 12000euro, daar moet ik dan tegen opboksen ik heb mijn foto's vergeleken en dan merk ik dat de meeste ( bewust) zijn genomen in slechte lichtomstandigheden dan is het normaal dat ik niet bij 1/3000 en F4 met iso 340 met een toplens die 9x duurder is dan die van mij kan fotograferen maar dat was mijn keuze.
    Ik zal bij gelegenheid eens met de zelfde omstandigheden op een voetbalveld een foto nemen, maar ik beschik maar een 6d die niet gemaakt is voor snelle foto's en een 200mm van 750 euro
    Van een beetje zelfstoef zult gij ook nie doodgaan he Maar neem het van mij aan dat heel het forum mooiere foto's neemt met hun gsm dan jij met uw 6d onder eender welke lichtomstandigheden. Als je uw foto's van de laatste dagen bekijkt... een overbelichte duif, afgesneden armen, afgesneden bloemen, overbewerkte lucht en een maiskolf die mij spontaan aan Donald Trump deed denken. En dat alles gemarineerd in een saus van onscherpte. Het wordt niet beter, het stagneert niet maar het is gewoon nog slechter geworden. En beschouw dit zeker niet als een persoonlijke aanval, het is gewoon objectieve opsomming van alles wat we van jouw te zien krijgen. Daar heb je echt geen apparatuur van €10 000 voor nodig hoor.
    Laatst gewijzigd door nestorsensei; 18 juli 2017 om 22:01
    D610 14 - 200 f2.8, 20mm 1.8, 50mm 1.4, 85mm 1.4 105mm micro 2.8

Dus U beweert dat als U het dure materiaal hebt, dat het U dan wel lukt om goede beelden te maken??
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Wedstrijd HLN
    Door Pilow in forum Algemeen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 18 januari 2010, 09:04
  2. Wedstrijd.
    Door romcornel in forum Showcase - Archief
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 22 december 2004, 12:40
  3. Wedstrijd