Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog meer 1000km van spa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nog meer 1000km van spa

    we zjin vandaag nr de 1000km van spa ten strijde getrokken en ons nieuwe materiaal eens uitgetest, waarmee we wat verder konden gaan kwa zoom
    dit zijn de resultaten





    een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

  • #2
    Re: nog meer 1000km van spa

    Foto 2 vind ik de beste, omwille van het lagere standpunt van de fotograaf.
    In zo een auto zit je immers ook laag tegen de grond,
    en dat komt bij een laag camerastandpunt hier beter tot uiting vind ik.

    ps) Waarom maak je je foto's niet wat groter, 900X600 i.p.v. 600X400 ???
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

    Comment


    • #3
      Re: nog meer 1000km van spa

      Oorspronkelijk geplaatst door dg
      Waarom maak je je foto's niet wat groter, 900X600 i.p.v. 600X400 ???
      wel simpelweg omdat op 900x600 ik te fel moet comprimeren en daardoor gaat de kwaliteit achteruit. vandaag 600x400
      een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

      Comment


      • #4
        Re: nog meer 1000km van spa

        mooie reeks,nr 2 steekt er met kop en schouders bovenuit!!!
        grts; M

        Comment


        • #5
          Re: nog meer 1000km van spa

          Oorspronkelijk geplaatst door the roadwarrior
          Omdat op 900x600 ik te fel moet comprimeren en daardoor gaat de kwaliteit achteruit.
          Een kleinere foto geldt voor mij ook als kwalitatief minder, sorry, klinkt misschien hard maar het is niet slecht bedoeld hoor. De meeste mensen op het forum posten hun foto's zo groot mogelijk ... en als je het mij vraagt zitten er daar niet veel tussen waarbij de grens van 200 KB een obstakel vormt voor de kwaliteit. Trouwens, in deze foto's van jou zitten toch veel "éénkleurige" vlakken, en dan spreek ik vooral over de donkere delen van de wagens. Die delen eisen op zich toch niet veel op van het totale bestand hé? Heb je al geprobeerd om deze foto's te vergelijken met de 900X600 pixels versie van 200 KB?
          Of, euh, mmm, zie ik daar wat kleurruis in het asfalt van foto 2 ... is dat misschien de échte reden ?
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

          Comment


          • #6
            Re: nog meer 1000km van spa

            Oorspronkelijk geplaatst door dg
            Een kleinere foto geldt voor mij ook als kwalitatief minder, sorry, klinkt misschien hard maar het is niet slecht bedoeld hoor. De meeste mensen op het forum posten hun foto's zo groot mogelijk ... en als je het mij vraagt zitten er daar niet veel tussen waarbij de grens van 200 KB een obstakel vormt voor de kwaliteit. Trouwens, in deze foto's van jou zitten toch veel "éénkleurige" vlakken, en dan spreek ik vooral over de donkere delen van de wagens. Die delen eisen op zich toch niet veel op van het totale bestand hé? Heb je al geprobeerd om deze foto's te vergelijken met de 900X600 pixels versie van 200 KB?
            Of, euh, mmm, zie ik daar wat kleurruis in het asfalt van foto 2 ... is dat misschien de échte reden ?

            asfalt is nu eenmaal uit korrels opgebouwd. zit geen ruis in de foto op zich. maar hij was bij het maken 4,5mb na verkleining naar 600x400pixels werd de foto nog 700kb groot na compressie en toch al behoorlijk wat kwaliteitverlies was dit het resultaat. laat staan dat ik hem dus nog groter zou maken. dan zou ik de moderatoren helemaal tegen me in her harnas jagen. niet tegenstaande heb ik dan toch ze wat groter gemaakt. zonder de 200kb te overschrijden. oordeel zelf zou ik zeggen





            Last edited by the roadwarrior; 14 mei 2006, 23:15.
            een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

            Comment


            • #7
              Re: nog meer 1000km van spa

              IK vind het een mooie reeks...actiefoto of snelheidsfoto's,,,hoe moet ik het noemen.
              Ze staan ook in de volgorde van mijn voorkeur....(goed gezien ???)
              En inderdaad, door ze iets groter te laten zien, is het effect toch beter...

              N.B.: Bij de laatste foto zou ik de voorgrond is verminderen en eventueel bijwerken,,,deze stoort nogal.
              "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

              Comment


              • #8
                Re: nog meer 1000km van spa

                Vind het een geslaagde reeks

                Comment


                • #9
                  Re: nog meer 1000km van spa

                  Idd zeer geslaagde reeks!

                  Houding van de camera in 1 is tof, zeker zo in de bocht.
                  UPDATED http://smax-photo.magix.net

                  Comment

                  Working...
                  X